recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBViewer/ Recording Service optager ikke??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBViewer/ Recording Service optager ikke??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 08:28
Hvis hardwaren er installeret og der er kørt dectect af hardwaren i dvbviewer skal kanalerne kunne findes hvis der ellers kan modtages noget...
 
Dvbviewer har et hjælpeprogram transedit som kan analysere modtagelsen og som  også danne en kanalliste, som kan importeres i dvbviewer...  (man undgår at scanne kanaler i dvbviewer og kan evt. redigere irrelevante væk inden kanallisten importeres)
 
Dvbviewer er meget stabilt ...
 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hvis hardwaren er installeret og der er kørt dectect af hardwaren i dvbviewer skal kanalerne kunne findes hvis der ellers kan modtages noget...
 
Dvbviewer har et hjælpeprogram transedit som kan analysere modtagelsen og som  også danne en kanalliste, som kan importeres i dvbviewer...  (man undgår at scanne kanaler i dvbviewer og kan evt. redigere irrelevante væk inden kanallisten importeres)
 
Dvbviewer er meget stabilt ...
 
 
Hvis firewall lokalt på maskine ikke er specifikt åbnet for at dvbviewer får lov til at kigge på lokal lan istedet for kun lokalt på pc, så kan du godt detekte hdhomerun MEN DU KAN IKKE få lov til at se tv.
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


Hvis firewall lokalt på maskine ikke er specifikt åbnet for at dvbviewer får lov til at kigge på lokal lan istedet for kun lokalt på pc, så kan du godt detekte hdhomerun MEN DU KAN IKKE få lov til at se tv.


Nu spekulerer jeg på om det er derfor jeg aldrig har fået DVBViewer og HDHomerun til at virke sammen hjemme hos mig. Hvis det ikke var fordi jeg skal ind og se Hobitten i aften, så vidste jeg godt hvad jeg skulle rode med i aften/nat Wink
Mvh
Bo

Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Marts-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:


Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


Hvis firewall lokalt på maskine ikke er specifikt åbnet for at dvbviewer får lov til at kigge på lokal lan istedet for kun lokalt på pc, så kan du godt detekte hdhomerun MEN DU KAN IKKE få lov til at se tv.


Nu spekulerer jeg på om det er derfor jeg aldrig har fået DVBViewer og HDHomerun til at virke sammen hjemme hos mig. Hvis det ikke var fordi jeg skal ind og se Hobitten i aften, så vidste jeg godt hvad jeg skulle rode med i aften/nat Wink

Lige min tanke har også en HDHomerun og har prøvet at få det til at køre med DVBViewer engang, men den fandt ikke nogen kanaler. Hoppede så over på DVBLink som fungerede fint.
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 14:04
Så fandt jeg kanaler, det var symbolrate som var installeret forkert.
 
Jeg har altid slået firewall fra da jeg har firewall i min router.
//Guldhammer
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


Hvis firewall lokalt på maskine ikke er specifikt åbnet for at dvbviewer får lov til at kigge på lokal lan istedet for kun lokalt på pc, så kan du godt detekte hdhomerun MEN DU KAN IKKE få lov til at se tv.


Nu spekulerer jeg på om det er derfor jeg aldrig har fået DVBViewer og HDHomerun til at virke sammen hjemme hos mig. Hvis det ikke var fordi jeg skal ind og se Hobitten i aften, så vidste jeg godt hvad jeg skulle rode med i aften/nat Wink


Og det var det så - nu kan jeg finde alle kanaler med DVBViewer. Smile
Mvh
Bo

Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 02:04
Nu har jeg sat DVBViewer til at lave en prøveoptagelse her kl 02.00 og den tray ikonet er skiftet til rød,
men da jeg havde sat den til at prøveoptage her kl 20.00 blev den også rød, men den gemte ikke noget,
men der var log ikke sat til. Den er sat til at gemme som MPG fil.
//Guldhammer
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 03:41
DVBViewer skriver INGEN logfil, og OPTAGER ikke,
mystisk.
//Guldhammer
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 08:18
En fejlkilde kan være at der rent faktisk ikke er diskplads nok til rådighed...
(altså det ok sat op under recording options)
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Nu har jeg sat DVBViewer til at lave en prøveoptagelse her kl 02.00 og den tray ikonet er skiftet til rød,
men da jeg havde sat den til at prøveoptage her kl 20.00 blev den også rød, men den gemte ikke noget,
men der var log ikke sat til. Den er sat til at gemme som MPG fil.
Jeg bruger altid at gemme i .ts format for at få undertekst + TTV med.
Er i tvivl om hvordan det virker nu om dage med MPG hvis det er en MPEG4 SD/HD udsendelse?
 
Mvh JørgenT
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

En fejlkilde kan være at der rent faktisk ikke er diskplads nok til rådighed...
(altså det ok sat op under recording options)
 
Nej det er ikke sat op med recording options, men der er 127 GB ledig på den disk.
//Guldhammer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2012 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:


Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:



En fejlkilde kan være at der rent faktisk ikke er diskplads nok til rådighed...
(altså det ok sat op under recording options)

 
Nej det er ikke sat op med recording options, men der er 127 GB ledig på den disk.

Kan du lave et skærmdump af Device status i Recording Service, når den skulle optage?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu