recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hercules Theater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hercules Theater

 Besvar Besvar Side  <1 6970717273 75>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 13:39
Jeg mister de tre biografstole. Så hvad jeg mister i sidste ende afhænger af hvor mange sækkestole eller lignende jeg kan smide ind.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 13:54
så en fleksibel løsning med 3 pladser er et minimum
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 14:19
jeg ville vælge 3 stk sækkestole. Dem sidder man også tilstrækkeligt lavt i. Så man ikke er til gene for sofa rækken. Og i en ordentlig sækkestol , sidder man faktisk rigtig godt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 14:21
https://ide.dk/535/Lounge+saekkestol/56000781

eks
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2015 kl. 15:47
Der er stadig begrænset plads foran sofa osv. Men det burde kunne lade sig gøre med et par af dem. Tror første step er, at få lavet sofaen som skitsen ovenfor, og så må jeg bare smide ind hvad der kan lade sig gøre for ekstra pladser. Så må gæsterne få et par klapstole! :)

Jeg tror det vil blive rigtigt godt for lyden samt følelsen af ikke at være i et tætpakket rum når jeg laver om.

Hvad jeg skal have af nye bagkanaler til den tid, skal jeg også lige finde ud af :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 13:05
Fik endelig lavet lidt om. Podiet er blevet fjernet (16 poser rockwool smidt ud!!) og sofaen er rykket ca. en meter tilbage.

Rummet er blevet meget mere behageligt... Mere luft og man kan gå normalt ned i sofaen uden at skulle slange sig rundt om podie osv. Burde have gjort det for lang tid siden.

Lidt hurtige billieder fra mobilen (sorry at der ikke er blevet ryddet helt op).







Og resultatet af kalivreringen:



Subs før/efter:


Komplet target kurve:


Fik kun lige lyttet hurtigt i går men LCR+subs lyder stort set som før. Surrounds har ændret sig lidt i form af den nye placering.

Pt. er side-surrounds placeret lidt foran lyttepositionen. Mangler at lege færdigt med delay, så kan ikke sige så meget endnu. Men det bekymrer mig lidt med den nye placering, så kan godt være jeg skal rykke lidt på sides.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 13:11
Og lige til dem der synes det er interessant: Benytter nu "passiv bi-amp" på mine højttalere. JBL har presets for alle deres Synthesis-modeller hvis man ønsker at bi-ampe. Man går stadig igennem et passivt delefilter, men får alligevel tilføjet de ting der ikke er muligt med et passivt filter. For mit vedkommende er det at tilføje noget delay til LF-delen så driverne er 100% time-alignet omkring delefrekvensen.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 14:45
Hvordan måler du tidsforskellen på enhederne? Time alignment var noget jeg godt kunne tænke mig og prøve manuelt på min miniDSP, bare for og se om jeg kan gøre det bedre end den frekvens relateret time alignment Dirac laver.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hvordan måler du tidsforskellen på enhederne? Time alignment var noget jeg godt kunne tænke mig og prøve manuelt på min miniDSP, bare for og se om jeg kan gøre det bedre end den frekvens relateret time alignment Dirac laver.
Man kan lave et phase-trace med REW og se på enhederne hver for sig omkring delefrekvensen. Så vidt jeg ved, kræver det at man bruger lydkort med loop-back connection (Al info er på Google). Jeg gjorde det på mine gamle ScreenArray-højttalere.

Men på mine nye har jeg bare brugt de presets jeg har fået af JBL uden at måle. Jeg er sikker på, at de har optimale faciliteter til at måle dem samt er meget bedre til det end jeg er :)

Jeg har prøvet at slå det til/fra mens der har kørt musik på kun en enkelt højttaler... Jeg må indrømme, at det ikke er nemt at høre forskel! Men jeg er glad for den ro i maven det giver, at man har gjort det hele så optimalt som muligt.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 19:39
Ok, må i gang med google. Kender godt til det med mave fornemmelsen, bare jeg flytter en potte plante i stuen, bliver jeg faktisk nød til og lave en ny kalibrering inden jeg slapper helt af igen :-)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 19:42
Jamen folk snakker om at træklodser på kabler gør en verden til forskel - så er sikker på at dine potteplanter giver anledning til ny kalibrering 😂
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 20:03
Hvilken sub kurve er før og efter og kan du høre forskel? Tænker mest på de to 7db Peaks ved 60 og 85Hz.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6970717273 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu