recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DTS understøttelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DTS understøttelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
azylent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azylent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DTS understøttelse
    Sendt: 01-December-2012 kl. 18:03
Hvad vil det sige hvis et tv ikke understøtter DTS? 

Kan man så ikke afspille film hvor der står DTS ved audio? 

Jeg har ikke så meget forstand på det.. 

Tænker på Sharp 60" LC60LE636S
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 19:23
DTS er et lydformat som kræver en del .

Læs om det her wikipedia 

Meget få TV understøtter dette, du skal nok have lyden igennem en surround receiver 
Til top
azylent Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azylent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 19:28
Har læst det. Men det besvarer ikke mit spørgsmålet om hvorvidt man kan afspille film med dts på TV'et :)

Jeg har en masse film på min bærbar i bluray med dts audio, så vil jeg bare gerne vide om man kan afspille dem via. hdmi på TV'et, selvom det ikke understøtter dts..
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 19:39
Det kan du ikke. Du skal have en receiver, som kan dekode dts, og sende det ud i dine højtalere. Så du skal have både receiver og højtalere, for at kunne udnytte det. Men hvis det er Blu-Ray film du har, så er det endda dts HD master, som er endnu bedre.
Og så velkommen til recordere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 20:25
Der skulle ikke være nogen grund til at købe en surround reciever hvis du er tilfreds med lyden i dine TVhøjttalere. Alt efter hvilken afspiller software du benytter og/eller hvilken hardware du har kan du vælge at lade PCen downmixe DTS surround til stereo. Det vil dit TV kunne afspille. Laptoppen downmixer i forvejen til stereo så den kan afspille lyden i de indbyggede højttaler, så det er et spørgsmål om af få downmixet lyd ud på HDMI stikket. Jeg har ikke HDMI i min laptop, så jeg kan ikke komme med en konkret vejledning, men hvis du ikke kan finde ud af det selv eller hvis der ikke er andre der svarer her, så prøv at oprette spørgsmålet i mediecenter underforum, så er der nok nogen der ser det.
 
MVH
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu