recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beats by Dre PRO vs STUDIO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beats by Dre PRO vs STUDIO

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beats by Dre PRO vs STUDIO
    Sendt: 18-Februar-2013 kl. 13:52
Hej Drenge...
 
Jeg har brug for jeres rådgivning her.. Og jeg søger erfaringer fra folk som har hørt eller har kendskab til disse høretelefoner...
 
Jeg vil gerne købe et sæt Beats by Dre PRO høretelofoner... og jeg ved godt at der er MANGE andre gode hørebøffer derude, men nu handler indlæget nu om disse Smile
 
Men min afspiller er kun min iphone. Jeg har altid følt at den er ganske udemærket som afspiller til hverdag, men har den nok effelt til at spille disse bøffer op. eller skal man vælge den midre model STUDIO. Det skal siges at jeg ville foretrække at købe den dyrere PRO, men har en iphone effekt nok til at spille dem op!?..
 
jeg ved godt at kvaliteten af musikken afhænger af den enhed som sender dem ud. Og indlægget handler ikke om lydkvaliteten men mere om effekten. Har en del lossless musik på iphonen og streamer spotify i 320kb. 
 
 Er det nogen derude som har et sæt så de ved det!?
 
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 15:37
BumpSmile
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kejserjorn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Thomaszulu Thomaszulu skrev:

BumpSmile

Din tråd lå allerede øverst, og er i øvrigt under to timer gammel - så er der altså ingen grund til at bumpe den.....
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 21:04
http://www.head-fi.org/t/534236/beats-by-dre-pro-indepth-review

ved godt det ikke er velset.. men det er simpelthen den mest elendige høretelefon, hvis du vil have noget design så brug mindre, og køb AKG´s referance høretelefon, som er en SUPER smuk stilren overear headphone, som rent faktisk levere værdi for pengene.

nogle tests siger 18 ohms impendence, er dette korrekt så er der næsten ingen modstand i disse høretelefoner, mine K550 har 32 ohms modstand, og dem kan jeg spille rigtig højt med min iphone på.

rimeligt sigende at de ikke tør smække specs på hjemmesiden.

Men tror ikke du skal være det mindste nervøs for modstanden.
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 13:58
Hej
 
Mange tak for linket og det har da givet mig noget at tænke over. Samtidig fik jeg prøvet en STUDIO model i Fona og jeg var ikke synderlig imponeret.
 
Effekten var fin nok men den var noget skinger i mellemtone og diskant.. Men det vigtigste for mig er sku pasformen og der gik ikke 5 min før at den var for varm og upassende at have på. Den sad for stram og man begyndte at svede i øret..
 
Så jeg er faktisk gået væk fra disse modeller.. vi kigge lidt på AKG'en..
 
Sennheiser HD598 er dog også interessant for mig.. den ser lækker ud og får ok anmeldelser.. Og koster 1100 mindre end Beats pro...
 
 
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 17:25
Beats Audio er noget man køber hvis man ikke har forstand på god lyd.
De er ringe. Meget ringe, og der er flere kopier end originale på markedet. Bare google det.

De nyeste Beats Audio med skru op og ned på ørekoppen er forbedret, men lyder klasser ringere end AKG 619 til langt under halv pris. AKG's bas er meget bedre defineret og klar og har samme fylde og volumen som Beats. Dvs der mangler ingen bas i direkte sammenligning. Resten af alt, mellemtone diskant opløsningen luft detaljer, og andet der kan kommes i tanker om, ligger flere solide klasser over Beats.

Jeg har haft nogle AKG 551 til hjemmetest. De lyder fabelagtigt godt, men mangler basfylde, volumen.
AKG 550 tror jeg har samme problem.

AKG K 167 eller K 267 Tiesto modeller skulle efter sigende have det hele. Herhjemme dog koster
K 167 dog omkring 1700 kr, hvor den i USA sælges til 850 kr., og sådan er det generelt med AKG.

Alternativer i denne prisklasse er som nævnt Sennheiser 598, men jeg synes den lyder kedeligt.

Vil du hurtigt igang med ordentlig lyd, så er der Koss PortaPro som fås til ca 300 kr. i Elgiganten.
De minder lidt om Grado, men har mere basfylde. Jeg har selv PortaPro, og har meget svært ved at se fornuften i at købe Beats, da ingen lyder bedre end Koss's model her til 300 kr.

Direkte sammenligning med Denons model til 3500 kr er sjov. Bassen på Denon er super, men der mumles noget i forhold til Koss. Denon er også tilbagetrukket i lyden og der åbnes ikke ordentlig op for lyden.......synes jeg. Derfor er PortaPro også en levende legende, da de stort set er uændret siden fremkomsten for over 20 år siden.....De ser heller ikke fede ud, men lyden er nice.

Jeg har fronthøjttalere til 80000 kr jeg sammenligner med...

Nogle af de sidste hovedtelefoner jeg mangler at lytte til er: Ultrasone og jeg er især indtil videre brændt varm på modellen HFI 2400. Ifølge div forums og tests er den lige i skabet, med superopløsning uden lyttetræthed, fed hjerneskalsknusende bas og nemme at drive. 
Den fås til latterlige 16-1700 kr hos CCProShop i Kolding (bare skriv Ultrasone i søgefelt). De har også et udvalg hængende man kan prøve.
Men jeg har ikke fået lettet rumpetten endnu til lyttesession, men er bange for at jeg må have nogle med hjem. Derfor venter jeg til skattepenge kommerWink


Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Beats Audio er noget man køber hvis man ikke har forstand på god lyd.
De er ringe. Meget ringe, og der er flere kopier end originale på markedet. Bare google det.

De nyeste Beats Audio med skru op og ned på ørekoppen er forbedret, men lyder klasser ringere end AKG 619 til langt under halv pris. AKG's bas er meget bedre defineret og klar og har samme fylde og volumen som Beats. Dvs der mangler ingen bas i direkte sammenligning. Resten af alt, mellemtone diskant opløsningen luft detaljer, og andet der kan kommes i tanker om, ligger flere solide klasser over Beats.

Jeg har haft nogle AKG 551 til hjemmetest. De lyder fabelagtigt godt, men mangler basfylde, volumen.
AKG 550 tror jeg har samme problem.

AKG K 167 eller K 267 Tiesto modeller skulle efter sigende have det hele. Herhjemme dog koster
K 167 dog omkring 1700 kr, hvor den i USA sælges til 850 kr., og sådan er det generelt med AKG.

Alternativer i denne prisklasse er som nævnt Sennheiser 598, men jeg synes den lyder kedeligt.

Vil du hurtigt igang med ordentlig lyd, så er der Koss PortaPro som fås til ca 300 kr. i Elgiganten.
De minder lidt om Grado, men har mere basfylde. Jeg har selv PortaPro, og har meget svært ved at se fornuften i at købe Beats, da ingen lyder bedre end Koss's model her til 300 kr.

Direkte sammenligning med Denons model til 3500 kr er sjov. Bassen på Denon er super, men der mumles noget i forhold til Koss. Denon er også tilbagetrukket i lyden og der åbnes ikke ordentlig op for lyden.......synes jeg. Derfor er PortaPro også en levende legende, da de stort set er uændret siden fremkomsten for over 20 år siden.....De ser heller ikke fede ud, men lyden er nice.

Jeg har fronthøjttalere til 80000 kr jeg sammenligner med...

Nogle af de sidste hovedtelefoner jeg mangler at lytte til er: Ultrasone og jeg er især indtil videre brændt varm på modellen HFI 2400. Ifølge div forums og tests er den lige i skabet, med superopløsning uden lyttetræthed, fed hjerneskalsknusende bas og nemme at drive. 
Den fås til latterlige 16-1700 kr hos CCProShop i Kolding (bare skriv Ultrasone i søgefelt). De har også et udvalg hængende man kan prøve.
Men jeg har ikke fået lettet rumpetten endnu til lyttesession, men er bange for at jeg må have nogle med hjem. Derfor venter jeg til skattepenge kommerWink


Mange tak for et fyldestgørende svar.
 
Der er ingen tvivl om at jeg går efter en kvalitets hørebøf men samtidig gør det da heller ikke noget hvis den er lidt præsentabel at se på!
 
Jeg vil helt klart gå mere i dybden og læse lidt flere reviews og se nærmere på de modeller du anbefaler. Det er sku god info. 
 
Jeg vil også prøve at se nærmere på den Koss du nævner. Det lyder som en sikkert valg :-)
 
Selvom jeg bor i KBH så syntes jeg det er svært at finde steder hvor man reelt kan høre de forskellige modeller. Pasform spiller også en stor faktor. Jeg prøvede faktisk beats studio her i forgårs og de klemmede lidt rigeligt til at man kunne have dem på i længere tid. Og PRO udgaven skulle vidst være både større, tungere og strammere... Så Beats audio er helt afdiskutteret!
 
Jeg hælder til Sennheier HD598 på grund af de gode reviews på Headfi.org og den er nede i en pris nu hvor den er meget attraktiv. Den skulle være super behagelig og med velour puder i stedet for det læder. Læderet i Beats var sku ikke mig. Det blev for varmt.
 
men så skal jeg spørge dig. Lækker bass er lidt af et must. Jeg hører meget hiphop og elektronisk musik. R&b osv...
 
så sennheiseren bliver vel for tam!? eller kan man eq sig ud af det, som folk skriver på headfio. org!?
 
Det kan være jeg skal hælde mod AKG. De er også med velour puder..
 
 
 
 
 
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 11:24
598 er ikke overvældende med bas og er lidt kedelig, og jeg foretrækker AKG 619. Men til gengæld dækker den ikke hele øret. Jeg har ingen erfaring med eq på hovedtelefoner.
AKG Tiesto modellerne har jeg stadig ikke hørt, og ej heller Ultrasones modeller, men tror det er sagen.
Beyerdynamiks modeller har en lidt stikkene diskant, som jeg ikke bryder mig om, den er fo brilliant. Deres Custom One kan man just på bassen, men med fuld styrke lyder det elendigt som Beats.
Jeg har været i Tapeconnection, Hifiklubben, privat, Fona og Expert for at lytte.
Det er tidskrævendeSmile men lærerigt.

Til top
voegel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér voegel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 00:50
Jeg lytter lige med her.

Mener i at Harman Kardons AKG K619 spiller ligeså godt som Beats by Dre Studio?

Rent bass mæssigt og lyden sådan generelt?

De er jo on-ear og ikke over-ear.
Pyt med hvor godt de dæmper lyden :)


Redigeret af voegel - 07-August-2013 kl. 00:51
Samsung LE46A966

Pioneer VSX-921

Jamo S606 HC3 sæt

Popbox V8

D-link DNS-323 nas with funplug

D-link dir-655 XTREME N router

Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu