recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køber og sælgertråd - Tjek her før du handler!

 Besvar Besvar Side  <1 5960616263 66>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

De aftaler der er i mellem butik og mig, er aftaler som jeg ikke kan overdrage til 3. part! Tjek lovgivningen.
Produktet har aldrig været omfattet af garanti fra butikkens side, men kun reklamationsret.
Så køber mister altså ikke en garanti, selv om han tror det
Hvis der var faktisk var en garanti på produktet som kunne overdrages, så ville prisen være tætteste på 75% af ny prisen , i stedet for 50%!
Min køber er dækket af købeloven i forhold til vores handel!

Notfast virker generelt som om, at han har et godt kendskab til købeloven, men det virker ikke helt klart, hvad årsagen er til, at kvittering ikke kan overdrages....
Notfast hævder, at aftaler mellem Notfast og butik ikke kan overdrages til 3. part, og det må umiddelbart på Norfast forstås, at dette omfatter reklamationsretten, siden han ikke vil overdrage (kopi) af kvittering. Imidlertid så er reglerne skruet sådan sammen, at hvis man som forbruger har købt en vare og sælger den videre inden udløbet af reklamationsretten, så følger reklamationsretten over for butikken med. Men det kræver jo en kvittering, hvis man vil anvende reklamtionsretten....


Når matx2008 beder om kvitteringen, så er det for at sikre, at matx2008 kan anvende reklamationsretten overfor butikken, men Norfast tilbyder nu med henvisning til købeloven, at han selv giver 2 års reklamationsret... Hvorfor vil Norfast dog stille sig i denne klemme, hvis matx2008 vil nøjes med kvitteringen?
 
Men hvis Norfast har købt varen som virksomhed, og sælger den igen som brugt - så skal Norfast selv give 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, hvilket vel også er det han tilbyder(?). I dette tilfælde har butikken intet ansvar - kvittering eller ej! Notfast skal i givet fald også udarbejde en faktura til køber med oplysninger om f.eks. cvr-nummer og indeholdt moms.

Jeg ved ikke om Norfast ikke helt har forstået købelovens mulighed for at overdrage reklamationsretten ved salg mellem private eller om han handler som virksomhed....?

Men jeg oplever en del andre (både her på sitet og i DBA), hvor historien er, at en virksomhed har købt varen (HUSK, at virksomheden kan fradrage momsen), mens det videresælges som privatperson (uåbnet) betydeligt under butikspris. Jeg holder mig væk fra sådanne handler, der vel er på linje med hælervarer. 






Varen er solgt som en privat handel, der skal ikke føres regnskab, udarbejdes faktura eller afregnes moms.
Jeg ved skam godt, at der mulighed for at overdrage reklamations ret, hvis sådan en forefindes.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Musictome Musictome skrev:

Der er kun garanti på en vare hvis man kan fremvise en gyldig kvittering/garantibevis eller kopi af samme.
Notfast har hermed solgt en vare uden garanti.

Sådan kan det gå når man køber en vare til 4-500,- på afbetaling og er lidt flov over det. LOL


Vær nu ikke dum, der har aldrig været garanti på varen.
Hvis der var garanti, så kostede den nok også mere end under halv pris!
Prisen varen er solgt til på betegnes som favorable set i forhold til hvad køber har fået for pengene. Ingen er blevet snydt! Køber har fået en TV tuner som gør det det TV tuneren nu engang skal til en god pris.

Jeg er da ked af, at du kun kan købe på afdrag.
Jeg håber du en dag får styr på din økonomi.
.....
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2017 kl. 22:24
over 12 års handlen på nettet, jeg har aldrig oplevet en som ikke vil videre give kvit. dig om det, om mig om hvem jeg vil handle med. tak til den der gav disse infos videre :-)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 10:27
Notfast

Tak for underholdningen.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 10:52
Notfast
 
Jeg synes simpelthen du bør stoppe. Det gavner ikke din sag.
 
Der er andre steder, hvor der stilles spørgsmål ved om det er hælervarer du sælger, når du nu ikke vil udleverer fakturaen. Så jeg synes simpelthen du bør stoppe.
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2017 kl. 18:43
God handel - Projektorkøb af karsten86...
 
Projektor samt øvrigt udstyr afhentet d.d. på Karsten bopæl. Alt var lignet op og da han havde tabt en lille afstandsenhed, ledte han efter den - indtil han fandt den.
 
Projektoren var efter aftale klar til demonstration og alt var som det skulle være. Der var passet på udstyret og det blev forsigtigt pakket ned til transport af Karsten.
 
Kan kun anbefale ham mht. handel og tingene er i den stand, som han foreskriver. Han passer på sine ting og overholder aftaler.
 
Så thumps up og helt klar en jeg vil handle med en anden god gang. Clap
 
Stampe
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
karsten86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karsten86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2017 kl. 02:52
tak og god handel med stampeThumbs Up
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2017 kl. 22:46
God projektor handel med jake51. Alt var som beskrevet; intet at udsætte.
-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 10:59
Advarer om Andtomet
Vandt bud runde .. men sælger gad ikke sælge .. enten pga prisen varen var budt op i var for lav. ???.. pga auktionen startede uden mindste pris????
Eller også pga af ønsket om håndskrevet kvittering . Kvittering burde ikke være et problem hvis varen var anskaffet på lovlig vis. hvad ved jeg

Mvh Michael.

PS har lært at næste gang jeg køber spørger jeg på forhånd om kvittering

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

PS har lært at næste gang jeg køber spørger jeg på forhånd om kvittering
Husk specifikt at spørge om der medfølger kvittering og ikke bare om der *er* kvittering - den sondring står andre sælgere stejlt på jvf. anden debat :-) (der er vist altid nogle "gråzone-sælgere"...)
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2017 kl. 13:13
Tak for tippet .. man bliver kun klogere ..

Mvh Michael
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 07:49
Rigtig god, nem og hurtig handel : købt 6 stk. Blu-ray film af MPlagborg.
Han sendte den samme dag som jeg betalte og de lå til afhentning i GLS's pakkeshop to dage efter (betalte om aftenen, så det er faktisk meget hurtigt)!

Ca. 6 handler (køb) med 5 personer. Alle uden problemer!
Her er dem jeg har købt af: Gramkow, mylle, NightMartiN.DK, #Henrik# og nu også MPlagborg.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5960616263 66>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu