recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hercules Theater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hercules Theater

 Besvar Besvar Side  <1 7172737475>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af chewie1 chewie1 skrev:

Hej Jonas

Ohhhh, jeg havde ikke lige set du havde 2 EP4000, det er jo noget helt andet, hmmmm decisions decisions decisionsBig smile
Ville aldrig give JBL'erne under 800w :)

Men jeg er selv meget nysgerrig efter en A/B test af amps til subs (og generelt bare amps til højttalere). Hvis man ser på priserne på Crown kontra Behringer tror jeg det vil være svært at forsvare merprisen ift. forskellen i lyden. Men sådan er det jo generelt i denne hobby!

Jeg bilder mig selv ind, at Crown har ufattelig god kontrol over enhederne. Det er dét jeg altid hører fra folk som besøger min bio. Skulle jeg vælge sub-amp om igen, ville jeg gå efter deres Class-I amps endnu engang. 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af chewie1 chewie1 skrev:

Hej Jonas

Ohhhh, jeg havde ikke lige set du havde 2 EP4000, det er jo noget helt andet, hmmmm decisions decisions decisionsBig smile
Ville aldrig give JBL'erne under 800w :)

Men jeg er selv meget nysgerrig efter en A/B test af amps til subs (og generelt bare amps til højttalere). Hvis man ser på priserne på Crown kontra Behringer tror jeg det vil være svært at forsvare merprisen ift. forskellen i lyden. Men sådan er det jo generelt i denne hobby!

Jeg bilder mig selv ind, at Crown har ufattelig god kontrol over enhederne. Det er dét jeg altid hører fra folk som besøger min bio. Skulle jeg vælge sub-amp om igen, ville jeg gå efter deres Class-I amps endnu engang. 

Jeg har sådanne switch bokse til A+B test, så det kunne vi godt lave en dag, hvis du har lyst... Big smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 22:45
Kunne være helt vildt sjovt! Så smider vi bøffer på grillen bagefter for at fejre, at Crown har været den tidobbelte pris værd :)
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 09:21
Lad os se om vi kan finde en weekend i september/oktober.Thumbs Up
Jeg har også nogen effekter vi kan prøve med.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 11:02
Hvis du kunne tage din Behringer med, ville det jo være en perfekt amp at teste op imod. 

I en verden hvor jeg havde uendelige ressourcer på min konto, havde jeg købt tre af disse til både subs og LCR: http://www.crownaudio.com/en/products/i-tech-4x3500hd 
Og så digital forbindelse mellem DSP og amp. Smuk løsning og mega fed amp! Men de står vist til 75k stykket, så det bliver ikke i denne omgang.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 11:39
Jonas kan du sige mig hvilken smoothing, man bør bruge ved de forskellige HZ når man PEQ korrigerer for og undgå "overkorrigering" af små ubetydelige ting? Og omvendt selvfølgelig så man ikke overser væsentlige problemer.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jonas kan du sige mig hvilken smoothing, man bør bruge ved de forskellige HZ når man PEQ korrigerer for og undgå "overkorrigering" af små ubetydelige ting? Og omvendt selvfølgelig så man ikke overser væsentlige problemer.


variabel smoothing i REW er faktisk rigtig fornuftig
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis du kunne tage din Behringer med, ville det jo være en perfekt amp at teste op imod. 

I en verden hvor jeg havde uendelige ressourcer på min konto, havde jeg købt tre af disse til både subs og LCR: http://www.crownaudio.com/en/products/i-tech-4x3500hd 
Og så digital forbindelse mellem DSP og amp. Smuk løsning og mega fed amp! Men de står vist til 75k stykket, så det bliver ikke i denne omgang.

Det kan vi sagtens finde ud af.... lad os se på det efter min ferie
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2015 kl. 23:31
Så fik jeg endelig sat min NuForce 8-kanals amp til. Den trækker de seks surroundkanaler.


Lavede en måling før, så jeg kunne level matche 100% efter at have sat den nye til. Ovenstående viser en minimal forskel mellem de to amps. (Forskellen under 40hz er noget baggrundsstøj og skyldes ikke amps). Den grønne er NuForce. Derudover kan jeg måle en minimal forskel i delay også. Så der er i hvert fald forskel på amps hvis man skal stole på min lille hyggemåling.

EDIT: Målingen er taget med mikrofonen stillet på min chaiselonge - havde jeg stille den i lyttepositionerne havde kurven set pænere ud :)


Redigeret af Jonas_h - 17-August-2015 kl. 23:33
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 12:09
Ud over målingen hvordan syntes du så forskellen er mellem de 2 amps?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 13:00
Pink-noise lød ret identisk :) Efter jeg havde level-matched, slukkede jeg igen. Havde noget arbejde jeg skulle have lavet i stedet for at nørde film. Øv.

EDIT: Da den kun bruges til bagkanaler, tror jeg ikke, at jeg vil bemærke den helt store forskel. Men bliver spændende at høre.


Redigeret af Jonas_h - 18-August-2015 kl. 13:46
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2015 kl. 23:46
Ville lige dele en times nørderi med jer, hvis der er nogle som kunne bruge inspiration. Jeg sad og tænkte lidt over, hvordan jeg ville gribe design af næste rum an ift. akustik. Jeg husker fra nuværende rum, at jeg brugte et spejl til at finde diverse reflektionspunkter i rummet. Det var et helvede og svært at gøre præcist alene. 

Som projektleder savner man nogle gange at have fingrene nede i koden, så fik lavet nedenstående (meget simple) program:


Man kan sætte X antal højttalere og Y antal siddepladser ind, og så laver den en visualisering af reflektionerne i hver siddeplads (pt. kun 1. reflektionerne).

Næste skridt er, at man skal kunne angive rummets størrelse samt placere seatings/speakers, og så vil programmet fortælle præcis hvor reflektionspunkterne er i rummet samt tidsforskellen på den direkte lyd og reflektionen. Det kunne faktisk være en meget brugbar ting for folk der skal i gang med at bygge.

Så hvis nogle vil være forsøgskaniner og sammenligne med spejl, så sig til :)


Redigeret af Jonas_h - 05-Oktober-2015 kl. 23:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7172737475>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu