recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MP4 og undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MP4 og undertekster

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nosa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MP4 og undertekster
    Sendt: 03-Januar-2013 kl. 21:05
Serier i MP4 format og SRT undertekster på Windows Media center. Der er nogen der har erfaringer med hvordan det kan gøres. Så undertekster bliver lagt automastisk på.   

Til avi og srt filer bruger jeg Vobsub og det fungere det glimrende, men det fungere desværre ikke ikke til MP4 filer Cry

  
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 22:14
ja - det er en fin lille udfordring ;o)
er lykkedes med det inkl mkv, mp4 m.fl.  ved at bruge Sharks pakke m.v.
 
se post #7 og følg billede-guiden
http://shark007.net/forum/Thread-Can-t-get-xvid-divx-h264-DVD-live-tv-subtitles-to-work-at-the-same-time
Det kan tage lidt tid når der skal testes lidt også


Redigeret af espersen - 03-Januar-2013 kl. 22:34
;o)
Til top
Nichof Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nichof Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 00:28
Jeg valgte den "nemme" løsning:
 
Bruger Media Browser, VLC player og MCERemote2VLC. Det gør at din filsamling præsenteres i dit mediecenter og afspilles derfra. når du afspiller en film/TV serie kaldes VLC player og med MCERemote2VLC kan du bruge din fjernbetjening i VLC. Når du stopper filmen lukkes VLC og du retuneres til Mediecenter.
 
Nemt, smart og driftsikkert!
 
Link til opsætning af VLC til MCE remote http://www.arenddeboer.com/mce-remote-with-vlc/
Jeg bruger Mediacenter Master til at hente metadata da jeg syntes at Media Browsers egen ikke er helt OK. http://www.mediacentermaster.com/
 
Mvh.
Niels 


Redigeret af Nichof - 04-Januar-2013 kl. 00:42
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2013 kl. 10:44
Den guide må prøves... jeg har aldrig fået MP4 + SRT til at virke sammen med alle de andre ting ;-) (så til dem har jeg måtte bruge VLC som løsning)
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2013 kl. 12:06
dejligt når det virker -
første gang gik fint - selv det tog lidt tid med test af diverse formater
anden gang drillede lidt og tog længere tid - så - men nu kører det som det skal ....
+ husk også at vælge tekst-format under ffdshow så æøå vises korrekt
;o)
Til top
nosa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Marts-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:57
Tak for det to gode løsninger. Der er fordele og ulemper med dem begge.... 

Jeg er umiddelbart mest til Shark007 pakken. Lige nu bruger jeg en special pakke der ikke bruger så mange ressourcer ved hd film, da jeg kun har et Atom Ion bundkortet i mit media center og ved ikke om den her stærk nok til shark007 pakken. Men der er kun en måde at finde ud af det på Wink
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 23:12
Sharkpakken anvender jo ffdhow og mener ikke at den opsætning presser hardwaren særligt meget.
kører selv på en 1,6 ghz dualcore ;o)
Uanset - så er rigeligt RAM en god idé ! Der r mærkbar forskel på 2 og 3 GB RAM


Redigeret af espersen - 08-Januar-2013 kl. 23:12
;o)
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 13:27
har I fået det til at virke ?
;o)
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2013 kl. 19:03
ikke mig :(
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 14:51
hvor er du strandet ?
;o)
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 19:04
jeg får enten undertekster på MP4 eller lyd på live tv.... der er jeg strandet :(, så præcist hvor jeg har lavet ged er så det..
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 20:33
Hvis lyden forsvinder - så tjek inde i ffdshow + Lydkort-styring på HTPC'en om ikke den er sat lige rigelig optimistisk mht. lydkvalitet (mhz, kanaler m.v.)
Kan ikke lige tjekke nu - men mener den står på cd eller dvd-kvalitet.
;o)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu