recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hercules Theater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hercules Theater

 Besvar Besvar Side  <1 72737475>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 07:47
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Fik endelig lavet lidt om. Podiet er blevet fjernet (16 poser rockwool smidt ud!!) og sofaen er rykket ca. en meter tilbage.

Rummet er blevet meget mere behageligt... Mere luft og man kan gå normalt ned i sofaen uden at skulle slange sig rundt om podie osv. Burde have gjort det for lang tid siden.

Lidt hurtige billieder fra mobilen (sorry at der ikke er blevet ryddet helt op).







Og resultatet af kalivreringen:



Subs før/efter:


Komplet target kurve:


Fik kun lige lyttet hurtigt i går men LCR+subs lyder stort set som før. Surrounds har ændret sig lidt i form af den nye placering.

Pt. er side-surrounds placeret lidt foran lyttepositionen. Mangler at lege færdigt med delay, så kan ikke sige så meget endnu. Men det bekymrer mig lidt med den nye placering, så kan godt være jeg skal rykke lidt på sides.



hvilken smooting er der på nederste respons ?
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 07:48
Gennemført!
Men vil den hurtige konklusion ikke bare være at begge vægge skal dæmpes stort set frem til siddepladserne?

Troels
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 09:01
P.Las: Tror det er 1/3. Ser ret smooth ud i hvert fald.

Troels: Jeg skal lige have læst op på min akustik, men når jeg får tilføjet tidsforskellen mellem direkte signal og reflektionen, bør man kunne tolke lidt ift. hvad der skal dæmpes og hvilke reflektioner man faktisk gerne vil have. Retningen på reflektion vs direkte lyd bør også have noget at sige.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 09:06
Du er for gennemført!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 09:26
Haha, er du fuld? Big smile
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 09:28
Nej, blot jeg personligt ville sætte absorberende plader op på væggene og så ville jeg kalibrere og sikkert være fuldt ud tilfreds med resultatet.

Derfor - hatten af for andre der er markant mere gennemførte end os andre - det inspirerer
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 11:02
Takker :) 

Til gengæld findes der folk som finder den bedste lyd ved at rykke rundt på højttalere og tweaker/afprøve, og der er jeg på ingen måde gennemført! Jeg hader det :)
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 11:08
Jeg legede med placeringen af mine surruond'er - rykkede dem op, ned og frem og tilbage i ca 5 cm intervaller indtil jeg fik det overordnede bedste resultat.

Det var en lidt lang aften i nørderiets navn, men resultatet var det værd.

Fronterne, center og subwooferne kan kun stå som de står - der er simpelthen ikke plads at flytte dem
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 12:34
Kommer jeg sikkert også til at gøre næste gang.

HVis der er andre som har input til brugbart funktionalitet i mit lille analyse-program, så råb endelig op.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Kommer jeg sikkert også til at gøre næste gang.

HVis der er andre som har input til brugbart funktionalitet i mit lille analyse-program, så råb endelig op.

Det virker ret cool Jones! hvordan bliver det hvis man ikke har et rektangulært rum Wink 
Du må til at få set vores stue Big smile rettelse oplevet Wink


Redigeret af Kenzo85 - 06-Oktober-2015 kl. 16:20
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 13:25
Jeg holdt det simpelt, så det bliver ikke udvidet ikke "odd-shaped-rooms".

Og du siger bare til :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2015 kl. 07:53
En flytning står nok for døren, så sælger ud hvis der er nogle som er på jagt efter den ultimative front stage til bioen: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143854&PID=1449293&title=s-jbl-synthesis-sk21000-3-stk#1449293
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 72737475>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu