recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv 55" +  hvilket ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv 55" + hvilket ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Goggelogge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Sted: Rudkøbing, DK
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goggelogge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv 55" + hvilket ?
    Sendt: 02-Februar-2013 kl. 09:47
Hej Alle.
 
Jeg er på udkig efter nyt tv , har været rigtig glad for mit Lg ps8000 men nu hvor stuen er bygget helt om, ( skal nok updatere min hjemme bio tåd Embarrassed ) vil jeg egentligt gerne lave et upgrade på tv siden.
 
Det bliver mest brugt til film & alm. tv-kiggeri.
signalet kommer fra Canal digital.
film bliver pt vist fra ps3
 
Jeg har været rundt og kigge lidt men syntes sku ikke rigtig der er de store udvalg på hylderne her i det sydfynske og skal jeg til og kører længere ville jeg gerne have lidt ideer til hvad jeg skal kigge efter.
 
om det er led eller plasma er underordnet bare billedet er iorden.
budgettet ligger op til ca. 15.000kr 
 
På forhånd tak.
LG - PS8000.
Onkyo 607.
Xtz 89-fronter og center.
Focal in-celling bag
Canaldigital hd boks.
Ps3
______________________________
Soveværelset :
Thomson 32".
CD HD-boks.
M-motion motor vægbeslag.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 12:00
Jeg lavede en tråd for noget tid siden hvor jeg ledte efter noget lignende.

Disse er modellerne der blev foreslået i nævnte prioritering

1. Panasonic TX-P55VT50Y
2. Panasonic TX-L55WT50Y
3. Samsung UE55ES8005
4. Samsung UE55ES7005
5. Panasonic TX-L55DT50Y
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg lavede en tråd for noget tid siden hvor jeg ledte efter noget lignende.

Disse er modellerne der blev foreslået i nævnte prioritering

1. Panasonic TX-P55VT50Y
2. Panasonic TX-L55WT50Y
3. Samsung UE55ES8005
4. Samsung UE55ES7005
5. Panasonic TX-L55DT50Y


Nr 1 , længere er den ikke
E.L.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg lavede en tråd for noget tid siden hvor jeg ledte efter noget lignende.

Disse er modellerne der blev foreslået i nævnte prioritering

1. Panasonic TX-P55VT50Y
2. Panasonic TX-L55WT50Y
3. Samsung UE55ES8005
4. Samsung UE55ES7005
5. Panasonic TX-L55DT50Y


Nr 1 , længere er den ikke

Nr. 3 ! Det er SVARET! Tongue

Evt. nr. 2. ;)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 14:13
Der er bred enighed - på serriøse testsites- om at markedet bedste billede ubetinget performes på plasmateknologien . Det ypperste billede fås uden tvivl på PanaVT50 . Desværre har nogle brugere været uheldig med retention/burn in på denne model . Pesonligt ville jeg vælge http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/377915/SAMSUNG-PS64D8005.html - som er marginalt dårligere end Pana VT 50 , men væsentlig bedre end LCD/LED alternativer . Er den for stor så er 60" tommer udgaven i 6000 serien netop valgt som årets billedperformer på HDTVtest.co.uk .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Der er bred enighed - på serriøse testsites- om at markedet bedste billede ubetinget performes på plasmateknologien . Det ypperste billede fås uden tvivl på PanaVT50 . Desværre har nogle brugere været uheldig med retention/burn in på denne model . Pesonligt ville jeg vælge http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/377915/SAMSUNG-PS64D8005.html - som er marginalt dårligere end Pana VT 50 , men væsentlig bedre end LCD/LED alternativer . Er den for stor så er 60" tommer udgaven i 6000 serien netop valgt som årets billedperformer på HDTVtest.co.uk .

Og igen, det kommer an på øjnene der ser ;)

Jeg savner aldrig VT50, når jeg først tænder op for ES8005 Smile
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 15:41
Øjnene var jo så seriøse testsites :-)
mvh Christian
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Øjnene var jo så seriøse testsites :-)
Det ændrer ikke på det faktum, at meget også er individuelt Smile
Men det er da altid godt, at læse vejledninger og tests. Hvilket også var grund til, at jeg fik en VT50.

I min optik, er den dog ikke væsentlig bedre end min nuværende skærm. Havde jeg derimod ikke valgt en anden topmodel, så kan det være, at den væsentlige forskel kom til udtryk.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Gunraf Gunraf skrev:


Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Øjnene var jo så seriøse testsites :-)

Det ændrer ikke på det faktum, at meget også er individuelt Smile
Men det er da altid godt, at læse vejledninger og tests. Hvilket også var grund til, at jeg fik en VT50.

I min optik, er den dog ikke væsentlig bedre end min nuværende skærm. Havde jeg derimod ikke valgt en anden topmodel, så kan det være, at den væsentlige forskel kom til udtryk.


Nu er der jo kriterier for et perfekt billede. Og intet TV magter perfekt gengivelse af kildesignalet . Men de bedste plasma er tydeligvis tættere på at være i mål end de bedste LCD//LED ( B&O , Runco og nogle få andre undtaget) . Kan et TV gengive kildesignalet tæt på perfekt, så kan man ( gud forbyde det) , sikkert også indstille det til sin egen smag . Mange gamere og hardcore PC brugere har en svaghed overfor LCD' s lidt sterile skarphed og tendens til pumpede farver . Filmentusiaster hælder klart til det mere korrekte og bløde billede som de bedste plasma producerer . Og så er der kendsgerningerne om shadowdetails,betragtningsvinkler osv hvor plasma også stadig er at foretrække.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 17:09
Nr. 1!
 
M.v.h.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg lavede en tråd for noget tid siden hvor jeg ledte efter noget lignende.

Disse er modellerne der blev foreslået i nævnte prioritering

1. Panasonic TX-P55VT50Y
2. Panasonic TX-L55WT50Y
3. Samsung UE55ES8005
4. Samsung UE55ES7005
5. Panasonic TX-L55DT50Y


Nr 1 , længere er den ikke


Du spurgte ikke om denne her:
KRAM...
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=767203&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

Læs Flatpanelss test = Avards (som nr 1 0g 3 på din liste)
E.L.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 20:15
havde nr 1 den røg tilbage pga af støj og mere vedligehold end tv kig har nr 3 nu klart bedre og mere gennemført produkt så nr 3 helt klart Tongue
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu