recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Upgrade fra NAD T-744 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Upgrade fra NAD T-744 ?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 18:08
Ellers så prøv Harman/Kardon da de ligner meget Nad = strøm fremfor watt :-) Og ellers køb en BD afspiller med dekoder indbygget, så du bibeholder den fede lyd fra 744 og så får DTS HD... men de BD hænger ikke på træerne...
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 23:29
Altså jeg har lidt mange ting sat til og HDMI over forstærkeren ville gøre det hele nemmere, men som sagt hvis I ikke mener det er upgrade så gider jeg ikke skifte.


Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 23:35
Synes bestemt HD lyd er det værd, også selvom dit anlæg ikke er "high-end"... Der er så meget mere liv i alle højttalere....

Hvad angår om du skal vælge det ene eller det andet, altså hvis du alligevel ser primært film, og musik bare er hygge, så kan det i og for sig, efter min mening, være ligemeget hvad du vælger. De fleste snurrerundter gør det rigtig godt til film... Jeg vil bestemt mene det bliver en upgrade for dig at få HDMI igennem en maskine, HD lydspor osv.

Har du overvejet brugt? Du vil komme noget længere? De taber sindssygt hurtig værdi :)
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Synes bestemt HD lyd er det værd, også selvom dit anlæg ikke er "high-end"... Der er så meget mere liv i alle højttalere....

Hvad angår om du skal vælge det ene eller det andet, altså hvis du alligevel ser primært film, og musik bare er hygge, så kan det i og for sig, efter min mening, være ligemeget hvad du vælger. De fleste snurrerundter gør det rigtig godt til film... Jeg vil bestemt mene det bliver en upgrade for dig at få HDMI igennem en maskine, HD lydspor osv.

Har du overvejet brugt? Du vil komme noget længere? De taber sindssygt hurtig værdi :)


Syntes det er svært at købe brugt når det kommer til forstærker, da der kommer så meget nyt hele tiden. . .  Du kan jo få en ny forstærker for lige omkring 3 kilo 

Jeg har måske fået solgt min NAD t744 til en ok pris, HVIS jeg skal ud og købe nyt ? ville den her der ahr vundet what hifi være fin ?



Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 07:25
Jamen Yamaha skulle være rigtig godt, har selv pt. Onkyo og Yamaha er en af de få mærker som jeg aldrig rigtig har fået stiftet særlig meget bekendtskab med... Så må blive dig et svar skyldig. Baseret udfra det andre skriver herinde, så tror jeg det er et fint match til dig ;)
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 07:30
http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=237623

Det her kunne være et rigtig godt brugt køb måske? Du får en ret stor model til 1/3 af prisen... Noget lign kan man sikkert finde på dba også - med andre modeller...

;) kan du godt lide at købe nyt, så virker Yamahaen som et godt tilbud også...
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 08:35
Jeg vil også sige "gå brugt" og IKKE de små Pioneer. Tja de er fine nok lyd og funktionsmæssigt men prispolitikken med at elgiganten oversvømmer markedet med "næsten gratis" forstærkere gør at de er umulige at komme af med igen hvis du ønsker at opgradere :-( hvilket gør at jeg ikke vil den vej igen.
 
Netop den 876'er Radmus linker til har jeg netop gjort plads til i min opstilling men der er en 905'er til salg her på siden der er et hammer godt bud (hvis den for fanden ikke stod på Sjælland)
 
 
BS
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 09:49
Som andre tidligere har været inde på.
 
Det er kun hvis du ikke kan leve uden HDMI du skal skifte.
 
Med de højtalere du kører med vil lydforbedringen være minimal.(undskyld hvis jeg fornærmer dine højtalere)
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 11:21
Hej igen _ tak fordi I gider hjælpe :D

* Sidder og kigger brugt Onkyo, har fundet frem til følgende modeller:





Er det en bedre løsning end at købe en ny : http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943 : til 4200 kr 






Redigeret af skele2r - 27-Januar-2013 kl. 11:21
Til top
red_martians Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér red_martians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 12:43
Hifiklubben er nu ikke så dyr igen:
NAD T748 (som vi må antage er afløseren) koster 4499kr hos hifiklubben
NAD T748 koster i Tyskland på amazon.de 854euro. Det er lidt over 6300kr.
Jeg tror faktisk at du skal til USA for overhovedet at finde den billigere.




Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 13:24
Altså meget kan man sige om klubben og deres monopol på produkterne, men i modsætning til mange andre firmaer, så driver de faktisk ikke rov på det... Deres priser er faktisk ret fair... :)
Til top
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 15:20
Jo jo, syntes bare udvalget, butikkerne, mærkerne osv. er meget mere bred hvis du kigger uden for klubben. . Ikke at deres produkter er dårlige, slet ikke, min erfaring siger bare man får mere for pengen andre steder (kan godt være det ikke passer når vi taler reciever)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu