recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af soundbar - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af soundbar - hvordan?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Raaert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2013
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raaert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af soundbar - hvordan?
    Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:16
Hej,

Jeg har et Philips 42PFL5604H TV
Har lige bestilt en Philips HTL5120 soundbar.
Derudover har jeg en Raspberry Pi med RaspBMC som mediecenter.

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg får tilsluttet soundbaren til TV'et, så lydstyrken kan styres af min Philips fjernbetjening (tv'et har Philips Easylink), og gerne beholde digitalt lyd, og ikke skal over i analog? Når både TV og Soundbar er Philips, vil Easylink så sørge for at styre lyden?

Jeg har læst flatpanels guide til tilslutning af soundbar, men de skriver at man skal tilslutte den med HDMI (dvs. Raspberry Pi med HDMI ind i soundbar, og soundbar med HDMI ind i TV) - Problemet her tror jeg vil blive at jeg bruger HDMI-CEC til at styre Raspberry Pi, hvilket jeg tænker at soundbaren vil blokere for.

Hvordan sørger jeg for, at det hele kan være tilsluttet digitalt, og styre det hele med kun mit TVs fjernbetjening?

Vil gerne bestille det/de kabler på forhånd jeg skal bruge.
På forhånd mange tak :).
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 17:44
Prøv lige at tage et kig her:
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=HTL5120/12&slg=da&scy=DK
De har en del udmærkede tutorials mht. tilslutning af HTL5120.

Er lige væltet ind af døren fra arbejde, så har ikke yderlige visdoms ord at dele, tænkte bare at du kunne bruge linket :)
Til top
Raaert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2013
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raaert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 18:13
Hvis ikke har nogle lækre fif, så kan denne tråd bare lukkes.

Jeg har haft fat i Philips support, som siger at min Raspberry Pi bare kan være tilsluttet f.eks. HDMI1 (som er den source jeg ser på). Så kan soundbaren bare være tilsluttet HDMI2, og så skal jeg bare inde i Opsætning tilføje enheden "Home Theatre System" og smide den på HDMI2 - Og så burde Philips Easylink godt kunne finde ud af at smide lyd ud gennem HDMI2 uanset om jeg ser TV eller ser på en anden HDMI port.
- Dette er til info for folk der ønsker løsningen, eller har samme spørgsmål som mig.
Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 19:37
Har ikke en dyt forstand på det.

Men du har postet dit spørgsmål 17:16, og spiller efter en times tid lidt tøsefornærmet fordi der ikke er nogen der har svaret. Ouch

Tro lige du skal give folk lidt tidWink
Til top
Raaert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2013
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raaert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af larsand larsand skrev:

Har ikke en dyt forstand på det.

Men du har postet dit spørgsmål 17:16, og spiller efter en times tid lidt tøsefornærmet fordi der ikke er nogen der har svaret. Ouch

Tro lige du skal give folk lidt tidWink

Overhovedet ikke, det har du misforstået :).

Jeg påpeger blot, at jeg har fået et svar fra Philips support, som jeg må antage fungerer. Derfor kan min tråd slettes. Folk skal dog være velkomne med fif alligevel.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Raaert Raaert skrev:


Jeg påpeger blot, at jeg har fået et svar fra Philips support, som jeg må antage fungerer. Derfor kan min tråd slettes. Folk skal dog være velkomne med fif alligevel.


Sådan fungerer Recordere ikke :-)
Din tråd bliver liggende til evig tid, og kan altid findes igen.

Venlig hilsen
KB
Til top
Raaert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Februar-2013
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raaert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2013 kl. 20:36
Helt i orden.

Så kan folk med samme spørgsmål, forhåbentlig finde svaret :).


Hvis der nu er nogle derude der rent faktisk har Philips TV / Philips Soundbar / Mediecenter - må de gerne skrive om de har fået det til at spille med kun 1 fjernbetjening.
Pfh tak.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu