recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!

 Besvar Besvar Side  <1 4142434445 66>
Forfatter
Besked
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2015 kl. 14:46
Dårlig erfaring med Superfun

Købte en nas af ham fornyligt. Overførte pengene, og han sendte dagen efter en track&trace, mener det var om lørdagen. Da der ikke var dukket noget op tirsdag kontaktede jeg ham... Der var ikke noget at se på t&t, udover mit navn på kvitteringen. Jeg bad ham finde ud af hvorfor. Han påstod pakken var blevet væk på posthuset, men de havde fundet den... Onsdag skete der heller ikke noget og jeg blev mere insisterende i mine beskeder. Han svarede dog, og kom med undskyldninger "Har du ikke fået min sms?" og i den dur. Jeg blev efterhånden temmelig tydelig overfor ham og pakken dukkede op fredag. Vil bestemt ikke handle med ham igen.
Til top
Flaskeole Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flaskeole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 11:23
Dårlig erfaring med Superfun.

Det er godt nok et par år, siden min dårlige oplevelse, men fordi jeg kan høre andre også oplever problemer med ham synes jeg han skal stoppes.

Købte en iPad af ham, som godt nok skulle have skiftet en skærm. Men det viste sig, at han selv havde været grundigt i gang med sekundlim og loddekolbe. Så den var fuldstændig ødelagt og kunne ikke laves. Efter jeg modtog varen var manden selvfølgelig ikke til at komme i kontakt med, på trods af utallige forsøg gennem nogle uger. Så endelig afhent jeres varer hvis absolut skal købe noget af sådan en krejler.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 11:49
Må lige indskyde, ikke for at forsvare nogen eller pege på nogen.

Men pas på, at man ikke som køber automatisk stempler en sælger, der har sendt en pakke, der enten er forsinket eller blevet væk. Personligt har jeg det bedst med, at folk møder op og henter selv, mest af alt fordi det er røv besværligt at sende, når man har en voldsom travl hverdag, men bestemt også fordi, at hvis en pakke forsvinder eller bare bliver den mindste smule forsinket, så falder der oftest bål og brænde ned, nærmest fra det første sekund.
Jeg siger ikke at det altid er sådan, men blot at man skal passe på, som køber, at man ikke stiller urimelige krav og forventninger. Hav samtidig forståelse for, at en sælger måske ikke lige sidder 24/7 ved computeren eller mobilen, og venter på beskeder.

Som sælger kan man kun forsøge gardere sig og oplyse køberen. Derfor, når jeg sender, så skriver jeg altid en besked til køber med track&trace nummeret, få minutter efter pakken er afleveret til posthuset. Og så krydser jeg fingre for, at der ikke går noget galt. Jeg kan ikke gøre ret meget andet. Og jeg tilbyder altid folk kan returnere, hvis de ikke er tilfredse med varen. (Hvis det er en sendt vare, så må vi "slås" lidt om porto Wink Men jeg har endnu ikke oplevet det). Det skyldes, at ofte er det ting som jeg har haft stående et stykke tid uden at bruge det, og jeg kan af gode grunde ikke vide, om noget skulle have ændret sig. Eksempelvis den Onkyo receiver jeg solgte til  Cyberguyen i sidste måned. Den kom direkte fra rep hos Onkyo, og jeg havde ikke pakket den ud og testet om den så også virkede som den skulle. Før den blev sendt til rep, der havde den stået i en kasse i 1½ år uden at blive brugt. Cyber fik muligheden for at returnere den, selvom han var indforstået med, at den ikke havde været åbnet efter at have været kommet fra rep hos Onkyo.

Som sælger mener jeg altid det er et krav at være åben for dialog, og svare så hurtigt som muligt på beskeder/henvendelser. Det er det mindste man kan gøre.
Til top
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Dårlig erfaring med Superfun

Købte en nas af ham fornyligt. Overførte pengene, og han sendte dagen efter en track&trace, mener det var om lørdagen. Da der ikke var dukket noget op tirsdag kontaktede jeg ham... Der var ikke noget at se på t&t, udover mit navn på kvitteringen. Jeg bad ham finde ud af hvorfor. Han påstod pakken var blevet væk på posthuset, men de havde fundet den... Onsdag skete der heller ikke noget og jeg blev mere insisterende i mine beskeder. Han svarede dog, og kom med undskyldninger "Har du ikke fået min sms?" og i den dur. Jeg blev efterhånden temmelig tydelig overfor ham og pakken dukkede op fredag. Vil bestemt ikke handle med ham igen.



http://www.postdanmark.dk/da/Sider/TrackTrace.aspx?view=item&itemid=00370720682854525079000370720682854525079
dette er hans pakke.
Han valgte selv han ville have den sendt med guloggratis porto.

Sendte pakken den 13 juni.
Kunne ikke gøre for at post danmark ikke sendte den før den 18 juni.
Varen fik han som jeg havde beskrevet...
( Eller vil du også brokke dig over det )

igen useriøst 
Til top
superfun Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2008
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér superfun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Flaskeole Flaskeole skrev:

Dårlig erfaring med Superfun.

Det er godt nok et par år, siden min dårlige oplevelse, men fordi jeg kan høre andre også oplever problemer med ham synes jeg han skal stoppes.

Købte en iPad af ham, som godt nok skulle have skiftet en skærm. Men det viste sig, at han selv havde været grundigt i gang med sekundlim og loddekolbe. Så den var fuldstændig ødelagt og kunne ikke laves. Efter jeg modtog varen var manden selvfølgelig ikke til at komme i kontakt med, på trods af utallige forsøg gennem nogle uger. Så endelig afhent jeres varer hvis absolut skal købe noget af sådan en krejler.

Som jeg skrev var den defekt stod der også i annoncen
 !
Du kunne have hentet den selv og kiggede på den.

Jeg anede intet om hvad der var galt med den, udover skærmen var færdig.
Samt havde prøvet at sætte en ny på som ikke lykkes mig.






Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2015 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:


Han valgte selv han ville have den sendt med guloggratis porto.

Sendte pakken den 13 juni.
Kunne ikke gøre for at post danmark ikke sendte den før den 18 juni.
Varen fik han som jeg havde beskrevet...


Post Danmark har ikke pakker til at ligge over, i 5 dage!
Når man sender med Gporto, skriver Post Dk et pakkenummer, så snart man har oprettet forsendelsen. Men hvornår pakken rent fysisk ryger afsted, afhænger af, hvornår man får slæbt sin luksuskrop forbi et posthus.

M.v.h.
Til top
Flaskeole Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flaskeole Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:

Oprindeligt skrevet af Flaskeole Flaskeole skrev:

Dårlig erfaring med Superfun.

Det er godt nok et par år, siden min dårlige oplevelse, men fordi jeg kan høre andre også oplever problemer med ham synes jeg han skal stoppes.

Købte en iPad af ham, som godt nok skulle have skiftet en skærm. Men det viste sig, at han selv havde været grundigt i gang med sekundlim og loddekolbe. Så den var fuldstændig ødelagt og kunne ikke laves. Efter jeg modtog varen var manden selvfølgelig ikke til at komme i kontakt med, på trods af utallige forsøg gennem nogle uger. Så endelig afhent jeres varer hvis absolut skal købe noget af sådan en krejler.

Som jeg skrev var den defekt stod der også i annoncen
 !
Du kunne have hentet den selv og kiggede på den.

Jeg anede intet om hvad der var galt med den, udover skærmen var færdig.
Samt havde prøvet at sætte en ny på som ikke lykkes mig.

Her er ORDRET din annoncebeskrivelse:

Hej.
Jeg sælger min defekte ipad 2 sort 64gb 3g model.

Da jeg skulle prøve at skifte skærmen rev jeg kablet over til wifi .

Så sælges som defekt til den som giver det højeste bud.
Du skal købe en ny Glas skærm + wifi kabel.

Lcd displayet virker 100% samt resten af ipad'en.

Ifølge din beskrivelse var eneste defekt et overrevet kabel til wifi og glas. Det jeg modtog var en fuldstændig voldtaget iPad, smurt ind i sekundlim og ødelagte connectors på bundkort. Pudsigt nok gik du under jorden efter den var sendt, du vidste jo godt den ikke var helt god ikke??
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af superfun superfun skrev:


Oprindeligt skrevet af Rolf Lemmike Rolf Lemmike skrev:

Dårlig erfaring med Superfun

Købte en nas af ham fornyligt. Overførte pengene, og han sendte dagen efter en track&trace, mener det var om lørdagen. Da der ikke var dukket noget op tirsdag kontaktede jeg ham... Der var ikke noget at se på t&t, udover mit navn på kvitteringen. Jeg bad ham finde ud af hvorfor. Han påstod pakken var blevet væk på posthuset, men de havde fundet den... Onsdag skete der heller ikke noget og jeg blev mere insisterende i mine beskeder. Han svarede dog, og kom med undskyldninger "Har du ikke fået min sms?" og i den dur. Jeg blev efterhånden temmelig tydelig overfor ham og pakken dukkede op fredag. Vil bestemt ikke handle med ham igen.




http://www.postdanmark.dk/da/Sider/TrackTrace.aspx?view=item&itemid=00370720682854525079000370720682854525079
dette er hans pakke.
Han valgte selv han ville have den sendt med guloggratis porto.

Sendte pakken den 13 juni.
Kunne ikke gøre for at post danmark ikke sendte den før den 18 juni.
Varen fik han som jeg havde beskrevet...
( Eller vil du også brokke dig over det )

<span style="line-height: 1.4;">igen useriøst </span>


Det er da pudsigt der er så mange der mener at have dårlige erfaringer med dig, Superfun... Det er første gang jeg brokker mig over en sælger herinde, og jeg har købt rigtig mange ting brugt, både her og andre steder. G&G porto betyder INTET for hastigheden. Jeg overførte penge torsdag og modtog varen fredagen efter. DET mener jeg er useriøst. Jeg tror ganske enkelt ikke på, at posthuset forlagde pakken inden afsendelse. Det er min anke. Og varen er fin nok... Men det var ikke det jeg brokkede mig over.

Derfor advarer jeg andre mod at handle med dig, da jeg på ingen måde vil handle med dig igen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 08:14
Der er åbenbart endnu flere, som oplever problemer, når de handler med "Superfun":
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=140742&PN=1&title=meegopad-t02

M.v.h.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 07:19
God erfaring med vind
købte en Medi8er 600x3d, god kommunikation hele vejen igemmen, var også pakket rigtig flot ind, sælger kan klart anbefales
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 21:57
Generelt skal man nok være lidt varsom med at skyde efter sælgere i ferieperioden. En pakke blev sendt til mig den 29-6. I morges kunne jeg ikke vente længere, da der var tale om vigtigt udstyr jeg har behov for i forbindelse med sygdom. 
Jeg kontaktede postDK, kunne oplyse at pakken lige var blevet læsset på postbilen og være hosmig inden kl. 14. Brokkede mig en del, da jeg så var nødt til at blive hjemme fra arbejde indtil jeg havde fået pakken. 
14-30 kom pakkeposten endelig og afleverede til min store overraskelse en router. Jeg bandede lidt af postbuddet over hvor min anden pakke var og det viste sig at han havde en mere til mig nede i postbilen:-)

Har var flink og høflig og sikkert en sommerferieafløser og det er jo ikke hans skyld at pakken har ligge 3 dage i pakkecentret. Det skyldes sikkert ferien. Det er bare ikke altid afsenders skyld.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2015 kl. 13:50
Købt DVE HD Basics blu-ray af strecker, super forløb som oftest herinde
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4142434445 66>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu