recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex afspille ISO og IMG filer ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex afspille ISO og IMG filer ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex afspille ISO og IMG filer ?
    Sendt: 26-November-2012 kl. 15:44
har fået plex media server på min mac og bruger plex media player også fra min mac til at afspille film osv..

det hele virker godt..

men det ser ikke ud til den vil finde mine ISO filer og IMG filer når PLEX media server scanner ??

synes ellers jeg har læst mig til plex godt kan afspille ISO..

hvis jeg pakker ISO filen ud og får VIDEO_TS mappen finder plex det fint men, så er det noget rod og den kan ikke vise det rigtig kategoriseret


det drejer sig om nogle serier jeg har hvor hver sæson er på 4-5 DVD 

nogen der kan hjælpe ? 
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 16:54
Du skal have styr på folder strukturen. Lav en mappe med seriens navn, eks. Lost, herunder laver du en mappe for hver sæson. Season 1, Season 2, etc. Herunder placerer du dine image filer. Plex scanner efter folder...

Mvh
Ehlz
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Du skal have styr på folder strukturen. Lav en mappe med seriens navn, eks. Lost, herunder laver du en mappe for hver sæson. Season 1, Season 2, etc. Herunder placerer du dine image filer. Plex scanner efter folder...

Mvh
Ehlz

tak men det er det jeg har gjort... f.eks.     weeds/Sæson1/******.ISO

har også prøvet       Weeds/sæson1/disk1/Video_TS mappen så kan den finde noget men kan ikke afspilles rigtig..

har lige prøvet at konvertere ISO til MKV og det virker som det plejer 
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

 

har lige prøvet at konvertere ISO til MKV og det virker som det plejer 

Det virker underligt, jeg har både iso og img filer som alle fanges af plex uden problemer.

/Ehlz
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 18:33
Må man stille et dumt spørgsmål? Du skriver sæson på engelsk ikke? Altså Season og ikke Sæson?
Kan være Plex ikke kan lide vores sprog. Men ellers er det vigtigt du tilføjer sæson og episode på filnavnet.

Eksempel: Weeds/Season 1/Weeds - s01e01.iso

Du kan læse mere her:


Redigeret af THX2K - 26-November-2012 kl. 18:35
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 18:39
jeg har prøvet alle mulige måder..


hvis jeg f.eks. går ind og vælger jeg vil se i mine mapper på Plex media player og vælger mappen Weeds og under mappen sæson/season... så kan den slet ikke vise IMG eller ISO filerne i mappen 
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 18:41
ved ikke helt om dette har noget at gøre med det, da jeg bruger mac som afspiller også..

men de skriver:

Note: ISO, IMG, VIDEO_TS, and other "disc image" formats are not formally supported for TV content. Clever naming may still allow the content to be scanned into the library in a satisfactory way. However, these formats are not currently compatible with streaming over the network. They'll typically only work in a desktop Plex client on the same machine as the Plex Media Server
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 18:48
Det de mener med det er, at der jo opstår et problem hvis du har flere afsnit af en serie i 1 ISO fil. Navngivningen skal så vist være S01E01-E04.ISO. Plex vil i oversigten viser dem som 4 afsnit, men hvis du vælger et af disse 4 afsnit vil den jo afspille samme ISO fil.
Men generelt hat jeg heller ikke haft problemer med ISO filer. Mine serie har jeg dog efterhånden lagt ud som enkelt filer (kan evt. gøres med MakeMKV og så evt. komprimeres med Handbrake)

PS hvis man navngiver sine serie som f.eks. Simpsons S01E01.mkv osv så er det fuldstændig ligegyldigt hvordan filerne ligger - om de ligger i en folder der hedder Season01 eller om alle sæsoner ligger i samme folder.


Redigeret af kim.t - 26-November-2012 kl. 18:51
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det de mener med det er, at der jo opstår et problem hvis du har flere afsnit af en serie i 1 ISO fil. Navngivningen skal så vist være S01E01-E04.ISO. Plex vil i oversigten viser dem som 4 afsnit, men hvis du vælger et af disse 4 afsnit vil den jo afspille samme ISO fil.
Men generelt hat jeg heller ikke haft problemer med ISO filer. Mine serie har jeg dog efterhånden lagt ud som enkelt filer (kan evt. gøres med MakeMKV og så evt. komprimeres med Handbrake)

PS hvis man navngiver sine serie som f.eks. Simpsons S01E01.mkv osv så er det fuldstændig ligegyldigt hvordan filerne ligger - om de ligger i en folder der hedder Season01 eller om alle sæsoner ligger i samme folder.

har valgt at gøre som dig og bruge MakeMKV.. lyn hurtig og slipper for det andet pjat
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu