recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er min engelsk uhøflige?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er min engelsk uhøflige?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KenMasters Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: København V
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenMasters Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er min engelsk uhøflige?
    Sendt: 13-Marts-2013 kl. 10:53
Hej, I joined this forum some time ago, but don't participate much as my written Danish is very poor. I can read the language without a problem though.

Do you find my use of english rude, and would you prefer for me to try and communicate in Danish in future (at the risk of not always being clear)? Or is it okay that I communicate in english?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:08
Det var måske en god ide at skrive i din signatur (kan rettes under medlemsprofil), at du forstår dansk, men at du skriver på engelsk pga. du er dårlig til at skrive på dansk, så vises det i alle de indlæg du skriver i.
Så ved folk de kan svare dig på dansk, selvom du skriver på engelsk
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af KenMasters KenMasters skrev:

Hej, I joined this forum some time ago, but don't participate much as my written Danish is very poor. I can read the language without a problem though.

Do you find my use of english rude, and would you prefer for me to try and communicate in Danish in future (at the risk of not always being clear)? Or is it okay that I communicate in english?


No, I don´t think that using your British language will be  looked at as rude. But not every body will understand the details in English as good, as if it was written in the Danish language. Please remember, we are most of us very friendly people.

On the other hand, why don´t you use your Danish, as some members in this Forum does not write perfectly as well. Go for it - you will learn all the time, and with a great respectTongue 
Til top
KenMasters Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: København V
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenMasters Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Det var måske en god ide at skrive i din signatur (kan rettes under medlemsprofil), at du forstår dansk, men at du skriver på engelsk pga. du er dårlig til at skrive på dansk, så vises det i alle de indlæg du skriver i.
Så ved folk de kan svare dig på dansk, selvom du skriver på engelsk


That's an excellent idea, tak!

Og, til Hother, jeg skal prøve mit dansk med de mere simple svar .

Redigeret af KenMasters - 13-Marts-2013 kl. 12:15
Til top
KenMasters Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: København V
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenMasters Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 12:01
DP

Redigeret af KenMasters - 13-Marts-2013 kl. 12:02
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af KenMasters KenMasters skrev:

Or is it okay that I communicate in english?
Jeg har det helt fint med at du skriver på engelsk og læser på dansk.

Jeg håber dog at forummets øvrige brugere vil svare på dansk selv om du skriver engelsk. Som Hother er inde på har vi danskere en tendens til at svare på engelsk af ren høflighed. Hvis vi begynder at svare på engelsk ender det med at visse tråde bliver mere engelske end danske og folk der brokker sig over det. Hvis det kun er dig der skriver på engelsk og vi andre svarer på dansk bliver det meget nemmere at se, at du er en enkelt undtagelse og at recordere ikke er på vej imod at blive et engelsksproget forum.

Jeg synes det er super med den signatur du har og hvis resten af os fortsætter med at skrive på dansk kan jeg ikke forestille mig det giver problemer.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 22:02
Nu har jeg set du har en salgsannonce som du skriver på engelsk, som du har svært ved at få til at give respons.

Jeg tror desværre det engelske har en dårlig effekt på brugerne af denne side da det ofte har med bots/scams at gøre - hvorfor en del ignorerer disse tråde. Hellere end gerne skrive på dansk end engelsk.. også selvom det ikke er nemt!

Sidst men ikke mindst - SF3 Third Strike rules!
Til top
KenMasters Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: København V
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenMasters Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Nu har jeg set du har en salgsannonce som du skriver på engelsk, som du har svært ved at få til at give respons.

Jeg tror desværre det engelske har en dårlig effekt på brugerne af denne side da det ofte har med bots/scams at gøre - hvorfor en del ignorerer disse tråde. Hellere end gerne skrive på dansk end engelsk.. også selvom det ikke er nemt!

Sidst men ikke mindst - SF3 Third Strike rules!
Ja, jeg troede også min engelske stillinger sikkert set mistænkelig.

Redigeret af KenMasters - 13-Marts-2013 kl. 22:25
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Nu har jeg set du har en salgsannonce som du skriver på engelsk, som du har svært ved at få til at give respons.

Jeg tror desværre det engelske har en dårlig effekt på brugerne af denne side da det ofte har med bots/scams at gøre - hvorfor en del ignorerer disse tråde. Hellere end gerne skrive på dansk end engelsk.. også selvom det ikke er nemt!

Sidst men ikke mindst - SF3 Third Strike rules!
For mig er det mere mystiskt end det er uhøfligt, måske  er det maskinelt oversat?
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 13:42
Et mere praktisk tip: Det hedder mit engelsk, ikke min engelsk Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KenMasters Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: København V
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenMasters Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

For mig er det mere mystiskt end det er uhøfligt, måske  er det maskinelt oversat?


Det er fordi jeg er en Syd Afrikaner, så jeg taler også gamle dage hollandsk. De ligner lidt, så det gjorde ret nemt for mig at lære at læse dit skrevne sprog. Betyder ikke jeg kan skrive eller taler det selv.

I use Google Translate as a quick way to construct my sentences.

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Et mere praktisk tip: Det hedder mit engelsk, ikke min engelsk Wink


Mit eller min, en eller et, det ville jeg ikke. Det er derfor jeg skriver på engelsk, det er ikke sjovt at lyde som lille barn

Redigeret af KenMasters - 14-Marts-2013 kl. 16:45
Til top
KenMasters Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: København V
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KenMasters Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2013 kl. 16:43
DP

Redigeret af KenMasters - 14-Marts-2013 kl. 16:44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu