recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD aften hos TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD aften hos TDC

 Besvar Besvar Side  <1 678910 18>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 13:51

Hej Alle

Redaktørens kommentar

Jeg er sikker på at TDC har vendt og drejet den nye Selector HD mange gange. De har jo stået med et stor dilemma:

Skulle de vente med at tilbyde den nye Selector HD til sidst på året / først i 2007, og nå at få alle funktioner med fra begyndelsen (og måske et pænere design).

Eller skulle de istedet bruge VM som en mulighed, for at være på forkant med udviklingen, få noget værdifuld erfaring og ikke mindst: Tilbyde Fodbold VM i HDTV til de ca. 1.000.000 kunder der kan modtage signaler fra TDC Kabel-TV Selector.

De fortalte ærligt i går, at der har været perioder hvor de var tæt på at give op. Kaste håndklædet i ringen, og sige ok: Ingen Fodbold i HDTV denne gang.

Men de gav ikke op - heldigvis - og her er den nye Selector så. Den lille grimme ælling, for bag det triste ydre sidder der noget heftigt elektronik, som tilbyder ganske mange standarder, features og tilslutninger i forhold til prisen. For ikke at tale om skaleringer både fra og til HDTV.

Her har TDC fået bygget en platform der kan udvikles videre på, og det vil der blive. Dette er fremtidens platform fra TDC Kabel TV. Ikke nødvendigvis lige i dette design for altid, men den måde at tilbyde services og tjenester på - hvor boksen vil være online med en portal hos TDC.

Der var vittige personer på vores Selector Aften, der foreslog at T-Hansen burde begynde at sælge Styling-Kit til den nye Selector HD

Men kan man se bort fra dens ydre, så får man en kraftfuld dekoder der klarer MPEG2, MPEG4 og har udgange for HDMI, digital audio og component - sammen med de gængse SCART og analog lyd. Lige til at begynde at modtage HDTV på. I første omgang Fodbold VM, senere andre kanaler.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Den service bliver mulig i forbindelse med tilslutning af Selector HD til kabelnet (ethernet)

Ang. kabelnet/ethernet: tænker du på WebSpeed eller internet generelt?

Det er en returkanal på selve kabel-tv. Altså en slags ekstra internet-forbindelse, som Selector boksene kan bruge til at snakke med både portal-serveren og resten af internet.

Det er samme princip som Kabel-TV Internet som Webspeed, men jeg gætter på at denne kanal er til rådighed for alle abonnenter uanset hvad de ellers har af internet-abonnementer.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 13:58
Jeg går stærkt ud fra at den skal tilsluttes din eksisterende
internetforbindelse.
Til top
DrRetina Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 279
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Redaktørens kommentar

Læflen for TDC Kabel ændre ikke på det faktum at boksen er et skridt frem og adskillige tilbage.

Undre TDC Kabels ledelse sig ikke  over at der kun er 40-50.000 Selektorer ude til over 1.000.000 abonnenter. Kunne det have noget at gøre med at produktet er ligegyldigt og uinteressant?

TDC har fået en foræring med med fremkomsten af panelteknologi, hvor der er en åbenlyse muligheder ved digitalsiglal hele vejen igennem til skærmen.
Men hvorfor ikke gøre produktet intressant ud over det absolut nødvendig og henvende sig til et bredere publikum? Hvis TDC havde en lille smule sund fornuft skulle de kigge på TIVO og dens hurtige overtagelse af markedsandele i USA.

Men nej, vi får serveret et produkt der kan det absolut mindste man kunne forvente ved en HD boks, og intet udover der kommer til at virke ved lancering.

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:05

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg går stærkt ud fra at den skal tilsluttes din eksisterende internetforbindelse.

Det tror jeg ikke - medmindre den allerede er baseret på TDC's kabel-TV net.

Lars' svar giver mening og mange anlæg er som vores a.h.t. til WebSpeed og CableTalk (og måske også endnu mere nu og i fremtiden) ombygget fra at være til ren modtagelse til at være med returvej (=to vejs kommunikation = up&download).



Redigeret af Carser - 19-Maj-2006 kl. 14:07
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
DrRetina Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 279
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

De fortalte ærligt i går, at der har været perioder hvor de var tæt på at give op. Kaste håndklædet i ringen, og sige ok: Ingen Fodbold i HDTV denne gang.

Men de gav ikke op - heldigvis - og her er den nye Selector så.

Alle har vist siden VM i fodbold blev indført, at der ville være et VM i 2006 og mindst i det sidste 4-6 år at det ville blive springbrættet til HD i Europa. Så du må meget undskylde mig hvis jeg ikke falder på halen over TDC's fantastiske kamp om at få en HD boks på gaden til VM

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:13

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Vil der komme en FW opgradering til den nye grimme selector, så den vil understøtte teksttv, EGP m.m.

Eller vil det kræve en helt ny boks ?

Den nye Selector har en god hardware, der kan klare en helt del når softwaren skrives til det.

Den er klar til både Tekst-TV og online tjenester.

EPG kan desværre ikke genbruges fra den gamle Selector, da den nye Selector bygger på internet-teknologier (HTML / Javascript) fremfor det mere lukkede system som de ældre Selector benytter.

Mht. EPG er det istedet planen at tilbyde en større og bedre portal service. Dette kommer senere, når ethernet-porten kommer i drift og den nødvendige software er klar.

Firmware kan opdateres direkte i boksen. Og der vil løbende komme nye features til, første større update ventes ude sidst på året hvor bl.a. Tekst-TV og ethernet skulle dukke op.

Hvilke services der kommer på den nye "Selector portal" er ikke afgjort endnu, men udover EPG forventer TDC at tilbyde Selector Cinema (video on demand) på en mere lækker måde.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Stouenberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:21

Oprindeligt skrevet af DrRetina DrRetina skrev:

Undre TDC Kabels ledelse sig ikke  over at der kun er 40-50.000 Selektorer ude til over 1.000.000 abonnenter. Kunne det have noget at gøre med at produktet er ligegyldigt og uinteressant?

Doktor doktor - ta' en pille...

Jeg fik en Sagem 60 ind af døren sammen med min Samsung fladskærm og jeg kan godt love dig at min selector er både vedkommende og interessant...

8-) Steen

BUSH DABradio + det løse...
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg går stærkt ud fra at den skal tilsluttes din eksisterende internetforbindelse.

Det tror jeg ikke - medmindre den allerede er baseret på TDC's kabel-TV net.

Lars' svar giver mening og mange anlæg er som vores a.h.t. til WebSpeed og CableTalk (og måske også endnu mere nu og i fremtiden) ombygget fra at være til ren modtagelse til at være med returvej (=to vejs kommunikation = up&download).

Hvis ethernet forbindelsen skal være via WebSpeed, og dennes returvej gennem coax, kunne TDC vel ligeså godt have indbygget et mini-kabelmodel i deres HD Selector? Den nuværende Sagem 60 Selector udnytter vist også WebSpeed returvejen til Cinema, ikke?

Noget helt andet er at det ikke er alle mennesker i dette land, som har ethernetstikdåser (og kabling dertil) i deres stuer...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:29

Oprindeligt skrevet af DrRetina DrRetina skrev:

Læflen for TDC Kabel ændre ikke på det faktum at boksen er et skridt frem og adskillige tilbage.

Jeg ved det ikke. Som teknikker er jeg glad for den nye Selector HD. Den tilbyder det som de tidligere Selector modeller manglede af tilslutninger.

På andre områder står den måske stille i udviklingen, men jeg har svært ved at få øje på de adskillige skridt tilbage ?

Oprindeligt skrevet af DrRetina DrRetina skrev:

TDC har fået en foræring med med fremkomsten af panelteknologi, hvor der er en åbenlyse muligheder ved digitalsiglal hele vejen igennem til skærmen. Men hvorfor ikke gøre produktet intressant ud over det absolut nødvendig og henvende sig til et bredere publikum?

Det er vel også tanken med de planlagte services. Men her løb de tør for tid, ligesom de fleste andre producenter af HD-bokse er.

VM i Fodbold kommer lige et år for tidligt

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:31

#Lars

Tak for redaktørens kommentarer

På trods af de kritikpunkter der har været omkring design, resten er jo mere bare brainstorming over stadig usikre spørgsmål for fremtiden - så vil jeg da gerne tilslutte mig at TDC selvfølgelig skal have et plus for at have taget beslutningen om at tilbyde muligheden nu og dermed medvirke til en positiv og hurtigere udviklings/udrulningsfase.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Det tror jeg ikke - medmindre den allerede er baseret på
TDC's kabel-TV net.


Lars' svar giver mening og mange anlæg er som vores a.h.t. til WebSpeed
og CableTalk (og måske også endnu mere nu og i fremtiden) ombygget fra
at være til ren modtagelse til at være med returvej (=to vejs kommunikation
= up&download).



Ideen er at den skal i kontakt med en webbaseret portal hos TDC, så jo,
almindelig internetadgang er da hvad jeg forventer - softwaren i boksen er
mere eller mindre bare en webbrowser.

De kan ikke forvente at alle kunder også skal have Webspeed.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu