recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming musik via Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming musik via Apple TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Brivani Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brivani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming musik via Apple TV
    Sendt: 04-December-2012 kl. 16:07
Hej
Kan det lade sig gøre at streame musik via Apple TV (ikke JB) til min forstærker, uden at skulle tænde for TV, tænker om det var muligt at køre Synology DS 213 som itunes server, og iphone / ipad med remote app, eller synology apps.
 
Se venligst nedenståen tegning af min tænkte opsætning.
 
Hvad kunne alternative løsning være, har dog ikke købt DS 213 endnu, men påtænker hvis dette setup kan virke.
 
På forhånd tak.
 
Brian Nielsen

Panasonic TH-42PZ85E / Panasonic SA-XR59 / Zaptor Motorola
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Brivani Brivani skrev:

Hej
Kan det lade sig gøre at streame musik via Apple TV (ikke JB) til min forstærker, uden at skulle tænde for TV, tænker om det var muligt at køre Synology DS 213 som itunes server, og iphone / ipad med remote app, eller synology apps. 

Du kan ikke streame direkte fra NAS til Apple TV. Dét der hedder iTunes Server på NAS'en kan ikke bruges til dette, det eneste den kan er at fodre forskellige iTunes computere med data. Ikke en funktion der er meget værd i praksis.

Mulige løsninger: Du kan bruge en app som f.eks. Plugplayer til at afspille musik fra NAS'en på din iPhone/iPad, og så airplay'e det videre til Apple TV. Det virker, men er ikke nogen specielt optimal løsning mht. playlister osv. 

Alternativ: Lad være med at købe en NAS, og brug lidt ekstra penge på at bruge en decideret PC som "NAS" (det kan være en Mac Mini, eller en billigere Windows PC, f.eks. en gammel bærbar - pas på strømforbruget). Så bruger du dén dels som netværksserver, dels som iTunes server. Det vil sige, du har iTunes kørende på den, og så kan du via Remote-app'en afspille musikken som så airplay'es til Apple TV. Principielt kan du også Remote styre Apple TV'en, som så henter musikken fra det delte iTunes bibliotek - det giver det samme i praksis, så længe du kun har ét rum (førstnævnte er klart bedst hvis der er flere zoner). Dette er klart den bedste løsning, og et Apple-baseret øko-system fungerer i det hele taget bedst hvis der kører iTunes ét eller andet sted... Men bemærk at hvis du har iTunes på flere computere, skal du holde tungen lige i munden mht. indstillinger af home sharing, konsolidering af arkiver osv, for at det fungerer optimalt. Det er ikke helt plug-n-play.
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 16:41
Ja jeg vil også sige, at hvis du i din tegning indsætter en computer med en åbnet iTunes mellem NAS og WIFI, hvor alt din musik ligger på NAS og afspilles via iTunes, så kan du sagtens afspille musikken via AppleTV og styre den via Remote App fra iPad/iPhone. Men hvis musikken er det eneste du skal afspille, kan du også "nøjes" med en Airport Express i stedet for - koblet til anlæg/eller lign.
 
Men det fremgår ikke om du også bruger din AppleTV i forvejen til streamtv/Netflix m.m. i forvejen, - for så skal du selvf. beholde den.
Hilsen Kristian
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 16:58
Hvis du allerede er "medlem" af Apples øko system og har iPhone/iPad, så er jeg helt enig i, at du bør erstatte en NAS med en computer. Jeg har selv en Mac Mini stående som deler iTunes indhold til husets Apple TV's og øvrige iDevices. Det kører upåklageligt.
Til top
Brivani Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brivani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 17:09
Jeg bruger Apple TV til Netfix, og i dag har jeg en logitech sq box, men det var for at slippe for at skulle være afhænnig af at skulle starte den stationære computer og hver gang man skulle afspille et stykke musik.
Og det er kun i et rum det skal afspilles.
Så i bund og grund vil jeg gerne have en "ting" stående der ikke sluger for meget strøm til min musik.
og gerne kunne betjenes via en apps til ipad / iphone


Redigeret af Brivani - 04-December-2012 kl. 17:10
Brian Nielsen

Panasonic TH-42PZ85E / Panasonic SA-XR59 / Zaptor Motorola
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Brivani Brivani skrev:

Så i bund og grund vil jeg gerne have en "ting" stående der ikke sluger for meget strøm til min musik.
og gerne kunne betjenes via en apps til ipad / iphone

Den "ting" hedder en Mac Mini... Beklager.
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 17:19
OK - men som Otto skriver, så kan du ikke benytte Apples produkter uden iTunes er involveret, når du skal hente film eller musik. Så enten er det via iTunes eller også skal du kígge på en anden løsning :-(.
 
Jeg har selv Airport Express sat  til flere anlæg rundt om i huset - mens jeg har Mac med iTunes kørende - og det fungerer super godt med Remote App. Alle i huset, børn og kone :-) kan finde ud af at finde deres ynglingsmusik fra iPadden :-).
Hilsen Kristian
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 17:35
Det er faktisk muligt at streame fra synology nas til apple tv. Filerne lægges under mediaserveren, og streames fra nas til feks apple tv hvor det styres af ds audio appen.
Såvidt jeg kan se sker trafikken direkte mellem nas og atv3 da det også virker via internettet hvor jeg kan vælge atv3 som afspiller selvom jeg ikke er hjemme
Mvh

René
Til top
Brivani Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brivani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 17:43
Det var jo lige det svar jeg havede håbet på, men vil man så også kunne streame musik ude at TV skal være tændt, men gennem ATV3 via et optisk kabel ?
Brian Nielsen

Panasonic TH-42PZ85E / Panasonic SA-XR59 / Zaptor Motorola
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Det er faktisk muligt at streame fra synology nas til apple tv. Filerne lægges under mediaserveren, og streames fra nas til feks apple tv hvor det styres af ds audio appen.
Såvidt jeg kan se sker trafikken direkte mellem nas og atv3 da det også virker via internettet hvor jeg kan vælge atv3 som afspiller selvom jeg ikke er hjemme
dette er helt korrekt. Du kan også gøre det samme med billeder og video. Synology har også apps til dette, som understøtter AirPlay.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 17:45
Ja, jeg kører hdmi direkte i receiver som styrer lyden og den er ligeglad med om tvet er tændt, ellers kan du også bruge toslink
Mvh

René
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

dette er helt korrekt. Du kan også gøre det samme med billeder og video. Synology har også apps til dette, som understøtter AirPlay.


Jamen dog, det var jeg ikke klar over. Så er det jo en helt anden sag.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu