recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ALYZ's HTPC Setup (med billeder):
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ALYZ's HTPC Setup (med billeder):

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ALYZ's HTPC Setup (med billeder):
    Sendt: 11-December-2012 kl. 13:46
ALYZ's HTPC Setup (med billeder):

Vi er for kort tid siden flyttet i ny lejlighed, også fik jeg taget mig sammen til at tage et par billeder af min HTPC samt homebio setup.

Jeg har kørt med HTPC i flere år, og nogle af delene er også helt gamle, hvor nogle er udskiftet løbende.

Hardware info:
HTPC: Media Portal TV Server og primær klient
CPU: Intel Core2Quad Q9300 2,5 Ghz
Passiv CPU Køler.
HDD: 3 TB + 120 GB SSD
Ram: 4 GB DDR2
GPU: Geforce 8600GT Silent Fanless
PSU: NorthQ 450w Fanless
Tuner: 1 stk. FloppyDTV og 1 stk. FireDTV, de er teknisk ens, bare intern og extern.
IR: MS ir reciever
Lydkort: Trust SC5250 TOSLINK

TV: Philips 40PFL8664/H12 40" fladskærm
Reciever: Sony STR-DA50-ES. 5.1 ikke HD lyd
Højttalere: Jamo 5.1 sæt med sub
Konsol 1: Xbox 360 med Kinect
Konsol 2: PS3 med Move og Logitech IR2Bluetooth

Software:
Der køres nu Media Portal, som jeg er MEGET mere glad for end WMC, som jeg ellers har sværget til i årevis. Det er klippe stabilt og har så mange custom configurations muligheder man kan ønske sig.
Først og fremmest er jeg vil med muligheden for at optage flere kanaler pr. tuner, såfremt de ligger i samme mux.
PT. Bruger jeg følgende:

- Moving Pictures til BD rips
- Standard video plugin til andre videoer/divx mv.
- MPExtended samt WebExtended til ekstern adgang, bla. via Android samt webbrowser(med rigtig EPG Guide) til streaming, optagelsesplanlægning og fjernkontrol hjemme og ude.
- PowerScheduler++ som styrer standby
- OnlineVideoes til Youtube
Og jeg har selvfølgelig Dropbox service kørende på HTPC'en, så jeg kan vise billeder som bliver taget med mobilerne, og auto-uploadet. Der er mega smart.

Andre rum/planer/ønsker:
Soveværelse: Gamer maskine med MediaPortal Klient og logitech remote
Køkken: Ønsker mig en Windows 7 tablet til at sætte på væggen med touch til at køre Media Portal
Børneværelse: Planer om en laptop, der skal køre Media Portal

Så kommer der lidt billeder:

Billede 1: Stue, billede af tv, frontspeakers.
Billede 2: Stue, billede af tv møbel, konsoller og reciever og sub.
Billede 3: Stue, billede af konens bord, som har fået besøg af en stiksav og er nu HTPC-skjuler
Billede 4: Stue, billede af tv, HTPC og tv møbel
Billede 5: Stue, billede af magten, Logitech Harmony One
Billede 6: Stue, TV Guide i Media Portal
Billede 7: Stue, Media Portal Home Screen
Billede 8: Stue, Live TV i Media Portal
Billede 9: Stue, Baghøjttalere
Billede 10+11: Moving Pictures


Jeg har gjort hvad jeg kan for at skjule kabler, både for syns skyld, og fordi den lille lige er begyndt af kravle Confused
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2012 kl. 21:31
Det ser ret nice ud. Skægt med det mix af dansk og engelsk der er i MP "Gruppe: All channels", Serier på dansk og Videos og Music på engelsk. Jeg lider selv af det samme og har både en "Videos" og en "TV optagelser" i mit setup.. LOL
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2012 kl. 08:54
Ja jeg har ikke kunnet få det ændret i avalon konfigurationen.
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu