recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recorder til mine forældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Recorder til mine forældre

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Recorder til mine forældre
    Sendt: 25-November-2012 kl. 11:11
Hej

Jeg søger en recorder til mine forældre. Da jeg ikke har fulgt med i udviklingen, har jeg brug for lidt hjælp til at finde den rette recorder til deres behov. Jeg håber I kan hjælpe mig :-)

De har et ældre Samsung LE32N71 TV, der kun har analog tuner: http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=87073

De har YouSee kabel TV (gennem den lokale antenneforening).

Det de har brug for er en recorder, hvor de kan optage enten direkte til en DVD-skive eller endnu bedre en USB-nøgle, eller til en harddisk og derefter overføre til disse medier.

Grundet deres ældre TV er det egentlig det, den skal kunne i første omgang, men jeg tænker at det kunne være en god idé, hvis den også er fremtidssikret, så den kan optage og afspille HD-formater. Blu-ray og 3D tror jeg aldrig bliver aktuelt for dem.

Jeg har en ældre Samsung DVD-HR735 de evt. kan få, men jeg er i tvivl om den har de nødvendige tunere mv.? Jeg synes i øvrigt heller ikke den er ret god, jeg har aldrig været glad for den.

Kan I hjælpe mig lidt på vej ? De nyeste er vel lidt overkill?

På forhånd tak :-)


Redigeret af Hanga - 25-November-2012 kl. 11:14
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 11:30
Du kan finde alle de svar ved at læse her i forum, men kort sagt,,, der er vist kun en ny og dyr optager der kan kører til bluray/dvd..
Ellers kan du købe en billig boks ala denver dvb c, den kan kører direkte til usb hd og usb nøgle...
Detaljer kan du finde alt om her inde.
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 18:59
Du har nok ret TommyF, mit problemer dog, at jeg ofte har svært ved at forstå det der bliver skrevet, da min viden indenfor dette område er lig 0 :P

Har jeg ret i, at jeg i princippet vil kunne nøjes med en digital tuner der samtidig kan optage til USB?
Altså f.eks. nogle som disse:


Det er ret essentielt, at det optagede kan afspilles gennem andre enheder også.


Redigeret af Hanga - 25-November-2012 kl. 19:03
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 19:57
Du skal nok ud og kikke efter en brugt Sony eller Pioneer recorder. De er billige men pas på at brænde drevet stadig virker! Og de har kun analogtuner, så det er en tidsbegrænset fornøjelse.
 
Jeg er med på Clint'en og en stor USB stick eller bedre en 2½" harddisk.
mvh Infinity
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 19:58
Ejer ikke selv en Clint, men har ikke hørt at de ikke skulle kunne overfører til andre media.......
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Altså f.eks. nogle som disse:

Jeg har tidligere prøvet disse 2 du henviser til og begge røg retur efter en uge, fordi de var for ustabile. Kunne ikke finde alle kanalerne (Stofa), EPG var utroligt langsomt samt optagelse timeren virkede kun når den selv vil.
 
Så nu er jeg gået all in og har købt panasonic DMR-BCT820, som kan brænde ud på BD & DVD.


Redigeret af sodaha - 25-November-2012 kl. 22:11
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 21:08
Tak for svarene.

Sodaha, kan man afspille det man har optaget på en USB på andre enheder? Altså f.eks. tilslutte den til en computer og afspille det der?
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Tak for svarene.

Sodaha, kan man afspille det man har optaget på en USB på andre enheder? Altså f.eks. tilslutte den til en computer og afspille det der?
Jeg har ikke testet det med at optage på en USB-HD via BCT820. Og jeg mener at der står i manualen, at du kun kan afspille det på den maskine hvor det er optaget.
 
Der er til gengæld muligheden for at brænde det ud på en DVD, som kan afspilles på PC / DVD-afspiller.
 
  
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Ejer ikke selv en Clint, men har ikke hørt at de ikke skulle kunne overfører til andre media.......
Jeg har en BlueTinium og den er 99,9% identisk med Clinten og der kan jeg GODT tage harddisken og sætte den til PC'en og redigere optagelsen i fx VideoReDo TVSuite.
Derefter kan jeg brænde ud på DVD eller Blu-ray hvis jeg vil.
 
Så du skal have tjekket din hørelse.. Wink
 
Men det er ikke nemt.
mvh Infinity
Til top
Hanga Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanga Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:

Tak for svarene.

Sodaha, kan man afspille det man har optaget på en USB på andre enheder? Altså f.eks. tilslutte den til en computer og afspille det der?
Jeg har ikke testet det med at optage på en USB-HD via BCT820. Og jeg mener at der står i manualen, at du kun kan afspille det på den maskine hvor det er optaget.
 
Der er til gengæld muligheden for at brænde det ud på en DVD, som kan afspilles på PC / DVD-afspiller.
 
  

Okay, men det var nu mere på Clinten / Maximum jeg mente :) Umiddelbart så kan jeg forstå, at man ikke kan optage direkte på en USB, og så afspille direkte fra denne ved f.eks. at tilslutte den til et fjernsyn eller en computer :( Og hvis der skal til at ske kabeloverførsel og lign. til en computer, så bliver det alt alt for avanceret for mine forældre.
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J
Nvidia Shield TV
Yamaha RX-V1073
XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5

Head-audio:
Beyerdynamic DT1990 Pro
S.M.S.L SP200 THX
Khadas Tone Board
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Hanga Hanga skrev:


Okay, men det var nu mere på Clinten / Maximum jeg mente :) Umiddelbart så kan jeg forstå, at man ikke kan optage direkte på en USB, og så afspille direkte fra denne ved f.eks. at tilslutte den til et fjernsyn eller en computer :( Og hvis der skal til at ske kabeloverførsel og lign. til en computer, så bliver det alt alt for avanceret for mine forældre.
Nej du skal afspille via optageren, eller du kan tage filen ind i PC'en og afspille/redirere dér.
Maximum kender jeg ikke.
mvh Infinity
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2012 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af TommyF TommyF skrev:

Ejer ikke selv en Clint, men har ikke hørt at de ikke skulle kunne overfører til andre media.......


Jeg har en BlueTinium og den er 99,9% identisk med Clinten og der kan jeg GODT tage harddisken og sætte den til PC'en og redigere optagelsen i fx VideoReDo TVSuite.
Derefter kan jeg brænde ud på DVD eller Blu-ray hvis jeg vil.




 

Så du skal have tjekket din hørelse.. Wink

 

Men det er ikke nemt.


Eller du skal læse mit indlæg igen, langsomt :-))))))
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu