recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Konkrete Blu-Ray afspillere på markedet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKonkrete Blu-Ray afspillere på markedet.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

kong

Det gør der 100% sikkert (forudsat at begge formater overlever)

Men næppe de første par år.Confused Vi skal lige have lov til at købe en blu-ray og en hd-dvd afspiller og så får vi lov til at købe dem igen sammenbyggetWacko.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 18:17

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Men næppe de første par år.Confused Vi skal lige have lov til at købe en blu-ray og en hd-dvd afspiller og så får vi lov til at købe dem igen sammenbyggetWacko.

Der kan hurtigt blive behov for en udskiftning. Ifølge http://fuckbluray.com (måske ikke helt objektiv...), bliver Blu-ray afspillerne udstyret med en "self destruct" mekanisme.

"Hacking" your player, for example to remove the region coding, or playing a bootlegged disc, may lead your player to self destruct. (Only applies to Blu-ray and BD+ from what I can gather).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
CleoA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 19:11

Jeg tror selv vi får begge formater at se, men at (som Bill Gates selv siger) problemer med afspillning f.eks. på pc, kan give problemer. Ligesom regoionskode bliver en faktor (jeg ville bare græde hvis ikke jeg kunne afspille alle min kode 1 dvd'er som nu).

Derfor spår jeg personligt HD via streaming på nettet set ifm. højere båndbredde vil blive meget aktuelt. Dertil, om tv i DK snart får fingeren ud af r*ven for at sende noget fornuftigt HDtv. Canal Digital har C MORE HD, men som i sverige tror jeg vi også ser flere kanaler i HD fra dem. Ved ikke hvad tv1000 har tænkt sig... har den nu mest kun pga. tv3, men dem med selector for sikkert alt HDtv udbud på samme vis. LÆKKERT! KOM NU I GANG DK!!!

Ja, jeg savner mit HD tv fra USA allerede!

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 21:26

Panasonic har nu sendt den første rigtige afspiller på markedet i Danmark. Prisen er 12.000 kr men det er stadig svært at finde en forhandler der har den hjemme og vil demonstrerer den, - endsige låne os et eksemplar til en anmeldelse Big smile

Sådan ser den ud:

Du kan læse lidt om den her.

Panasonic DMB-DB10, som den hedder kan afspille single og dual layer blu-ray skiver og det giver op til 9 timers video i top kvalitet.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af kong kong skrev:

se nu kommer der et spørgsmål som er lidt underligt,vil der mon komme afspillere der kan tage begge formater(blue ray+hd-dvd)?

Det er muligt, men der er både tekniske og juridiske forhindringer, som skal overvindes først.



LG og Samsung overvejer at lave en univervalmaskine


Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 21:43
Dem der overvejer en maskine kan lige kikke på filmudbudet her (bluray) og her (HD-DVD)

Ganske ok priser. Selv kan jeg sætte et præcist tidspunkt på hvornår jeg investerer: senest når LOTR kommer på et af formaterne
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 22:24

Der er en del flere HD DVD film hos Amazon.co.uk hvis man søger på hd-dvd (husk bindestregen!!)

Tilføjet 24.10.06:
Der er også en god oversigt over HD-DVD film her: the look and sound of perfect   90 film allerde nu og flere på vej!

/MichaelS



Redigeret af MichaelS - 24-Oktober-2006 kl. 14:33
mvh MichaelS
Til top
T-man Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2006 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Panasonic har nu sendt den første rigtige afspiller på markedet i Danmark. Prisen er 12.000 kr men det er stadig svært at finde en forhandler der har den hjemme og vil demonstrerer den, - endsige låne os et eksemplar til en anmeldelse Big smile

Sådan ser den ud:

Du kan læse lidt om den her.

Panasonic DMB-DB10, som den hedder kan afspille single og dual layer blu-ray skiver og det giver op til 9 timers video i top kvalitet.

/MichaelS

Milo radio Expert i Rødovre har fået 2 stk. hjem så jeg forleden dag. De var stadigvæk pakket ind for de havde ikke nogen film på BlueRay endnu...

Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S
Til top
T-man Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2006 kl. 16:53

Jeg var nede i dag og se demo disc´en vist på et Pana pv60e50"

Jeg så en Ice Age 2 trailer på Blue Ray, nørj det så totalt godt ud.

Jeg havde tilfældigvis lige set Ice Age 2 i lørdags på mit eget pv60e37", så jeg kunne nogen lunde sammenligne.

Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 14:13
Panasonic's nye Blu-ray afspiller: Blu-ray.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6982
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2006 kl. 15:10

der bliver en del at glæde sig til når Blue Ray  og HD DVD kommer

Ved at de er så småt på vej   og lurer selv på et køb

 

Hans

Til top
resurrection Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2006 kl. 23:35

Samsung's afdeling i ILLUM i København har en Blu-ray afspiller stående, ligesom de har deres nye 1080p-LCD-skærm stående. De viser filmen S.W.A.T. (som følger med når man køber afspilleren) på skærmen.

Selvfølgelig er den ikke optaget med HD/Blu-ray kameraer, men "kun" optimeret. Alligevel så billedet temmelig "fnidret" ud, men da personalet satte HDMI-kablet over i deres 50"  "almindelige" plasma, blev det en hel del bedre at se på. Afspilleren var ellers sat korrekt op, så jeg blev da svært skuffet over at se "vidunderet"........nogen som har en forklaring?  

/Martin

 



Redigeret af resurrection - 08-December-2006 kl. 23:36
We've won it 5 times! - '77 '78 '81 '84 '05
Join the Rafalution!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu