recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT50 burn in eller retention?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT50 burn in eller retention?

 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

THX bright room er valgt fordi min skærm hænger i et meget lyst rum som anbefalet i manualen.
Rasmus Larsen roser funktionen, men han vælger prof 1, som i alm rum er mere korrekt.
Har lige slået over til prof 1 som er ok her om aftenen, men ikke så
god om dagen
Du bestemmer jo selv hvordan prof 1 er indstillet og da der også er en prof 2 er der lagt op til dag og nat indstillinger der. Der er problemer med burn-in på mange plasma skærme og derfor bør man bruge pixel orbiter for at mindske dette. Eller sagt med andre ord, bruges den ikke er man selv ude om det. 200 timer break-in bør man så også ofre. Og jeg ved nok at der findes mange der ikke gør en skid og som ikke har problemer, men det her er til dem der vil forebygge.


Jer er 100 % opmærksom på at risikoen er større ved at orbiter ikke er slået til, skifter ofte kanal og som sagt har THX været koblet på fra dag 1
Har nu kørt i min. 600 timer og der er ingen logoer.
Igen: du har i princippet ret, men man kan godt koble orbiter fra, hvis man er bevist på det.
DET HAR jeg BEVIS på (indtil videre)
E.L.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

THX bright room er valgt fordi min skærm hænger i et meget lyst rum som anbefalet i manualen.
Rasmus Larsen roser funktionen, men han vælger prof 1, som i alm rum er mere korrekt.
Har lige slået over til prof 1 som er ok her om aftenen, men ikke så
god om dagen
Du bestemmer jo selv hvordan prof 1 er indstillet og da der også er en prof 2 er der lagt op til dag og nat indstillinger der. Der er problemer med burn-in på mange plasma skærme og derfor bør man bruge pixel orbiter for at mindske dette. Eller sagt med andre ord, bruges den ikke er man selv ude om det. 200 timer break-in bør man så også ofre. Og jeg ved nok at der findes mange der ikke gør en skid og som ikke har problemer, men det her er til dem der vil forebygge.


Jer er 100 % opmærksom på at risikoen er større ved at orbiter ikke er slået til, skifter ofte kanal og som sagt har THX været koblet på fra dag 1
Har nu kørt i min. 600 timer og der er ingen logoer.
Igen: du har i princippet ret, men man kan godt koble orbiter fra, hvis man er bevist på det.
DET HAR jeg BEVIS på (indtil videre)
Du er heldig lige som jeg også blev med min VT30 i anden omgang, men derfor kan man godt være fornuftig også, og jeg er ikke bekendt med at der er ulemper med pro indstillinger, tvært i mod lader det til at et bedre billede kan opnås.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:40
Er konklusionen ikke at det er et lotteri om man får retention på panasonics 2012 skærme? Kan høre nogen får burn-in/retention ligegyldigt hvor påpasselige de er, og andre slipper selvom de behandler deres tv 'normalt'. 
Selv har jeg haft et lowend Panasonic 2011 og så har jeg et LG pk760n.. ingen af disse to skærme har haft problemer med burn-in/retention selvom jeg har behandlet skærmene helt almindeligt.
Så til dem der siger 'væn dig til problemerne eller undgå plasma': stram nu op venner, der er intet belæg for at det forholder sig sådan! Faktum er at kvaliteten på Panasonics 2012 line-up har været tvivlsom ift. burnin/retention.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 12:05


Jer er 100 % opmærksom på at risikoen er større ved at orbiter ikke er slået til, skifter ofte kanal og som sagt har THX været koblet på fra dag 1
Har nu kørt i min. 600 timer og der er ingen logoer.
Igen: du har i princippet ret, men man kan godt koble orbiter fra, hvis man er bevist på det.
DET HAR jeg BEVIS på (indtil videre) [/QUOTE] Du er heldig lige som jeg også blev med min VT30 i anden omgang, men derfor kan man godt være fornuftig også, og jeg er ikke bekendt med at der er ulemper med pro indstillinger, tvært i mod lader det til at et bedre billede kan opnås.[/QUOTE]

Jeg har også et VT30i alrummet som har kørt med THX i snart 2 år
Ingen logoer...100

VT50 Pro 1:
Jeg vil da lytte til de mange vise ord, og kører nu nogle dage med dette
for at se om man kan vende sig til dette i lyse rum.
Skærmen kommer jo snart på arbejde Tennis fra Paris, Wimbledon og Touren
Ellesr tilbage til THX
E.L.
Til top
winberg2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2011
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér winberg2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 13:18
Så fik jeg sat skærmen op og tilsluttet.
Og jeg må bare sige: Intet mindre end et fantastisk billede - seriøst!
Out-of-the-box synes jeg faktisk, billedet står temmelig godt. Skal så til at lege lidt med de forskellige indstillinger.
Blæserne siger nada - siger og skriver nada. Jeg skal have ørene helt om på bagsiden for at høre en meget svag brummen, hvis man da kan kalde det for det. I praksis vil jeg sige, det er lydløst.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Så fik jeg sat skærmen op og tilsluttet.
Og jeg må bare sige: Intet mindre end et fantastisk billede - seriøst!
Out-of-the-box synes jeg faktisk, billedet står temmelig godt. Skal så til at lege lidt med de forskellige indstillinger.
Blæserne siger nada - siger og skriver nada. Jeg skal have ørene helt om på bagsiden for at høre en meget svag brummen, hvis man da kan kalde det for det. I praksis vil jeg sige, det er lydløst.
Super fedt.   Lad mig os endelig høre dine erfaringer efterhånden som du får brugt detWink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Lars_M Lars_M skrev:

Er konklusionen ikke at det er et lotteri om man får retention på panasonics 2012 skærme? Kan høre nogen får burn-in/retention ligegyldigt hvor påpasselige de er, og andre slipper selvom de behandler deres tv 'normalt'. 
Selv har jeg haft et lowend Panasonic 2011 og så har jeg et LG pk760n.. ingen af disse to skærme har haft problemer med burn-in/retention selvom jeg har behandlet skærmene helt almindeligt.
Så til dem der siger 'væn dig til problemerne eller undgå plasma': stram nu op venner, der er intet belæg for at det forholder sig sådan! Faktum er at kvaliteten på Panasonics 2012 line-up har været tvivlsom ift. burnin/retention.


Faktum er at kvaliteten på Panasonics 2012 line-up har været tvivlsom ift. burnin/retention

Ingen 2012 skærme er fejlfri
Pana 2012 VT50 er bedre en 2011 VT30 (har dem begge)
Det eneste "større problem for nogle" er fastbrænding af logoer
Ellers er VT50 det bedste der er lavet, bedre end Pio...
E.L.
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2012
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars_M Lars_M skrev:

Er konklusionen ikke at det er et lotteri om man får retention på panasonics 2012 skærme? Kan høre nogen får burn-in/retention ligegyldigt hvor påpasselige de er, og andre slipper selvom de behandler deres tv 'normalt'. 
Selv har jeg haft et lowend Panasonic 2011 og så har jeg et LG pk760n.. ingen af disse to skærme har haft problemer med burn-in/retention selvom jeg har behandlet skærmene helt almindeligt.
Så til dem der siger 'væn dig til problemerne eller undgå plasma': stram nu op venner, der er intet belæg for at det forholder sig sådan! Faktum er at kvaliteten på Panasonics 2012 line-up har været tvivlsom ift. burnin/retention.


Faktum er at kvaliteten på Panasonics 2012 line-up har været tvivlsom ift. burnin/retention

Ingen 2012 skærme er fejlfri
Pana 2012 VT50 er bedre en 2011 VT30 (har dem begge)
Det eneste "større problem for nogle" er fastbrænding af logoer
Ellers er VT50 det bedste der er lavet, bedre end Pio...

   Det er da også et temmelig stort problem, at man ikke kan se visse kanaler mere end 45-60min om ugen. Ikke meget ved kun at se en halv fodboldkamp eller et enkelt set af en tenniskamp ugentligt. Og så i flere dage efter kunne se dele af logoet på lys baggrund. Og det vel og mærke selvom tv'et har kørt i mange hundrede timer.  
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 16:12


   Det er da også et temmelig stort problem,

SVAR:
Et kæmpe problem, enig

ps
Det er vel ikke sådan at du kan anvise en anden skærm
med samme billedkvalitet uden logoer ?
vi er nogle tusinder der har ledt temmelig længe
Kravet er at alle serere inden for 30 grader til siderne
skal kunne se et godt og ikke forvrænget billede.
Hvis du kommer med en skærm som ovennævnte tilfalder
der dig selvfølgelig en bonus af en passende størrelse.

at man ikke kan se visse kanaler mere end 45-60min om ugen. Ikke meget ved kun at se en halv fodboldkamp eller et enkelt set af en tenniskamp ugentligt. Og så i flere dage efter kunne se dele af logoet på lys baggrund. Og det vel og mærke selvom tv'et har kørt i mange hundrede timer.  
[/QUOTE]   
E.L.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 16:16
E.Larsen hvorfor kan du ikke bare bruge knappen: "Svar med citat", og så huske at skrive efter der står [citat]? Det er helt umuligt at finde hoved og hale i dine indlæg.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

E.Larsen hvorfor kan du ikke bare bruge knappen: "Svar med citat", og så huske at skrive efter der står [citat]? Det er helt umuligt at finde hoved og hale i dine indlæg.


Jeg har et problem med min pc, det er en gammel traver jeg har lånt
kort tid

Tak for du bemærkede det
E.L.
Til top
frold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 22:03
Jeg har store problemer med burn in af logoer på min,  og nu må det være nok.

Jeg har kontaktet Panasonic support for at reklamere over produktet.


Redigeret af frold - 03-Marts-2013 kl. 22:21
mvh

Frederik


TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9101112>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu