recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC HOME TRIO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TDC HOME TRIO

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hopetofind Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hopetofind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TDC HOME TRIO
    Sendt: 27-December-2012 kl. 20:27

TDC HOME TRIO:

HVORDAN FÅR JEG INDHOLDET AF BOXEN OVER PÅ PC ?

 
1. Box'en er fuld, så jeg kan ikke optage yderligere, med mindre jeg fjerner noget af indholdet! Jeg ønsker derfor at tømme indholdet af box'en over på min laptop! Nogen der ved hvordan ???
Er det evt. nogen der faktisk har gjort det ??
 
2. Det næste spørgsmål bliver hvordan jeg fremadrettet kan droppe TDC's box, og i stedet optage på noget hardware jeg selv har købt (for på den måde at have fri adgang til de programmer jeg optager) .... Måske det ikke er muligt, og jeg derfor er nødt til at optage fra andre kilder (eks. fra web-TV) ??

ps. Jeg er IKKE en IT-haj, pc-haj eller teknik-haj ... MEN
ALLE løsningsforslag er naturligvis meget velkomne !

Mvh. Henrik.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 21:56
Dit problem er det sædvandlige med lukket udbyder bokse...
 
Der er ikke nogen egentlig udvej....  (bortset fra måske noget analog kopiering via scart, omstændeligt ...)
 
Derimod med en HTPC løsning (og nogle bokse) kan der laves en løsning, hvor man selv har kontrol over det optaget...
TDC home trio passer ikke til en HTPC løsning, det skal være noget med DVB-tunere...
 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hopetofind Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hopetofind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 22:29
Der er et HDMI-stik i boksen .... måske man kan hente indholdet ad den vej ?
Eller måske det optagede skal afspilles, og så (gen)optages på andet hardware ? (langsommeligt)
Eller måske man kan tage drevet ud af box'n og koble det direkte til en pc ?
 
Skal lige tjekke om jeg har forstået korrekt: Hvis jeg vil optage TV-udsendelser på eget udstyr, så kan jeg IKKE bruge HomeTrio!? Nogen bud på løsninger til at optage TV på eget grej?
Er web-TV evt. en løsning? (web-tv følger med HomeTrio, men jeg har aldrig brugt det).
 
 
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 10:26
HDMI forbindelsen er krybteret, så??
Det skulle være muligt at optage via scart-stik med et analog TV-kort i en PC (analog kvalitet) eller en analog harddiskoptager.
 
Web-Tv er også krybteret...
 
Den mest flexible løsning, mener jeg må være en HTPC, altså PC med passende DVB TV-kort  og software..
Det kræver en anden udbyder, f.eks. yousee, canal digtal eller Boxer.
Til kodet kanaler skal anvendes et CA-interface med tilhørende CAM-modul.
Nogle meget flexible TV-kort er dem fra digital devices...
 
I stedet for at optage kunne en løsning være at anvende diverse streamningstjenester.
DR.dk/nu, TV2-play ViaPlay, Tvnu, youbio, netflix, HBO...
Det skulle være muligt at sammensætte et relevant indhold på den måde...
 
Her kan som udgangspunkt en PC koblet til Tv-et anvendes....


Redigeret af avh - 28-December-2012 kl. 10:34
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Hopetofind Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hopetofind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 16:58
Men måske man kan tage drevet ud af box'n og koble det direkte til en pc?
 
Jeg vil primært have indholdet fra programmerne "Deadline" (DR2), "Debatten" og "Nyhederne" ned på en pc, så jeg kan redigere i det - og vise de redigerede små-klip.
 
Okay så HDMI-stik og WebTV er krypteret .... hmmm .... og de gamle "Deadline" som ligger på DR's hjemmeside tror jeg ikke man kan downloade (er dog ikke sikker).....
 
Du nævner streamingtjenesterne - men kan man downloade fra dem?
 
ps. Hvad er det dersens "Waoo"?   Er det måske relevant?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 17:18
Tit er harddiske i udbyder bokse også krybteret.. (ved ikke om det er tilfældet med TDC home trio)
Hvis det er ovennævnte programmer det drejer sig om,  er det ikke udelukket at man stadig kan modtage dem direkte på en PC, hvis man har home trio abonnement..
 
Dengang jeg havde TDC home trio kunne disse programmer modtages som IPTV på en HTPC med f.eks. dvbviewer...
Det kræver blot en PC med netkort.
 
Hvis det stadig kan lade sig gøre, kan disse kanaler optages af dvbviewer ligesom andre kanaler der modtages via tuner-kort...
 
Det er programmer man frit kan modtages fra luften  (DVB-T TV-kort) og derfor normalt mindre interesant, resten af programmerne regner jeg med stadig er kodet...
 
Der er vist også nogle metoder til at download fra dr.dk/nu.. (har ikke check på det)
 
Ideen med streamningstjenester er at man ikke downloader, det er jo mere eller mindre irrelevant, fordi man bare kan se programmet igen...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Hopetofind Hopetofind skrev:

Der er et HDMI-stik i boksen .... måske man kan hente indholdet ad den vej ?
Eller måske det optagede skal afspilles, og så (gen)optages på andet hardware ? (langsommeligt)

Hej Hopetofind.

En del af HDMI er HDCP, jeg er ikke expert, men mener at formålet med HDCP er at forhindre optagelser af digitalt indhold.

Jeg læste for en uge siden at Warner Bros og et datterselskab til Intel anlægger sag mod fabrikanter af 'HDCP Crack' enheder:


 
De findes altså, du kan prøve, om du kan finde nogle sansynligvis i USA, der vil sælge et brugt med det rigtige analoge output, et du syntes du kan optage fra.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 28-December-2012 kl. 17:46
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 17:49
Indholdet på harddisken ligger som den krypterede dvb stream og kan kun læses af boksen. >måske< kan du klone indholdet af harddisken til en større og montere denne i boksen og derved få mere plads. Det kommer an på om boksen tjekker hvilken HDD der er monteret.
 
Det er lige hvor lovlig denne operation er da boksen er TDC's.
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 28-December-2012 kl. 18:02
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newliving Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Indholdet på harddisken ligger som den krypterede dvb stream og kan kun læses af boksen. >måske< kan du klone indholdet af harddisken til en større og montere denne i boksen og derved få mere plads. Det kommer an på om boksen tjekker hvilken HDD der er monteret.
 
Det er lige hvor lovlig denne operation er da boksen er TDC's.
 
BS

Det kan jeg hurtigt afklare og sige det selvfølgelig ikke er lovligt. Hvis du får udfald på dit trio og fejlmelder det og det kan konkluderes du selv er skyld i det grundet du har pillet ved boxen opkræves du boxens værdi på 2995 kr. Og sikkert også teknikerens startgebyr hvis han er kørt ud til dig. 
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
kcaroe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kcaroe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 23:21
Der er nok ikke andre løsninger end kabel-tv, herunder waoo dvb-c, eller dvb-t. I alle tilfælde kan du så via Denver 108/109 HD til ca. 500 kr. og en mobil harddisk/usb stick optage signalet råt - dog kun frie kanaler. Dvs ikke boxers egne kanaler eller krypterede signaler, der kræver kort. Programmer, der kræver kort kan dog via Terratec h7 optages, blot ikke T2/C2-programmer fx boxers tv2hd.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 09:28
DVB-T2 programmer fra Boxer kan pt. godt vises/ optages med et DVB-T2 TV-kort i en PC med ca-Interface og CAM, når det vel mærke kun er SD-programmerne, ikke f.eks. TV2-HD... 
 
Pt. er det disse SD-kanaler:
svenske TV4, norske TV2, tyske ZDF og travel channel. 


Redigeret af avh - 11-Januar-2013 kl. 09:32
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu