recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Bedste" opsætning af Airport express
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Bedste" opsætning af Airport express

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: "Bedste" opsætning af Airport express
    Sendt: 11-December-2012 kl. 08:39
Hej.

Jeg har på det sidste døjet meget med at min airport express mister forbindelsen - også selvom den lyser grønt.

Jeg har prøvet det ene og det andet og brugte det meste af dagen igår på at få installeret et nyt modem fra stofa.

Mit setup er : Modem fra stofa (thomson) som går over i en D-Link 655 som er min trådløse trådløse router som deler forbindelsen ud.

Førhen havde jeg opsat min airport express, sådan at jeg tilsluttede mig til et eksisterende netværk (dvs min D-Link) - er det den mest optimale løsning?

I så fald hvis det er, modtager jeg meget gerne råd til hvad jeg kan gøre for at undgå at den dropper forbindelsen.
Den måde den "mister" forbindelsen på, er at man kan tage airport expressen ud af stikkontakten, så lyser den grøn og jeg kan streame i meget kort tid, hvorefter muligheden for airplay forsvinder - selvom AE stadig lyser grøn! (hvilket betyder den skal ud og ind af stikket hele tiden - ikke optimalt! :) )
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 09:43
hvis den ikke er i stikkontakten hvor får den så strøm fra?
 
BS
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 09:48
Ja okey, imponerende dårligt forklaret.

Det jeg mener er at når den er i stikkontakten lyser den grøn. Hvis airplay symbolet ikke er aktivt (på enten ipad/iphone/mbp), så kan jeg tage den ud og ind igen og så virker det et par minutter. Derefter er jeg nød til at tage den ud og ind igen for at den lige virker et par minutter igen. 

Men den lyser grøn hele tiden (altså så længe der er strøm til :P ) også selvom den i realiteten ikke virker..


Redigeret af lazzeeh - 11-December-2012 kl. 09:49
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 10:08
Det er næppe meget hjælp, men jeg har haft samme problem med samme setup. Jeg skiftede D-link'en ud med en anden Airport Express, og så har det kørt upåklageligt siden. Bare for lige at pege på at det måske er D-link'ens opsætning du skal kigge på (hvis du ikke bare vil betale dig fra løsningen og købe en AP mere).
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 10:23
Hmm, det jeg frygtede.. Købte den for ikke så lang tid siden så vil være træt af at igen skulle bruge penge på en trådløs router. 

Tænkte mere om der var nogen forskel i opsætningssmulighederne for airport expressen, fx at udvide netværket istedet for at tilslutte eksisterende.. Ved ikke om der er er forskel ved dette..
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 10:36
http://forums.dlink.com/index.php?topic=46601.0

Fandt dette som lyder ufatteligt meget som det jeg oplever så det vil jeg prøve senere.. Men ja, som du skriver Otto J, så lyder det meget som om det er min D-Link der laver noget gris :)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 11:21
Jeg kan kun bidrage med dette: Havde taget mit Apple TV3  med til de gamle som også har Stofas Thomsom router, så vi kunne se Netflix sammen med børnene. Det virkede fint; men jeg opdagede at Photostream ikke kunne køre. 
Derhjemme sammen med TimeCapsule som router virker det super.

I sin tid udskiftede jeg min Linksys router pga. bøvl som dit til en TimeCapsule; det spiller bare.


Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 18:34
Det virkede så overhovedet ikke..

Jeg resettede AE og tilføjede den igen. Underlige er når jeg tilføjer den til eksisterende netværk, er det som om den smider mig af min trådløse router - meget underligt i hvert fald.

Men ender med jeg kan se den er der i mit airport værktøj og så går der 2-3 minutter og så er den væk igen.. Sku da imponerende!
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 18:53
Hvis du kun bruger dit stofa modem og din d-link, kører det så stabilt til trådløse enheder?
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 19:33
Ja det gør det.. 

Er virkelig på bar bund hvad der går galt.. Der må være nogen settings på D-Link'en som smider AE af efter et par min..

Har derudover også oplevet at min AE lige pludselig blinker orange, men derefter lyser grøn igen.. Sker nok hvert 5 min.. Men kan vel godt passe med min D-Link smider den af..


Redigeret af lazzeeh - 11-December-2012 kl. 19:46
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 19:47
Jeg skiftede til en Netgear WNDR3700v3 router og det afhjalp alle mine AirPlay problemer. Det er rimelig udbredt problem med AirPlay over forskellige routere (selv kablet netværk driller). Jeg tror ikke der er mange veje uden om en ny router.
Til top
lazzeeh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lazzeeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 20:10
Men hvordan er man så sikker på den router man køber virker?..

Lyder lidt som et lotteri :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu