recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Damping feet vs. alm. "fødder"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Damping feet vs. alm. "fødder"?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Damping feet vs. alm. "fødder"?
    Sendt: 15-Januar-2013 kl. 11:28
Hej alle.

Mine B&W'er er pt. monteret med de små runde gummi fødder som følger med i pakken.
De står på trægulv, så det var selvfølgelig det åbenlyse valg i forhold til de andre medfølgende spikes.

Jeg kom dog til at tænke på om der er noget at hente ved at købe produkters om hifiklubbens "argon damping feet"? 

Mine højtalere står ikke på de store plader der følger med (I stil med den ser kan ses her: Klik), men bare direkte på gulvet med gummi dutterne.  
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 14:03
Hej.
Hvis de skal stå på trægulv er min erfaring at det bedste du kan gør, at afkoble det fra gulvet.
der er Argon damping feet gode og SD-feet rigtig gode! Det er min erfaring
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 14:36
Okay, men pt. er de også afkoblet via de medfølgende gummi fødder. 

Spørgsmålet går mere på om de pads/feet man kan købe er bedre end disse :) 

Og jeg er ikke villig til at købe dem "bare for at prøve", så hvis nogen lige havde erfaring med netop dette spørgsmål ville det jo være perfekt. 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 14:48
Jeg har været ude for det samme, og fik en betydelig forbedring da jeg skiftede til de der pads.
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 14:52
mit svar var ment som ja, der er en stor forbedring at hente! Smile
Som jeg skrev synes jeg at SD feet er bedst og det er dem jeg bruger nu, men damping feet fra hifiklubben god nok. SD feet gør det bare bedre og jeg mener de har samme pris. 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 08:12
Tak for svarene begge to, så vil jeg da kigge på de SD feet også :) 

Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 08:38
Hvor kan SD fødder bestilles? nu er jeg jo fristet til at prøve dem.
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 09:20
Limer man dem fast til højtaleren eller skal de bare stå på dem "frit" ? 
De kan købes her:
http://www.audiocompagniet.dk/SD/SD_speaker.htm
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Juiceren Juiceren skrev:

Limer man dem fast til højtaleren eller skal de bare stå på dem "frit" ? 
De kan købes her:
http://www.audiocompagniet.dk/SD/SD_speaker.htm

jeg har ikke limet dem, da efter de har været under højttalerne et par uger faktisk hænger fast. Men de kan jo så falde af hvis du flytter for meget rundt med dem. Men det er jo ikke værre end du bare lige ligger dem på plads igen Smile

jeg købte mine her 
http://www.pladekisten.dk/plade.php?genre=22&genreName=tilbeh%C3%B8r 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 10:24
Super super.

Fødderne er indelt efter kg. og mine b&w vejer i følge HFK 26kg.
Bør man så tag dem der hedder 12-28kg eller 28-50kg.

26kg er jo ikke langt fra "skæringslinien" kan man sige...

Og kigger man på audiokompagniets website er fødderne farve indelt, og der er begge de kategorier samme farve (så er det i virkeligheden de samme fødder...) 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Juiceren Juiceren skrev:

Super super.

Fødderne er indelt efter kg. og mine b&w vejer i følge HFK 26kg.
Bør man så tag dem der hedder 12-28kg eller 28-50kg.

26kg er jo ikke langt fra "skæringslinien" kan man sige...

Og kigger man på audiokompagniets website er fødderne farve indelt, og der er begge de kategorier samme farve (så er det i virkeligheden de samme fødder...) 

de er lavet i hårdere gummi når de skal håndtere 28-50 kg. Dem vil jeg dog tage, så har du også hvis du en gang får nogen der er tungere.  Så tag du dem der hedder 28-50 kg

De her er SD-feets standarts version, de har også lavet en professionel version. Der skal du veje fronten og bagenden af højttaleren og så får du 2 forskellige vægtklasse fødder. Der roser folk meget, (de har så også brugt flere penge på det, så det er vel klart nok LOL) men jeg har ikke selv prøvet dem. 
Jeg er super tilfreds med standart version og det har hjulpet utrolig meget her Tongue
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 10:49
Super super, jeg har lagt bestilling ind på en omgang hos pladekisten, så håber jeg det bliver godt :) 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu