recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af LG 37LC2R & 42LC2R
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af LG 37LC2R & 42LC2R

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 08:13

Uden at have set LC2R'en, så er LB1R'en nu engang LG's high-end model.

Iflg. LG - http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;a mp;page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&p arentId=01&modelCodeDisplay=LC2R&model=NOTHING

er LC2R'en altså kun 10 bit, som mange af de andre LCD TV, selv LP1R'en er 10 bit. Men pyt med det, nu engang er specs ikke det vigtigste, hvis det ser godt/skidt ud i virkeligheden. Jeg har set LB1R i 32" og 37" og det står bare k@non.

At nogle folk brokker sig over summen (hvis det er det du ref. til), så mener jeg (efter at have set det - og checket efter denne summen), at det er "flueknepperi", ja undskyld mig.

Det vare lidt det samme, da jeg købte min LG-RH 7800 recorder, mange herinde snakkede om hvor meget den støjede (blæseren) den larmede bare så meget (for nogle), at den ikke var til at være i stue med. Min LG-RH 7800 siger ikke en dyt (eller osse er jeg totalt høreskadet).

Tilbage til det med (summen) på TV'ene, hvordan tror du en plasma lyder, med blæser i ? Og mht. det her med automatisk brughtness/kontrast justering, dynamic, eller hvad de kalder det - på samtlige modeller af LCD har jeg mindst set 1 brokke sig over (at den ene eller 2) synes det summer, brummer eller whatever i en eller anden situation.

Igen, jeg har set det jeg skal se - skal blot vise konen TV'et når jeg får tid, her i en af de Svenske butikker og så bestiller vi :-)

En sidste note hvorfor jeg mener det er uovertruffent (ud over at jeg synes, det på dagens tv-signaler står godt og selvf. ved DVD afspilning) - det ser ud til at LG er de eneste som kan funde ud af at lave 1:1 pixelmapping, dvs. 0 skalering ved input på HDMI/Digital indgangen.
Undskyld mig, men det er da noget flovt for ALLE de andre fabrikanter, da det jo NETOP er Digital indgangen på TV'en man ønsker skal være i orden, når man køber et HDTV LCD. Hvor mange tror du har fået demo på HDTV materiale, via digital indgangene på de TV, som de har købt ?
Er bange for at mange først vil finde ud af, at de har gjort et skidt køb, når HDTV signalerne bliver realiseret for alvor.
Her har LG ingen problemer, sætter man e.g. en HTPC til, så kører man NATIVE skærmens opløsning (via digital indgangen) og LG fjerner så bare 3 pixels i hver side af skærmen, i stedet for at lave en skalering af hele billedet.

Når ALT andet er taget i betragtning FØR køb af TV  - det står godt, ved dagens TV signaler, DVD osv. Så er det for mig fremtidssikringen, som er vigtigt, ellers er det jo fløjtende ligegyldigt om man køber et HDTV, så kan man lige så godt købe en lav-opløst Plasma eller whatever, som bare ser godt ud med alm. tv signaler og DVD i dagens formater.

Tror selv på at MANGE i løbet af de næste 3-4 år, vil erhverve sig mediecentre (ikke nødvendigvis Microsoft) og sætte dem til sine LCD/Plamsa TV. her ville de så ønske de havde kigget på / fået demo på hvordan det ville se ud (da de havde købt deres LCD tv, som IKKE havde 1:1 pixelmapping).

Så ud fra den betragtning at, man sætter en PC (af en eller anden form til), eller et device som spytter signalet ud uskaleret tror jeg KLART på lige præcis LCD, 1:1 Pixelmapping fra PC via digital-indgangen (HDMI) og at 1366x768 opløsningen kommer tættest på at kunne vise ALLE formaterne (DVD, HDTV, etc. etc.), ved at gøre MINDST muligt ved billedet (skalering, mapping etc.)

Det er blot mine betragtninger. Jeg behøver ikke se 42" modellen, når jeg har set 32" og 37", som begge sparker r*v og flot det er det sq (ja også designet).

Det var alt.

/Anders.

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!
Har aldrig selv set 42" modellen-men kunne godt tænke mig det.Men "uovertruffent"..er det vel næppe....efter at have læst HELE tråden vedr. fælleskøbet i Marts,så kan jeg da se at det bestemt ikke er uden fejl?
Iøvrigt så har den nye LC2 også 14 bit XD3.
 
Leo.


Redigeret af AndersPier - 24-Maj-2006 kl. 08:27
Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
hsj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af AndersPier AndersPier skrev:

Uden at have set LC2R'en, så er LB1R'en nu engang LG's high-end model.

Jeg kan ikke se hvorfor at LB1R'en skulle være en high-end model i forhold til LC2R'en. Prismæssigt ligger de jo også meget ens.

Kan godt se at LB1R'en  har i  bla. andet har Intelligent Eye, men så har LC2R'en jo 2x hdmi.

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 09:53

Priserne for de 2 modeller er IKKE ens i Sverige / Tyskland etc. LB1R ER LG's high-end ! (Du forveksler ikke LP1R, som jo som jo var high-end modellen før ?)

På justbuyit.dk er forskellen mellem 37LC2R (13.899) og 37LB1R (16.999) - så det er da 3 Kilo til forskel.

Hvor har du set de LC2R og LB1R til ca. samme pris ?

Se bla. her:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-145-50-5.html

http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=C7A19F765DB6F 3FD6E993E05B8F969F9?PROD=158756&EXT=Idealo  (high-end i toppen/titlen af beskrivelsen).

og flere steder på nettet, søg på LG og high-end i google.
Ved der er flere som diskuterer hvilken model, der er hvad.

Så vidt jeg har forstået var LP1R high-end modellen før LB1R kom, man har videreført alt det bedste til LB1R'en.
I al fald, sidder der bedre teknik i LB1R'en end LP1R - mht. LB1R og LC2R, er LB1R mindst 1 klasse over (efter sigende og priser).
LB1R'en skulle (efter sigende, har ikke set LC2R) have bedre teknik !

Men vigtigst af alt - se nu selv TV'et og vurder det ud fra det ! Der er INGEN tal / andres meninger, som kan kompensere, for at DU synes det står ringe etc.

/Anders.

Oprindeligt skrevet af hsj.dk hsj.dk skrev:

Oprindeligt skrevet af AndersPier AndersPier skrev:

Uden at have set LC2R'en, så er LB1R'en nu engang LG's high-end model.

Jeg kan ikke se hvorfor at LB1R'en skulle være en high-end model i forhold til LC2R'en. Prismæssigt ligger de jo også meget ens.

Kan godt se at LB1R'en  har i  bla. andet har Intelligent Eye, men så har LC2R'en jo 2x hdmi.

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
Dumbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 14:13
Tja - Der er måske ingen der har de rigtige forbindelser til LG denne gang ? Hmmm - synes ellers der er en del, der friske på LB1-modellen....
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 15:21

AndersPier skrev:"Ifølge LG er LC2R'en altså kun 10 bit, som mange af de andre LCD TV, selv LP1R'en er 10 bit. Men pyt med det, nu engang er specs ikke det vigtigste, hvis det ser godt/skidt ud i virkeligheden."

Hej!

Jeg gik bare ud fra dette:

 

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 15:22

Hej!

Ifølge dette,er det jo tydeligvis xd engine 3-(14 bit) der benyttes....eller hur?

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 15:55

Yep - det har du helt ret i, gik bare ud fra hvad de skrev af specs. på hjemmesiden her:
http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&p arentId=01&modelCodeDisplay=LC2R&model=NOTHING #

og her:
http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=0101&categoryId=0101&p arentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=NOTHING

Men kan da godt se det er modstridende info. Weird.
Det må nogle, som er interesseret i LC2R'en vel følge op på og poste herinde !

/Anders.

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Ifølge dette,er det jo tydeligvis xd engine 3-(14 bit) der benyttes....eller hur?

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
Colakanin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 17:11

er der nogen der har en ide on hvad den kommer til at koste i 37"

 

Til top
HisLogin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 19:03

Ifølge et tysk forum skulle nedenstående være forskellene - ellers er de ens.

LB1R:
2x Analog Tuner (sprich 2x analog TV Bild in Bild)
1x HDMI
SRS Truesurround XT und BBE
1500 Videotextseitenspeicher
Intelligent Eye (automatische Bildanpassung an die Umgebungsbedingungen)
Kopfhöreranschluss

LC2R:
1x Analog Tuner (sprich nur analog TV und externe Quelle Bild in Bild)
2x HDMI
Surround MAX
1000 Videotextseitenspeicher
Kopfhöreranschluss?

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 01:52

Tror ikke vi får et endegyldigt svar på dette spørgsmål, i denne tråd. Mon ikke man bør spørge LG i stedet ?

Kan blot sige at vejl. pris / rekomm. pris på de 2 modeller, er i iflg LG:
42LB1R - http://de.lge.com/filedown.do?filepath=/download/product/010 2/42LB1R/&filename=42LB1R.pdf
2699 Euro

42LC2R - http://de.lge.com/filedown.do?filepath=/download/product/010 2/42LC2R/&filename=42LC2R.pdf
2399 Euro

Så 300 Euro til forskel, eller 2238 kroner.

Eneste fordel LC2R har i forhold til LB1R, er 2 HDMI indgange, ellers har LB1R flere features (nogle vigtigere end andre - synes jeg).
Det er muligt billedet er lige så godt på LC2R, skal jeg ikke kunne afvise da jeg stadig ikke har set LC2R (på andet end papir), men set LB1R og har valgt den model herefter.
Men bare det at LC2R mangler Intelligent Eye, synes jeg er en STOR mangel - og så synes jeg også at designet på LB1R sparker r*v. Nogle foretrækker givetvis LC2R designet fremfor LB1R.
Men en ting er da sikkert, der er flere features på LB1R, med undtagelse af den ekstra HDMI indgang (som jeg ikke har / får noget at bruge til) - da jeg kun ville anvende den til HDTV signal -> SetTop box. Hertil ville SetTop-boxen i så fald blive direkte tilsluttet (digitalt) til en evt. Harddisk recorder - eller måske et medie-center til at løse begge opgaver.
Jeg kan ikke se hvad man skal bruge 2 HDMI indgange på TV til (andet end i en "overgangs-fase"), til man får nogle ordentlige "all-in-one produkter på gaden.

/Anders.

 

Oprindeligt skrevet af HisLogin HisLogin skrev:

Ifølge et tysk forum skulle nedenstående være forskellene - ellers er de ens.

LB1R:
2x Analog Tuner (sprich 2x analog TV Bild in Bild)
1x HDMI
SRS Truesurround XT und BBE
1500 Videotextseitenspeicher
Intelligent Eye (automatische Bildanpassung an die Umgebungsbedingungen)
Kopfhöreranschluss

LC2R:
1x Analog Tuner (sprich nur analog TV und externe Quelle Bild in Bild)
2x HDMI
Surround MAX
1000 Videotextseitenspeicher
Kopfhöreranschluss?

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 16:04

Nu har jeg lagt min ordre, på et 42LB1R, samt Vogels VFW 165 vægophæng ved Digitalo.de (koster ca. 16550 kr. inkl. levering / Cash On Delivery hertil Sverige).

Så er det bare at vente :-)

/Anders.

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af AndersPier AndersPier skrev:

Nu har jeg lagt min ordre, på et 42LB1R, samt Vogels VFW 165 vægophæng ved Digitalo.de (koster ca. 16550 kr. inkl. levering / Cash On Delivery hertil Sverige).

Så er det bare at vente :-)

/Anders.

Hej!

Jeg glæder mig virkelig til at høre nærmere når du modtager det.Er selv rimelig tændt på dette tv,men som tidligere nævnt er det endnu ikke lykkedes os at finde et udstillet eksemplar.Håber at du gider at poste lidt af dine indtryk når du har fået lidt erfaring med dyret.

Leo.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu