recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Plex på iPad over Airplay?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Plex på iPad over Airplay?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Plex på iPad over Airplay?
    Sendt: 02-Januar-2013 kl. 15:46
Jeg overvejer at købe en NAS, som understøtter Plex server, og så afspille mine film på tv'et via min iPad og mit AppleTV over Airplay. Er der nogen der har erfaringer med sådan et setup?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 16:08
Er det en ATV3 du har ? Hvis du har en jailbreaket ATV2 kan du smide Plex på den.
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Er det en ATV3 du har ? Hvis du har en jailbreaket ATV2 kan du smide Plex på den.
Det er nemlig en ATV3 jeg har ja.
Til top
nogames Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2006
Sted: 8310, Denmark
Status: Offline
Point: 164
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nogames Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 18:09
Jeg gør det jævnligt. Det fungerer rigtig fint. Jeg kan endda se 3D SBS film på denne måde. Der er dog nogle begrænsninger. Du får kun stereo lyd via AirPlay. Og der er problemer med undertekster. SRT undertekster virker fint men PGS virker endnu ikke via iPad klienten. Men det er en generel mangel ved alle Plex mobile klienter.
Til top
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af nogames nogames skrev:

Jeg gør det jævnligt. Det fungerer rigtig fint. Jeg kan endda se 3D SBS film på denne måde. Der er dog nogle begrænsninger. Du får kun stereo lyd via AirPlay. Og der er problemer med undertekster. SRT undertekster virker fint men PGS virker endnu ikke via iPad klienten. Men det er en generel mangel ved alle Plex mobile klienter.
Mange tak for dit svar. Var ikke klar over der kun kom stereo lyd med over. Så den løsning er hermed droppet :)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af nogames nogames skrev:

......men PGS virker endnu ikke via iPad klienten. Men det er en generel mangel ved alle Plex mobile klienter.
Der er ingen bitmap-basserede undertekster der virker på mobile Plex klienter. Altså heller ikke VOBSUB fra alm. DVD'er
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 19:03
Så er 0.9.7.17 til OSX frigivet. Transcoderen skulle nu kunne brænde PGS og VOBSUB undertekster ind on-the-fly så de er understøttet af klienten. Det kræver dog lige at den nye IOS klient også bliver frigivet : http://elan.plexapp.com/
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2013 kl. 09:03
Så er den nye IOS klient til Plex frigivet. Så nu er der understøttelse for både PGS og VOBSUB undertekster. Handshake
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu