recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hercules Theater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hercules Theater

 Besvar Besvar Side  <1 34567 75>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 14:45
Hvordan måler du tidsforskellen på enhederne? Time alignment var noget jeg godt kunne tænke mig og prøve manuelt på min miniDSP, bare for og se om jeg kan gøre det bedre end den frekvens relateret time alignment Dirac laver.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 13:11
Og lige til dem der synes det er interessant: Benytter nu "passiv bi-amp" på mine højttalere. JBL har presets for alle deres Synthesis-modeller hvis man ønsker at bi-ampe. Man går stadig igennem et passivt delefilter, men får alligevel tilføjet de ting der ikke er muligt med et passivt filter. For mit vedkommende er det at tilføje noget delay til LF-delen så driverne er 100% time-alignet omkring delefrekvensen.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 13:05
Fik endelig lavet lidt om. Podiet er blevet fjernet (16 poser rockwool smidt ud!!) og sofaen er rykket ca. en meter tilbage.

Rummet er blevet meget mere behageligt... Mere luft og man kan gå normalt ned i sofaen uden at skulle slange sig rundt om podie osv. Burde have gjort det for lang tid siden.

Lidt hurtige billieder fra mobilen (sorry at der ikke er blevet ryddet helt op).







Og resultatet af kalivreringen:



Subs før/efter:


Komplet target kurve:


Fik kun lige lyttet hurtigt i går men LCR+subs lyder stort set som før. Surrounds har ændret sig lidt i form af den nye placering.

Pt. er side-surrounds placeret lidt foran lyttepositionen. Mangler at lege færdigt med delay, så kan ikke sige så meget endnu. Men det bekymrer mig lidt med den nye placering, så kan godt være jeg skal rykke lidt på sides.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 15:47
Der er stadig begrænset plads foran sofa osv. Men det burde kunne lade sig gøre med et par af dem. Tror første step er, at få lavet sofaen som skitsen ovenfor, og så må jeg bare smide ind hvad der kan lade sig gøre for ekstra pladser. Så må gæsterne få et par klapstole! :)

Jeg tror det vil blive rigtigt godt for lyden samt følelsen af ikke at være i et tætpakket rum når jeg laver om.

Hvad jeg skal have af nye bagkanaler til den tid, skal jeg også lige finde ud af :)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 14:21
https://ide.dk/535/Lounge+saekkestol/56000781

eks
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 14:19
jeg ville vælge 3 stk sækkestole. Dem sidder man også tilstrækkeligt lavt i. Så man ikke er til gene for sofa rækken. Og i en ordentlig sækkestol , sidder man faktisk rigtig godt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 13:54
så en fleksibel løsning med 3 pladser er et minimum
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 13:39
Jeg mister de tre biografstole. Så hvad jeg mister i sidste ende afhænger af hvor mange sækkestole eller lignende jeg kan smide ind.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 13:22
hvor mange pladser mister du?
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 12:39
Først og fremmest hvem er damen i rummet? og hvorfor står hun så arrogant (eller er det en diffuser?) Wink

Jeg søger selv en løsning hvorpå jeg ville kunne få 2,3 ekstra pladser i form af evt sække-stol eller andet.. For mig er det vigtigt at det kan gemmes væk når ikke man bruger de ekstra pladser, da det for det meste er en 2 personers bio i mit tilfælde.!

Så jeg glæder mig til at se hvad du kommer op med?


Jeg har selv overvejet 2 stk af den her... En FatBoy og så med el-pumpe

En anden mulighed er en klapsammen bænk som kunne hænge på væggen og så med noget pude værk... ved bare ikke hvor godt man ville sidde...!



Redigeret af Vejrup - 03-Juni-2015 kl. 12:46
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 12:28
Der er flere grunde:
 - Rummet er meget proppet lige nu. MAn skal næsten gå sidelæns når man går bag om stolene.
 - 1. rækkke er lidt for tæt på lærred og 2. række er lidt for langt væk til min smag.
 - Surrounds kan placeres mere optimalt med sofaen placeret som ovenfor.
 - Atmos bliver en mulighed

Så der er flere ting. Eneste ulempe er, at jeg mister nogle pladser, men det kunne løses med nogle sækkestole.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 12:11
Som det er på dit sketchup nu så minder det meget om det jeg rigtig godt kan lide hos f.eks 
CSN-Teknik's bio.!! Det med der er så åben fra hvor man sidder og så mod lærred.
Det er altså bare fedt.!! 

Men nu har jeg ikke læst alle indlæg med fra denne bio så må heller lige spørger.. Hvorfor vil du af med dine bagsædder?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu