recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee splitter til 2 tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee splitter til 2 tv?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee splitter til 2 tv?
    Sendt: 18-December-2012 kl. 12:55
Hej alle,
jeg har lige fået YouSee internet, og hvilken glæde når man kommer fra en ustabil ADSL linje. 

Anyhow! Da jeg har fået YouSee, har jeg også fået en lille fordeler jeg skal sætte på kabel-stikket i stuen, som så giver et ekstra stik til internettet. 

Jeg fandt dette billed via Google, som viste sig at være fra Recordere. Jeg håber det er OK jeg låner det? - Det er denne fordeler jeg har fået:



Hvilken "tv-splitter" kan jeg sætte på der, så jeg kan have to tv sat til på een gang? Den jeg har i forvejen, er alt for stor, og kan ikke sidde der pga. pladsmangel.

Hvad skal jeg købe? :) 

Mange tak for hjælpen.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 13:33
Split ALDRIG antennesignal efter dåsen i væggen, fik jeg skrevet aldrig !

Før en anbefaling af hvad du evt. kan gøre, så er der et par spørgsmål:

1. bor du i hus eller lejlighed ?
2. hvor mange TV er der i husstanden?
3. har du andre Forstærkere/fordelere på antenne anlægget ?


Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 13:38
Det går da hen og bliver et problem så da.

Lejlighed, 2 fjernsyn og nej ingen anden fordeler, ud over den YouSee der nu er kommet på. Den kan jo ikke sidde der :) Eneste jeg har, er det stik ind i lejligheden... Og jeg vil gerne kunne se tv, på det tv jeg har i soveværelset også.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 13:46
Det her er IKKE en anbefaling

Men du kan skifte dåsen i væggen med sådan en her Comega 

Men muligheden for at TV og/eller internet kan blive forstyrret hvis du deler TV udgangen efter dåsen vil jeg ikke stå inde for
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 13:51
Hm, det virker da helt skørt, bare for at få endnu et tv på. Sikke da en skam. 

Men tak for det, Pony
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 14:06
Ja, men efter det hele er blevet digitalt skal der ingen ting til før det går galt og du har pixelering på dit TV.

Eksempel:

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 15:02
Jeg ville erstatte den eksisterende dåse med noget i retning af :
Antenne fordeler til 3 tv
Her kan du så med f-connectorer koble internet + 2 tv til fordeleren og derved spare 2 eller flere dåser med dårlig forbindelse. Hvis du vil koble flere tv til eller der er store afstande mellem fordeleren og tv, så bør du have en forstærker.
 
Den viste eller tilsvarende dåse + f-connectorer bør kunne fås for omkring 100 kr.
 
læs eventuelt her:
 
 
miri
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 15:23
miri - er det ikke et stik der går direkte ind i tv-antenne stikket i væggen? Så kommer det vel til at stritte direkte ud i rummet, med ledninger osv? Eller hvordan? 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Da jeg har fået YouSee, har jeg også fået en lille fordeler jeg skal sætte på kabel-stikket i stuen, som så giver et ekstra stik til internettet. 

Jeg fandt dette billed via Google, som viste sig at være fra Recordere. Jeg håber det er OK jeg låner det? - Det er denne fordeler jeg har fået:



Hvilken "tv-splitter" kan jeg sætte på der, så jeg kan have to tv sat til på een gang? Den jeg har i forvejen, er alt for stor, og kan ikke sidde der pga. pladsmangel.

Hvad skal jeg købe? :) 

Mange tak for hjælpen.
I stedet for viste Push On filter kan du evt. købe denne Push On Amplifier (POA):
Side 11:
 
Mener jeg så den i Silvan for 1-2 år siden.
 
Mvh JørgenT
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 16:19
Den POA forstærker havde jeg helt glemt fantes, men skal også lige siges at jeg aldrig har prøvet at bruge en

Hvis du søger på nettet findes de til kr. 600 - 1000


Hvis der er nogen som har erfaringer med dem, kunne det være fint at få at vide. Da det kunne løse mange små problemer
Til top
akneboy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akneboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 16:28
Hvad med at sætte ant. kabel på stikket og så købe en T fordeler til 16 kr. rimeligt simpelt
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

I stedet for viste Push On filter kan du evt. købe denne Push On Amplifier (POA):
Side 11:
 
Mener jeg så den i Silvan for 1-2 år siden.
 
Mvh JørgenT

Ja da! Det ser ud til det er præcis det jeg leder efter! :) Fedt, det kigger jeg lige lidt nærmere på.

Oprindeligt skrevet af akneboy akneboy skrev:

Hvad med at sætte ant. kabel på stikket og så købe en T fordeler til 16 kr. rimeligt simpelt

Det er sådan en T fordeler jeg ikke har plads til - hvis jeg forstår T fordeler rigtigt.

Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Den POA forstærker havde jeg helt glemt fantes, men skal også lige siges at jeg aldrig har prøvet at bruge en

Hvis du søger på nettet findes de til kr. 600 - 1000


Hvis der er nogen som har erfaringer med dem, kunne det være fint at få at vide. Da det kunne løse mange små problemer


Tak for link! :) 

Ja, det kunne være spændende at høre fra nogle der bruger?
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu