recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaportal og DVB undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaportal og DVB undertekster

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaportal og DVB undertekster
    Sendt: 21-November-2012 kl. 13:36
Jeg bruger DVBViewer til at optage TV udsendelser med. Jeg har nu installeret MediaPortal da jeg vil bruge dette til at afspille mine optagelser og andre videofiler med.
 
Jeg kan ikke få vist DVB undertekster i Mediaportal. Er der en eller anden plugin m.v der skal installeres før det virker?
 
Jeg har Windows 7 Home Premium 32 bit.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 16-Maj-2013 kl. 09:23
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 11:07
Vil der være mulighed for, at bruge Media Portals egen TV-Server i stedet for DVBViewer ? Eller evt. 4THRecord ?
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 14:50
Er der ingen der kan hjælpe mig til at få vist DVB undertekster i Mediaportal??
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 15:29
Har du ikke mulighed for at bruge Mediaportals egen TvServer? Der ved jeg positivt det virker, og at det blot er en parameter der vinges af i opsætningen. Hvad kan DVBViewer som TvServer ikke kan?
Mvh. HamDenFede
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Har du ikke mulighed for at bruge Mediaportals egen TvServer? Der ved jeg positivt det virker, og at det blot er en parameter der vinges af i opsætningen. Hvad kan DVBViewer som TvServer ikke kan?
 
Det har jeg da sikkert mulighed for, men er det nødvendigt for at vise undertekster?
Har du en guide til opsætningen?
Jeg ved ikke hvad TVserver kan, men jeg ved at DVBViewer er klippestabil og aldrig misser en timeroptagelse.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 19:03
Jeg kører med Media Portal klient og server.


Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 22:28
I recording service skal du huske at lagre teksterne, det er en option der er slået fra i en af versionerne. Om det er dette ved jeg ikke. Men spiller interfacet fra MP sammen med DVBviewers recording service ?
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

I recording service skal du huske at lagre teksterne, det er en option der er slået fra i en af versionerne. Om det er dette ved jeg ikke. Men spiller interfacet fra MP sammen med DVBviewers recording service ?
 
Jeg er ikke helt med. Hvad skal jeg bruge recording service til når jeg kun skal bruge MP til afspilning og hverken til TV kiggeri eller optagelse? Jeg går ud fra at recording service har noget med optagelse at gøre.
 
Flemming
 


Redigeret af fltk - 15-Maj-2013 kl. 23:22
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 00:28
fltk: Du er godt nok et krøllet menneske. Prøv nu at læse det Rasmuzzen skriver.
Jeg kender intet til MP, men hvis du skal have undertekster på optagelser, så skal du bede om at de bliver gemt i Recording Service under Configuration
DVBViewer Recording Service overholder den officielle standard for undertekster i deres .TS filer, så det er i MP du skal finde løsningen, hvis du vel og mærket har sat RS rigtig op
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

fltk: Du er godt nok et krøllet menneske. Prøv nu at læse det Rasmuzzen skriver.
Jeg kender intet til MP, men hvis du skal have undertekster på optagelser, så skal du bede om at de bliver gemt i Recording Service under Configuration
DVBViewer Recording Service overholder den officielle standard for undertekster i deres .TS filer, så det er i MP du skal finde løsningen, hvis du vel og mærket har sat RS rigtig op
 
Jeg bliver mere og mere forvirret. Der er undertekster på mine optagelser. Det jeg spørger om er hvordan jeg får dem vist i MP, når jeg alene skal bruge MP som afspiller. Hvad pokker har det med recording service at gøre?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 08:49
Hvis du positivt ved at teksterne er der i din stream/optagelse, så er løsningen den Cyberguyen viser længere oppe.
Mvh. HamDenFede
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af HamDenFede HamDenFede skrev:

Hvis du positivt ved at teksterne er der i din stream/optagelse, så er løsningen den Cyberguyen viser længere oppe.
 
Tak, det vil jeg prøve.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu