recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sky Sport i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sky Sport i Danmark

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sky Sport i Danmark
    Sendt: 25-December-2012 kl. 11:36
Er det på nogen måde muligt, at komme til at se Sky Sport på sit tv uden en parabol?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:10

Hej Naim.

jeg tror den eneste måde er med SKY GO. Det kan bruges på visse godkendte mobile enheder hvis man har et Engelsk SKY abonnement og en Engelsk IP. 

Jeg har læst at mobile Sky Go kun skulle virke på de få enheder, som er godkendte af SKY. Og at det skulle være almindeligt kendt at de ikke godkender Android enheder med HDMI udgange.
men jeg ved ikke om man kan bruge en IPAD og overføre til et TV via HDMI eller det også er spærret?


 
Men må jeg spørge hvilken slags sport I ønsker at se. SKY har aftaler med mange TV stationer i Europa som sender de SKY sport producerede udsendelser lokalt.
Måske vil det være nemmere at se en af dem?

Hilsen Carsten. 


Redigeret af csell - 25-December-2012 kl. 12:11
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:15
Det er så engelsk fodbold jeg gerne vil se.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 12:49

Hej igen Naim.

Nu har vi paraboler både hjemme og i sommerhuset. Når jeg vil se engelsk fodbold er det på:

Danske Sekseren:

http://www.6-eren.dk/tvguide

Polske Canal+

http://www.canalplus.pl/program

eller Al Jazeera Sport

http://www.en.aljazeerasport.tv/Schedule

De sidste sender dog ikke Premier League Live, men det de kalder klub programmer nogle dage senere.

Der er tit forskellige reportager med interviews samt en af de sidste kampe. Det er altid med en af top klubberne, men så ikke live.


Jeg har ikke prøvet, men mener at med det rigtige abonnement og ændret IP skulle det være muligt at modtage et eller flere af dem via internettet.

Der er måske andre der har prøvet?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-December-2012 kl. 12:50
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 15:31
Ja Kanal 6 kan jeg sagtens se, men det er Sky Sport jeg kunne tænke mig, da deres optakt og kommentatorer er helt i særklasse.

Har lige et andet spørgsmål:Kan man se rigtig engelsk fjernsyn som: BBC 1, BBC 2 og lign. i Danmark eller er det kun BBC Iplayer og ITV Iplayer man kan se?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 18:04
Ja, det kan du! Via hjemmesiden 123uktv.com kan du se alle Skys tv-kanaler.

Du kan faktisk prøve det af via deres Demo som jeg har testet og det virker overraskende godt!

Prisen for deres mindste pakke er 10 pund og det er faktisk billigt. Så prøv det!

Du kan se de britiske tv-kanaler udenom BBC iPlayer og ITV iPlayer. Jeg har beskrevet det i dette indlæg: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118015&KW=&PID=1193400&title=bbc-fra-1n-til-2e-sommer-2013#1193400


Redigeret af svbg1979 - 25-December-2012 kl. 18:19
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 18:10

Hej Naim.

Det umiddelbare løsning er at se optakt og kommentarer på en 9,7" IPad v.h.a. SKY GO og en Engelsk IP. Personligt foretrækker jeg dog at se selve kampen fra SAT på vorers 42" stuealter.

Om det andet spørgsmål ved jeg ikke hvorfor du kalder BBC iPlayer for ikke rigtigt TV?

Man kan med en Engelsk IP både streame eller downloade.

Men historisk set er TV markedet og rettigheder delt op landevis i Europa. Og det er nemt fo TV stationerne at checke hvor brugerne kommer fra ved at checke deres IP adresse.

Det kan nemt omgås hvis man ønsker at se TV på en PC. Da man kan køre et proxy eller VPN program på selve PC'en.

Men det er lidt mere besværligt og koster som regel et månedligt gebyr hvis man ønsker at gøre det fra en iPad eller et smart TV.

Personligt mener jeg at hvis man ønsker at se andre landes TV er det nemmere og modtages i bedre kvalitet hvis man bruger en parabol?


Du spørger også om muligheden for 'engelsk fjernsyn som: BBC 1, BBC 2 og lign'. Ja det er muligt på en 90 cm parabol i det næste halve år. Ellers skal der nok bruges en op til 150cm parabol i København. 
Det skyldes at der lige er skiftet den første af tre nye satellitter. Nummer to skiftes til næste sommer og den sidste skiftes tidligt i 2014. 

Dette link giver mere information, du er velkommen til at stille spørgsmål, hvis der er noget du ønsker uddybet:


 
Om filmon.com som svbg1979 linker til vil jeg skrive at det findes i 3 kvaliteter.
1. Den laveste er når det bruges fra en browser.
2. mellemkvaliteten fås gratis hvis man downloader deres applikation og vælger 'free SD'
3. Den højeste kvalitet koster efter en gratis prøveperiode et månedligt eller årligt abonnement og fås i deres applikation ved at vælge 'HD'


Men har du overvejet om I har mulighed for at bruge en slingboks løsning?

Her skal der stå en Slingboks sender boks sammen med en satellit modtager hos Venner/familie i England og en PC eller modtager boks i Danmark som kan forbindes med HDMI til et TV.
Det kræver dog en lidt god upload hastighed til internettet i selve England.

Hilsen Carsten.

Tilføjet: At Filmon i højeste kvalitet har en gratis prøveperiode.



Redigeret af csell - 25-December-2012 kl. 18:57
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


3. Den højeste kvalitet koster et månedligt eller årligt abonnement og fås i deres applikation ved at vælge 'HD'


Du kan faktisk godt benytte den højeste kvalitet i browseren ganske gratis. Du skal gå ind og vælge HD, så vælg den tv-kanal du gerne vil se og så slå over i fuld skærm.


Redigeret af svbg1979 - 25-December-2012 kl. 18:25
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 22:57
Filmon havde jeg ikke hørt om, men det er da noget der kan bruges til noget.Sky på  123uktv.com vil jeg lige overveje.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu