recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hercules Theater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hercules Theater

 Besvar Besvar Side  <1 7071727374 75>
Forfatter
Besked
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jamen folk snakker om at træklodser på kabler gør en verden til forskel - så er sikker på at dine potteplanter giver anledning til ny kalibrering 😂

Hvis du bruger teaktræ frem for palisander træ og ligger det i lage, i 25 års rom fra den marokkanske kyst og derefter trækker dine kabler igennem skindet fra en majs kylling ikke BBQ, så er det en verden til forskel.... altså vi snakker nat og dag..! WinkLOLWinkLOLWink Hvis du derimod bruger en BBQ kylling så er det ligesom at skifte tilbage til de normale lakrids strøm kabler..... altså total NO GO..! 

P.S det skal lige siges at der er altså stor lyd forskel med planter jeg har f.eks en Fata Morgana Orkidé og magen til lydabsorbent skal man lede længe efter... den er helt fantastisk.




Redigeret af Vejrup - 22-Juni-2015 kl. 20:41
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 21:20
Eeyore: Håber at det er tydeligt hvilken der er før og efter. To kæmpe peaks er ikke ligefrem noget jeg går bevidst efter :) har faktisk ikke prpvet at slå sub filtre fra og til mens jeg lytter. Men er ret sikker på at jeg vil kunne høre forskel.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 08:50
En lille update... Efter kalibrering i søndags prioriterede jeg at se en film med kæresten fremfor at fluekneppe de sidste ting færdigt i bioen. I går fik jeg så kigget på det sidste (surrounds og delay) og endnu engang er jeg overrasket over, hvor stor en forskel det kan gøre. 

Min fremgangsmåde: 
Pink noise i venstre front og venstre side surround. Når de to højttalere spiller samme signal, kan man "flytte" lyden ved at justere delay på én af højttalerne. Så jeg justerer delay på surround indtil lyden er placeret hvor jeg gerne vi have den - nemlig der hvor rummet lyder bredest og lyden er et sted mellem højttalerne.
Derefter slukker jeg pink noise i venstre front og smider det i venstre back og laver samme øvelse. Det gør jeg for alle højttalerne parvis hele vejen rundt indtil jeg når højre front.

Meget lavpraktisk fremgangsmåde, men hos mig er det klart den bedste måde at gøre det på.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 09:39
Det lyder smart, det vil jeg også prøve! Kan REW sende pink noise til specifikke højttalere eller spiller du i alle på en gang og kobler alle på nær dem du justerer på fra?

Gerne flere tips fra samme skuffe i fremtiden :-D
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Det lyder smart, det vil jeg også prøve! Kan REW sende pink noise til specifikke højttalere eller spiller du i alle på en gang og kobler alle på nær dem du justerer på fra?

Gerne flere tips fra samme skuffe i fremtiden :-D

Jeg har masser af tips i godteposen!

Jeg sender altid kun til center-input fra REW og bruger min DSP til at route lyden hen i de højttalere jeg vil. Dvs. jeg kan sige at center-input routes til højre front og højre surround og alle andre højttalere er muted. Kan ikke huske om du har MiniDSP, men man kan måske det samme i den.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Det lyder smart, det vil jeg også prøve! Kan REW sende pink noise til specifikke højttalere eller spiller du i alle på en gang og kobler alle på nær dem du justerer på fra?

Gerne flere tips fra samme skuffe i fremtiden :-D


Jeg har masser af tips i godteposen!

Jeg sender altid kun til center-input fra REW og bruger min DSP til at route lyden hen i de højttalere jeg vil. Dvs. jeg kan sige at center-input routes til højre front og højre surround og alle andre højttalere er muted. Kan ikke huske om du har MiniDSP, men man kan måske det samme i den.


DVE essentials har testtone som gør det samme
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 11:30
Det er sgu da rigtig p.las.

Den må jeg hellere finde frem fra gemmerne og køre igennem.

Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 12:03
Ift. fremgangsmåden, så kan jeg i hvert fald se, at jeg bruger andre delays end de delays diverse auto-eq systemer ville sætte. (Dvs. se på præcis hvornår lyden ankommer fra hver højttaler og sætte delay efter det). Om jeg så afviger fra "standard" skal jeg ikke kunne sige... Men jeg synes det lyder bedre hos mig.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2015 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Ift. fremgangsmåden, så kan jeg i hvert fald se, at jeg bruger andre delays end de delays diverse auto-eq systemer ville sætte. (Dvs. se på præcis hvornår lyden ankommer fra hver højttaler og sætte delay efter det). Om jeg så afviger fra "standard" skal jeg ikke kunne sige... Men jeg synes det lyder bedre hos mig.


fronterne må jo være referencen. Så jeg tror på den måde at gøre det på
Til top
chewie1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chewie1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 15:53
Hej Jonas

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber du kan svare på, jeg er på udkig efter 2 nye subwooferer og er faldet over JBL 4645C, jeg kan se du havde dem, men har skiftet til 4 stk. S1S-EX, var der en bestemt grund til det, jeg troede det var mere eller mindre samme subwoofer. Du nævner i din tidligere tråd, bassen blev bedre da du skiftede fra Behringer til Crown effektrin, jeg har selv en Behringer inuke 6000DSP i tænkerne, jeg tænkte måske den store forskel du hørte mellem de 2 forstærkerer var at Crown yder næsten det dobbelte i effekt end din Behringer gjorde.

Ps. fantastisk bio du har fået byggetThumbs Up, den vil blive brugt til inspiration, når jeg selv skal bygge om, men det sker først om nogle år
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 16:23
Tak for de pæne ord om bioen :)

4645C vs S1S-EX: Eneste grund til at jeg skiftede var pga et godt tilbud :) Har altid gerne ville have 4 og fik et godt tilbud med noget bytte. Og S1S-EX er mindre, hvilket tiltalte mig. Lydmæssigt er de identiske.

Behringer vs. Crown: Jeg bruger én brokoblet Behringer pr. sub, så Behringer smed vist 1200w ud hvor min Crown smider 1000w ud. Men det er svært at sige ift. hvad forstærkeren gør ved bassen, da jeg ikke har A/B testet. Men den forskel jeg mener at have hørt er, at Crown har en evne til at have et greb om bassen jeg ikke har hørt andre steder. Det er virkelig kontrolleret. 
Til top
chewie1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2010
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chewie1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 18:21
Hej Jonas

Ohhhh, jeg havde ikke lige set du havde 2 EP4000, det er jo noget helt andet, hmmmm decisions decisions decisionsBig smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7071727374 75>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu