recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sådan får du Hbb-tv på dit Samsung tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sådan får du Hbb-tv på dit Samsung tv.

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
mobanet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mobanet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sådan får du Hbb-tv på dit Samsung tv.
    Sendt: 04-Marts-2013 kl. 18:10
Jeg har lige fået Hbbtv til at fungere på mit Samsung 55E8005. Måden jeg fik det til at virke på, var uden at ændre noget i den skjulte servicemenu.

Metoden jeg benyttede var som følger:

1. Gå ind i SmartHub og ændre landet til tjekkiet. Metoden kan du google dig frem til.

2. Derefter skal du følge vejledningen her: http://www.samsung.com/cz/hbbtv/ brug googletranslate for at få det på dansk. 

3. Efter dette ændre du landet tilbage til Danmark i smarthub og så spiller det bare.

Det kan også være at App'en findes i den danske smarthub, jeg har ikke prøvet at søge efter den.

Hvis man gerne vil aktivere Hbbtv på sit tv, så kan man jo følge min guide på eget ansvar.

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 23:24
Kan bekræfte at det virker med mit UE46ES6305UXXE :)
Dejligt
Til top
michaeldk1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Marts-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michaeldk1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 21:46
Kan også bekræfte at det virker på 40E7005

vejledningen jeg brugte for at skifte sprog i smart hub, findes på 
http://support-us.samsung.com/cyber/popup/iframe/pop_troubleshooting_fr.jsp?idx=409289&modelname=UN65ES8000F&modelcode=UN65ES8000FXZA

Og det er jo faktisk fra samsung.
Lidt underligt at Samsung Danmark er så tilbageholden.

/Michael
Til top
Xoomtell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xoomtell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 11:18
Lyder forjættende - MEN - kan I også bekræfte at alle apps slettes og Smarthub nulstilles ved lande/sprogskift, som jeg har læst flere steder? Altså at alle de apps man har installeret inden man skifter til Tjekkisk - forsvinder op i den blå luft og skal geninstalleres efterfølgende? Eller bevares de og kommer frem igen når man skifter tilbage til Dansk efterfølgende? 

Mit næste spørgsmål er så - hvis Smarthub nulstilles ved landeskift - så forsvinder Hbbtv vel også når man går tilbage til Dansk? 




Redigeret af Xoomtell - 03-December-2013 kl. 11:19
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 17:25
Det virker stadigvæk på min efter jeg har skiftet det hele tilbage til dansk igen.
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Status: Offline
Point: 545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 18:23
Hmm jeg har fulgt guiden men kan ikke få det til at virke? Har jeg mon gjort noget galt? Mit tv er Ue40es6100

Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:31
hej der!

Er der andre tv modeller der kan bruge samme fem gangs måde som Samsung ???
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
Xoomtell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xoomtell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 19:42
Jeg har nu installeret det med succes på et Samsung 6715. Det kører tilsyneladende fint.
Dejligt at ungerne kan se julekalenderen Pagten tidligere end den sendes. Den er nemlig ikke lagt ud på dr.dk/NU. Alle mine apps er der stadig så smarthub nulstilles åbenbart ikke.
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 15:43
Hvis/når man ændrer land på smart-hub'en sletter og nulstiller den så alle de apps man allerede har installeret ?
Til top
Xoomtell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xoomtell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 15:49
Min samsung 6715 nulsttillede ikke noget. Alt virker normalt igen. Men Hbbtv kører ikke optimalt. Den fryser og stopper ind imellem.
Til top
lunapark Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Marts-2009
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunapark Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Xoomtell Xoomtell skrev:

Min samsung 6715 nulsttillede ikke noget. Alt virker normalt igen. Men Hbbtv kører ikke optimalt. Den fryser og stopper ind imellem.


Æv og det er ikke dit netværk som skrænter ? :-)
Til top
Xoomtell Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xoomtell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 16:05
Nix. - det kører 1000 Mbit internt og 60/60 mbit ud og ind af huset. Så det spiller, men det gør Hbbtv desværre ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu