recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
svend1111 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2013
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svend1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 11:41
Ingen hjælp at hente herinde..? :-(
Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 12:41
jeg mener at have set det lavet med PLEX, hvor hdhomerun blev brugt.
Til top
Flmr77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flmr77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 14:42
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2014 kl. 22:08
at køre HDHR out of the box til sommerhuset er ikke muligt. Der er ganske enkelt ikke båndbredde nok. en FHD stream som eksempelvis kanal5 eller tv3 ligger på en 8-10mbit. Så med overhead og deslige skal du have mindst 15mbit ud af huset. - Dertil kommer så også en minimums 15mbit ned i selve sommerhuset. (såfremt der da er dækning!) - Og mit umiddelbare bud at latency vil være uudholdelig på så stor en båndbredde. Det vil ganske enkelt ikke være muligt at se det bare nogenlunde tilfredsstillende.
,
Plex har det der hedder plexpass. Er HDHR kørt gennem plex (der er native understøttelse for den)  skal du have en ret kapabel computer stående tændt med plex på som kan transcode videoen ned til noget der kan håndteres. Man skaber så forbindelse ved at logge ind på sin plex-konto (ikke gratis!) og kan få lov at træke streamen den vej fra via app på eksempelvis en android tablet.
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2009
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 09:52
Selvfølgelig er det da muligt. Gør det selv. Eneste "problem" er, at kanalskift tager lidt længere tid (ca. 2-3 sek.).
Ikke optimal, når man zapper efter noget interessant at kigge på, men selv streaming fungere upåklageligt.

DVBViewer Recordingservice kan i øvrigt sættes til at fjerne "Filler data", hvilket reducerer kravet til båndbredde lidt, men selvfølgelig skal der være lidt mere båndbredde på din upload hjemme og download i sommerhuset end de TV-kanaler du skal se. Jeg har selv YouSee og min erfaring siger mig, at du skal lige over 10 mbit for at få det til at køre tilfredsstillende.
Til top
hønse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hønse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 21:21
Kræver det at lave en vpn til hvor hdhomerun boxen står eller, for så kræver det vel mere båndbrede..?
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2009
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2014 kl. 22:27
VPN er ikke nødvendigt, hvis du fx kører med DVBViewer Recordingservice eller Mediaportal TV-server som backend derhjemme, og med XBMC som frontend i sommerhuset. Så kan du nøjes med at åbne nogle få porte i din router og forwards dem til din backend.
Til top
svend1111 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2013
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svend1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 07:30
Ja men kræver det så ikke at der står en server tændt hele tiden..,med den opsætning med et af disse programmer..?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2014 kl. 16:09
Til f.eks.  dvbviewer recording service som server kan anvendes en meget strømbesparende PC
f.eks. en intel atom.
Det er nødvendihgt at kører hele tiden eller evt. vækkes over nettet...

Dvbviewer recording service kan også fungere som en egentlig netværks tuner, altså hvor der sidder TV-kort i serveren, og egentlig tilsvarende det HD-homerun kan.
Klienten kan så anvende disse tv-tuner som virtuelle tunere.  (ligesom med homerun)

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
svend1111 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2013
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svend1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 10:54
Okay på den måde hvad hvis man kører VPN hvor meget båndbrede kræver det så at både hente og sende..?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 11:55
Mere om dvbviewer recording service her..

http://en.dvbviewer.tv/wiki/Webinterface_-_Streaming

Der er mulighed for at anvende transcoding, men så er kravet større til server...

Et alternativ til høj upload er at fjernstyre dvbviewer til at optage en række udsendelser og derefter downloade dem i dit sommerhus... 
Det kan så tage noget tid, men kvaliteten vil være top...

Hvis det er DR og TV2 programmer kunne et alternativ være blot at anvende deres apps til at se live TV programmer med og også se deres gemte udsendelser...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
svend1111 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-December-2013
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svend1111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2014 kl. 12:25
Okay jeg kunne godt tænke mig og vide om hvor meget det kræver i upload og download hvis man kører det over en VPN kan sætte min router op til VPN så det kun er den der står tændt og ingen pc.. Så man evt kunne se tv i campingvognen via mobilt bredbånd..?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu