recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad - låst sim?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad - låst sim?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad - låst sim?
    Sendt: 24-Februar-2013 kl. 21:36
Hej.

Vi kan ikke forstå hvorfor min kones iPad siger "låst sim"? Vi mener ikke vi har sat den til at låse sim-kortet med pin-kode. Så vi ved selvfølgelig ikke hvilken pin-kode, der skal bruges. Kan man ikke slå sim-kort låsningen helt fra??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
BubbiBubbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BubbiBubbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 21:57
Det må være en PIN-kode der skal bruges, men ja det kan slås fra.
Men igen, i skal finde PIN-koden.
Eller evt. PUK-koden.

For at slå det permanent fra går i ind i 'Indstillinger'. Finder 'Mobildata' i menuen til venstre.
Går ned i 'PIN-kode til SIM'.
Derinde slår i den så fra.
I vil så blive bedt om at indtaste PIN-koden for at kunne slå den fra.
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 23:13
Dit teleselskab burde kunne hjælpe med pin og puk koder.
 
 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 06:10
Ok. Men jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor det pludselig kommer. Det virkede før uden at den sagde noget om låst sim og Internet virkede også fint før uden for hjemmets WiFi. Men nu virker Internettet ikke uden for hjemmets WiFi. Det kan jeg ikke rigtigt forstå. Jeg synes ikke det giver mening.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 06:18
Hvis den har været genstartet, vil den have PIN koden til SIM kortet.I har indtastet nummeret før, indtast det igen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 06:23
Jo - måske - men hvilken pinkode. Jeg mener ikke at jeg har lagt pin-kode på den. Det husker jeg i hvert fald ikke at jeg har gjort.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 06:32
Prøv dit teleselskab.
 
De kan helt sikkert hjælpe med at få låst op.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 06:43
Ok - så må jeg bare vente. Skrev en mail til dem (selskabet 3) i går. Men jeg kunne se, der måske er meget lang svartid. Så jeg tænkte jeg ville prøve herinde, hvis nu der var et enkelt svar. Jeg kan jo evt. også prøve den sidste pinkode som jeg måske kunne forestille mig at det kunne være, når jeg lukker for det der sim-lås. Men jeg ved ikke om det er den der er brugt til det første forsøg. Det andet forsøg ved jeg hvilken der er brugt....  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Online
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 07:09
De plejer at være flinke i 3 butikkerne.
Prøv at tage den med til en butik.
 
Hvis den låser helt skal du bruge PUK koden. Den står i den mail eller det brev du fik da du oprettede abb.
 
SmileSmileSmile
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 07:39
Har du ikke en login på 3 og komme ind og finde dine puk koder.
Jeg kan ved telenor på min login finde mine puk koder, så vidt jeg husker.

mvh
jan b
Mvh Jan B
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 07:46
Det har jeg også tænkt på, men det tror jeg ikke. Med mindre det skulle stå i et velkomstbrev, men jeg synes ikke jeg kan finde noget velkomstbrev, kun nogle e-mails. Men jeg er ved at rydde op på min kontor, så jeg kan se om der dukker noget op. (Oprydningen var tiltrængt under alle omstændigheder...  Wink).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 08:35
Pin og Puk står på det plastickort du klikkede SIM-kortet ud af før du satte det i iPad'en - du har nok skrabt et felt frit i bunden for at få det vist. Alle SIM-kort er låste med kode pr. default og det skal du selv slå fra hvis du ikke vil bruge det. Koden bliver du først bedt om når enheden har været slukket eller hvis kortet pilles ud.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu