recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 12:01
Jeg er ret sikker på det er netværksdelen i Argosy som skoder det op.

Når jeg bruger den WiFi-dongle, som følger med Argosy, på min pc kører det flydende fra min NetGear NAS. Flytter jeg donglen over på Argosy boksen, hakker det helt vildt. Pauser man filmen i nogle sekunder, kan den efterfølgende afspille ca 1 sekund flydende, så starter hak host og piv igen.
Jeg her kun brugt min Argosy med intern disk og det virker fint, så har aldrig spekuleret hvordan den performer via netværksstreaming.
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 17:06
hvis jeg ikke er meget misinformeret så ligge vi da på den gode side af 20mbit på blueray med hd lyd, så hvis det er nyere netværk, så skal der altså være en god forbindelse for at det virker.

Så er det også meget vigtig at Qos er aktiveret, både på dine enheder men også routeren

Mvh Benjamin
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 18:37

.



Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:27
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 20:11
Har du prøvet at gå ind i pakke center på din synology og installere medieserver?
 
Kigget i din log på synology for at se om der står noget der imens fejlen kommer?
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 20:30
.


Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:27
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 20:35
Hej,

Syntes godt nok det der underligt at det ikke virker fra synologyen, men fra Netgear'en. Er der også RED diske i Netgear'en ?

Mvh. Torben
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 20:51
.


Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:27
Til top
heth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2012
Sted: Fårevejle
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 20:56
Går ud fra at du streamer via dlna serveren på din nas og på whs. Selvom dlna kompatible enheder burde kunne snakke sammen, viser det sig ofte i praktis at det ikke er sandt. Jeg ved serviio er lavet som en pakke til synologic og det er efter min mening en af de bedste servere der er lavet, hvis du har mod på det kan du jo prøve den.
Til top
heth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2012
Sted: Fårevejle
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 20:57
Ps, jeg tror ikke det en noget som helst at gøre med dine diske
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 21:12
.
 


Redigeret af Mejnert - 06-September-2013 kl. 12:26
Til top
heth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2012
Sted: Fårevejle
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 08:27
Ok, lyder lidt mærkeligt. Din transfer rate ser jo også pæn ud så det giver ikke rigtigt mening.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2012 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Har prøvet at installere mediaserver.
Loggen viser intet ud over at CIFS client accessed shared folder.

 

Har lige testet med den Netgear ReadyNAS duo V2 , og der fungere det hele fint, suk jeg må købe en ny, og bare bruge Synologyen som ekstra lager.


Vil det sige, når du kører fra Netgear til Argosy, så virker det fint ?
Det var sata**.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu