recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundcloud via sonos: step-by-step guide
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundcloud via sonos: step-by-step guide

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundcloud via sonos: step-by-step guide
    Sendt: 09-Marts-2013 kl. 11:54
Hello out there. 

Jeg opdagede denne her guide til at få soundcloud (online musik service) til at spille med sonos. 
Det ville jeg så dele, så andre kan benytte det, hvis i ikke allerede gør det.  Smile


Installation (copy-paste)

It looks like a lot of steps, but it’s quite simple. The hardest step is Step 3, and that's only because it involves typing, everything else is just clicking. Let’s get started!

Fire up your Sonos desktop application, and in the menubar, hit Sonos→About My Sonos System.

You’ll see a dialog box pop up. Take note of the IP address of your Sonos speaker, you’ll need that in the next step. (The IP address is next to “Associated ZP:”. In this example, my speaker’s IP address is 192.168.1.80.)

Next, open up your web browser and type http://[your Sonos speaker’s IP address]:1400/customsd.htm in the address bar. Since my Sonos speaker’s IP address is 192.168.1.80, I’d type in http://192.168.1.80:1400/customsd.htm.

Fill out the form that loads as seen below and then hit “Submit”.

  1. SID: 255
  2. Service Name: SoundCloud
  3. Endpoint URL: http://sonos-soundcloud.herokuapp.com/soap
  4. Secure Endpoint URL: https://sonos-soundcloud.herokuapp.com/soap
  5. Polling interval: 3600
  6. Authentication SOAP header policy: Select the “Device Link” option
  7. Strings table
    1. Version: 1
    2. Uri: http://sonos-soundcloud.herokuapp.com/static/strings.xml
  8. Container Type: Select the “Music Service” option
  9. Capabilities: Check the “Search” box
After you submit the form, you’ll be taken to a page that says “success”. Switch back to your Sonos desktop application and click on “More Music”.

You’ll see a new entry in the list for SoundCloud. Click on it and select “I already have an account” in the dialog box that pops up.
Next, you’ll be presented with a link. Click on the link.

Clicking on the link will open up a new tab in your web browser and load up a SoundCloud page. This page lets you grant the SoundCloud Sonos application access to your SoundCloud account without having to share your SoundCloud password. Click on the “Connect” button.

If everything goes smoothly (and it should), you’ll be taken to a success page.

JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 09:12
Fedt da! Det anede jeg ikke man kunne. Godt nok en ældre post, men det skal da prøves når jeg kommer hjem :) 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 17:10
Fedt! Bare der fandtes sådan en måde så man kunne få youtube på Sonos Smile
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2014 kl. 22:39
Har I afprøvet det og fået det til at virke?
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 20:52
Ja det virker som det skal.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS4
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2014 kl. 21:31
Måske lige et dumt spørgsmål.Embarrassed

Men hvad er soundcloud?

Er ikke så god til engelsk, og kan ikke rigtig finde nogen sider på dansk.


Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 11:47
Hej Pipper

Prøv at kopiere dette til din browser. Jeg kunne ikke få linket indsat, da jeg prøvede det.

https://soundcloud.com/

Via knappen "Explore" i øverste venstre hjørne får du adgang til mange forskellige genrer musik i venstre side af skærmen, som fx kunstnere og musikgrupper har lagt op.

Jeg har lige hørt et par numre i blues-sektionen, og det synes ikke at være nødvendigt at oprette sig som medlem for at kunne høre musikken. Det lyder godt, så lad anbefalingen være at prøve det af...

Mvh. Jørgensen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 15:19
Tak for info.

Kører lige efter bogen
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Hej Pipper

Prøv at kopiere dette til din browser. Jeg kunne ikke få linket indsat, da jeg prøvede det.

https://soundcloud.com/

Via knappen "Explore" i øverste venstre hjørne får du adgang til mange forskellige genrer musik i venstre side af skærmen, som fx kunstnere og musikgrupper har lagt op.

Jeg har lige hørt et par numre i blues-sektionen, og det synes ikke at være nødvendigt at oprette sig som medlem for at kunne høre musikken. Det lyder godt, så lad anbefalingen være at prøve det af...

Mvh. Jørgensen


Men har det noget med Sonos at gøre, eller skal det bruges på pc'en?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 05:58
Soundcloud virker fint på pc.

Du kan jo prøve det via linket.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 09:17
Hej Pipper

Ja, jeg har bare brugt min pc, som er tilkoblet forstærker og højtalere, da jeg ikke har Sonos.

Men har du Sonos, kan du ved at bruge den guide, .FTH' har gengivet, koble en SoundCloud-konto op på dit Sonos-system, som det fremgår herover.

Det kræver altså bare, at du opretter et Login på SoundCloud først, hvorefter SoundCloud kan nydes i et Sonos-system.

Mvh. Jørgensen
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 19:09
Har testet det på pc'en.

Men det kommer da ikke i nærheden af Spotify og andre fede programmer.

Ved godt det er gratis men alligevel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu