recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!!

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 18:53
En HDHomeRun laver ikke noget ved signalet - det er det rå signal den sender ud over netværket. Dvs. der er INGEN forskel på live tv og signalet fra HDHomeRun.
Jeg har en tilsluttet til min Mac, og ser TV via EyeTV app'en på iPad. Men her er det softwaren (evt en Turbo H.264) der komprimere signalet og tilpasser det til båndbreden.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2014 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

En HDHomeRun laver ikke noget ved signalet - det er det rå signal den sender ud over netværket. Dvs. der er INGEN forskel på live tv og signalet fra HDHomeRun.


Yousee kalder deres webtv "livetv". Men her menes der homerun = det du ser på dit fjernsyn :-)

Det kan dog tilføjes, at silicondust også laver nogle tunere som kan komprimere signalet. Komprimieres det meget, kan det naturligvis ses.


Redigeret af bubbleboy - 01-September-2014 kl. 23:50
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 11:03
Er kravet til båndbredde ikke meget større for HD homerun, fordi den sender hele MUX-et via netværket  (altså alle kanaler inden for et Mux)?

For dvb-t ca. 20 mBit??
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2009
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2014 kl. 11:07
Nej, ikke nødvendigvis.
Via Recording Service kan man vælge om hele trandponderen skal åbnes, eller kun en enkelt kanal ad gangen.
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér langben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2014 kl. 17:53
Til de nysgerrige: Har i går (efter en hel del bøvl, der viste sig at bunde i en openvpn-fejl) fået hul igennem til mediaportal via en netgear r7000s indbyggede openvpn. Tv-serveren sidder direkte forbundet til routeren der igen er forbundet til en fíberboks der kører 40/40 fra Stofa. Klienten var en bærbar forbundet trådløst til et netværk på arbejdspladsen - det er også en fiberforbindelse der leverer her - på vistnok 30/30.

Det kører rimeligt. SD-kanaler uden problemer. HD med enkelte hak, men det er testet på et tidspunkt hvor en del andre også brugte netværket. Virker helt klart som noget der ren faktisk kan bruges til noget såfremt man har nogle gode forbindelser til rådighed.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2017 kl. 11:08
Jeg genopliver lige denne tråd. Er der nogen der har fundet på bedre muligheder? Jeg har også også 40mbit upload, så vil gerne bare streame direkte. Jeg har HDhomerun HDHR3-4DC og en qnap nas. Vil helst undgå at have en pc tændt.

Kan jeg bruge plex server eller DVB logic på Qnap til at streame fra HDhomerun.

Jeg fandt også disse guides 


- har nogen prøvet den?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu