recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SONOS Playbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SONOS Playbar

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 13:53
Irriterende konstruktionsfejl, og noget Sonos i den grad burde have været opmærksom på. Jeg har ingen ide om hvorfor man accepterer først at downgrade et surroundsignal til 2.0, for derefter at lave det om til kunstig surround i Playbaren. Det må være noget Sonos bør have en rigtig god forklaring på. Er i store nok til at få dem i tale?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 13:58
Min erfaring siger mig, at det ikke er et problem hvis kilden der sendes ind i TV'et er DD 5.1, så kan de fleste TV også sende det ud af den optiske udgang som DD 5.1. Derfor vil PS3 og XBOX ikke give problemer. I hvert fald ikke i spil. Problemet opstår med Blu-rays derimod. Er filmen i DD+, så er der no problems, men "desværre" er langt de fleste film i lossless format. Jeg kan ikke huske om film med DD True HD også indeholder DD+, fordi True HD ikke har et core spor. Hvis det er tilfældet, så fungerer de sådan set også fint. Min erfaring er dog bare, at langt de fleste film i dag, er i DTS-HD MA, og med et såkaldt core-spor i samme spor. Og de film har som regel aldrig et DD spor. På alle mulige andre sprog har de sikkert, men man har nok ikke lyst til at se en film med tysk dub, for at få 5.1 lyd :)
Det var lidt anderledes på DVD. Selvom en film kunne have DTS spor, så var der altid et DD spor med på skiven også. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 14:38
Jeg tjekker det lidt i dybden når jeg tester videre. Vi bruger lidt forskellige medieafspillere til test og der har man mulighed for at rode med outputformatet. Dertil har de også optisk udgang, så man kan sætte Playbar direkte i.

Den optiske udgang er et bevist valg fra Sonos' side, men jeg skal gerne spørge ind til motivationen for at vælge et interface, som så åbenlyst er mangelfuld på de fleste TV.

Redigeret af Torben Rasmussen - 08-Marts-2013 kl. 14:39
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 14:46
Det er da ikke mangelfuld på de fleste TV? Det er mangelfuld på mange ældre TV, men alligevel har du et på dit gamle Pioneer. Du kan til gengæld ikke få et eneste nyt TV, der ikke har en optisk udgang.
Men det er stadig tåbeligt, at de ikke valgte HDMI. Egentlig kan jeg slet ikke finde en undskyldning for at vælge det fra.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 15:09
Det er ikke dét jeg mener. Det er en mangel, at man ikke kan smide DD5.1 ud af SPDIF-udgangen i almindelighed hvis der er en kopibeskyttet kilde (eks. HDMI) som mellemled. Sådan er interfacet jo bare og det er ikke SPDIF-standardens skyld som sådan. Det bliver jo først problematisk når nogen så efterfølgende laver et stykke hardware, som er beregnet til at slutte til TV'ets SPDIF-udgang, men så samtidigt vil promovere det som et surround-produkt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 15:11
Det er vi helt enige i. Men det kunne jo helt være undgået, hvis bare Sonos havde valgt HDMI med ARC i stedet for :S
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 15:21
var lige nede i hifi klubben og høre det i dag, spiller da sindsyg godt i forhold til det jeg har nu :) så regner med at ligge en billet ind på sådan en fætter.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 19:47
Man har fravalgt HDMI for undgå at hr og fru DK skal rode rundt med tingene. 9 ud af 10 soundbar bruger aner ikke at der er forskellige formater at vælge imellem og som de fleste brugere erfarer, så er ARC noget fanden har skabt. Det ene sted virker det og det andet sted virker det ikke.

Sonos SKAL være nemt at bruge og er ikke for nørder der går op i lydformater.

Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 23:56
og det må siges at de gør det sku godt, fik at vide nede i hifi klubben at på lancerings dagen havde de 1600 på lager, de var væk om aftenen. Da jeg lagde bestilling ind på min, så var jeg nummer 399, så den går som varmt brød
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 08:44
Jeg gemmer mine øvrige observationer til vores anmeldelse, men jeg er kommet lidt videre i mulighederne mht. lyden. Og ja, der er da ingen tvivl om, at Playbar spiller bedre end nærmest alle indbyggede højttalere (med undtagelse af dem fra B&O).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 09:31
Men tænkte på om det ville give problemer med en optisk splitter med 2 udgange? for jeg er nok nødsaget til at koble 2 ting til

Redigeret af Treated - 09-Marts-2013 kl. 09:46
Til top
JesperLynge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLynge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2013 kl. 09:32
Kunne godt tænke mig en sammenligning med B&W Panorama 2 Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu