recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PLEX hvilket format skal filmene være i?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PLEX hvilket format skal filmene være i?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PLEX hvilket format skal filmene være i?
    Sendt: 29-December-2012 kl. 10:34
Hej

Er der nogen der kan sige mig hvilket format filmene skal være i for at man kan afspille dem uden transcoding på både PLEX/WEB (Google chome) samt IOS f.eks IPAD?

Ser ud til at fungere med MP4 video formatet, men jeg  har problemer med undertekster som er i TX3G og det kan Plex ikke finde ud af så filmene starter ikke når undertekst er valgt inden afspilning. Derudover har jeg også lidt problemer med nogle lyd codecs.

Jeg har gået ca. 25 film igennem inden jeg fandt ud af a der var probemer med alle undertekster der ikke var "brændt" ind i selve filmen samt lyd probemer. Jeg har brugt Handbrake til konverteringen til MP4. Freemake ser ud til at kunne "brænde" underteksterne ind i filmen, men er der et andet program i kan anbefale  til konverteringen? 
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 16:45
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig videre? Vil være meget glad hvis i vil hjælpe.
Troede Freemake kunne løse mit problem sådan nogenlunde, men når jeg afspiller filmene via PLEX/Web så passer lyd/video ikke sammen, men det gør det i VLC. 


Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Online
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 16:55
Jeg skulle ellers mene Plex eller er ret fleksibelt mht. formater. Jeg bruger selv MKV filer. De fungerer, hos mig, både med undertekster pakket ind i filen, samt eksterne .srt-filer.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 16:58
Det er muligt, men jeg vil undgå transcoding, da min 4 kernede AMD 955 BE ikke rigtig er kraftig nok. Jeg vil ikke have den til at køre omkring de 90-100%, da den også bruges som tv server. Derfor MP4 formatet. Hvordan laver i de der SRT filer? Jeg kunne godt tænke mig at extracte subs til SRT så kunne jeg bruge handbrake som har mange flere muligheder og hvor video og audio virker sammen.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 18:08
Du kan ikke umiddelbart lave VOBSUM om til SRT. VOBSUB er bitmaps, og hvis de skal laves om skal du kører noget OCR (Optical character recognition) med de fejl det medfører. Tror at folk som bruger SRT har downloaded dem fra nettet
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 12:27
kim.t

Jeg har nu rippet flere film, hvor jeg bagefter har konverteret underteksterne fra fx vobsub til srt. Det var før MakeMKV udkom, som kan gøre det hele for det. 

Her er en god guide. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 14:56
Kan ikke se hvordan vobsub kan løse mit problem, da der ikke er nogen enkelt sub fil på dvd'en og makemkv kan heller ikke extracte subtiles og mkv i sig selv kan jeg ikke bruge da jeg skal bruge mp4 for at undgå transcoding da server ikke er så kraftig.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 15:12
Hvis man selv ripper sine film, så skal man være heldig for at subs hentet på nettet passer med filmen. Jeg startede også ud med at prøve at downloade SRT-filer, men typisk krævede de alle at jeg gik ind og ændrede timingen af underteksterne bagefter, hvilket næsten tog ligeså lang tid som blot at køre SUB-filen igennem et OCR-program.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 15:25
Torben jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg har ikke hentet nogle subs på nettet. På en eller anden måde ligger subs i DVD´en, men ikke som enkelte filer, men heller ikke "brændt ind" i filmen så hvordan får jeg kørt ocr på underteksterne så jeg kan få dannet en SRT fil som plex understøtter?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu