recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart TV dongle Rikomagic MK802IIIS

 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
Forfatter
Besked
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 20:53
Jeg bruger bare Synologys egen media server..Fungerer fint for mig til streaming af film :-) Aner ikke hvad Plex har af features, men mon ikke andre kan byde ind med det?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 21:03
Jeg anbefaler Archos Videoplayer, supergod, med hardware accelleration, automatisk cover, fanart og subtitle hentning

streamer både fra almindelige smb shares og media servere og understøtter de filer der normalt bruges - eks. mkv
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 21:58
Understøtter Archos ikke .mkv? Det mener jeg da den gør?
Til top
mortendiedrichsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2013
Sted: vejbæk
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortendiedrichsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 00:57
Jo, archos afspiller mkv filer.
Jeg har lige installeret xbmc, og det fungere super fint. Xbmc kan sådan set afspille alle de forskellige fil formater du nu end måtte have.
Xbmc henter også automatisk cover, som Spawn skrev at Archos gjorde.
Med Xbmc kan man som bonus super let se programmer der er blevet sendt fra DR. eller se DR programmerne live og tv2 lokal tv live.
xbmc ligger ikke i play butikken, men skal downloades direkte fra xbmc.org.


Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af Svelle Svelle skrev:

Understøtter Archos ikke .mkv? Det mener jeg da den gør?


Jo, jeg skrev eks. som "eksempelvis" mkv, ikke som at den ikke understøttede mkv :)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg anbefaler Archos Videoplayer, supergod, med hardware accelleration, automatisk cover, fanart og subtitle hentning

streamer både fra almindelige smb shares og media servere og understøtter de filer der normalt bruges - eks. mkv
Plex bruger vild mange CPU Resources, så det skal være en meget kraftig nas der skal til det, jeg har en synology DS411+, det er lige lidt nok.
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Svelle Svelle skrev:

Understøtter Archos ikke .mkv? Det mener jeg da den gør?


Jo, jeg skrev eks. som "eksempelvis" mkv, ikke som at den ikke understøttede mkv :)

Jeg har også installeret XBMC på min, men det er skide irerterrende at den Andirod linje, med home, tilbage osv ikke forsvinder under afspilning, hvordan klare du det?
 
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:17
OK. Dette "eks." opfattede jeg som en forkortelse for "eksklusiv" ;-)
 
Men lige et tillægsspørgsmål: Hvordan har XBMC det med subs og dts?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:35
XBMC kan ikke anbefales endnu da den endnu ikke understøtter hardware acceleration hvilket er nødvendigt for afspilning af HD video - så vent med XBMC til dette er på plads, eller brug kun XBMC til de forskellige add-ons osv. - uanset hvad XBMC så ellers kan af fiksfakserier, så er den reelt stadig ubrugelig pga den manglende hardware acceleration. Den er desuden stadig kun i udviklings fasen så der er mange mindre ting der mangler at blive rettet.

Til almindelig streaming af video fra smb-shares eller medieserver, brug istedet Archos, som håndterer alle de normale formater, inkl. undertekster, ac3/dolby og dts (husk det kræver at man både installerer selve Archos video afspiller plus Archos Video All Codecs Plugin) - PT er Archos mig bekendt den eneste video klient der både understøtter netværks streaming via smb og dlna med hardware acceleration, samt dekodning af diverse undertekster og lydformater. Den spiller det også i fuldskærm uden Android linien i bunden.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 11:57
Super - tak for det, det vil jeg hjem og prøve.
Er du erfaring med om den får nok strøm gennem hdmi, eller skal jeg have en psu på.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 18:01
Den kan ikke få strøm fra HDMI, der skal en PSU på
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 20:16
Findes der en remote controle til at styre Archos fra sin android mobil?
Der er en der hedder Archos Remote Controle, men den kan ikke finde min ricomagic
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu