recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 wifi net i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 wifi net i hjemmet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 2 wifi net i hjemmet
    Sendt: 13-Marts-2013 kl. 15:58
det er muligt det før har været oppe at vende.. men
 
jeg har 2 wifi netværk hjemme opsat med samme adresse og passkey og navn.. begge broadcaster ssid.. den ene fungere som master (dhcp server) den anden som switch.. men siden jeg sat dem op har det drillet lidt både min trådløse printer har skullet genstartes før man feks kunne printe ud (den kører wifi) men også lyden over airplay (ved det er følsomt..) driller lidt på min pioneer fra eks apple enheder.. det er først startet efter jeg satte den ekstra "router" op.. har jeg gjort ged i den indstillingsmæssigt.. eller er det bedre at køre dem med hver sin ssid.. evt slå ssid broadcast af på dummyen?
Hvad er mest optimalt når man gerne vil have 2 trådløse til at spille sammen hvis man går fra den ene ende af huset til den anden.. så vil jeg jo gerne den tager det stærkeste net.. og den slipper jo ikke nødvendigvist det svageste af sig selv hvis det er 2 seperate wifi netværk.
 
 


Redigeret af rhsin - 13-Marts-2013 kl. 16:00
Mvh

René
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 16:19
Du skal hoste op med flere oplysninger :-)
 
Hvilke routere er der tale om.
 
Hvordan er de kablet.
 
Ip adresser.
 
Nu ved jeg du er en æble-mand og netop apple har gjort sig umage for at være inkompatible med andet netværksudstyr. Især dlink :-(
 
BS
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 17:02
Cisco wrt610n (primær), cisco wrt160n sekundær.
Alt er kablet sammen på lan siden hvor den primære har dhcp serveren startende med ip adresser 192.168.1.1 (router 1) 192.168.1.3(router2 sekundær) hvor lan kablet er sat ind på port 1 (bridge mode hedder det vel)
Alle enheder der kobler sig på wifi fra den sekundære router regner jeg med får ipadresser fra den primære router, og enhederne kan iøvrigt også fint se hinanden når jeg kigger efter dem via fing.
Så jeg er mere ovre i at det sekundære wifi laver noget koks når enhederne springer fra det ene wifi til det andet
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 17:04
Min wrt610n har kørt fint alene indtil den anden router kom på, så nu skal jeg lige have fundet den smarteste måde, ellers må jeg lave dem med hver sin ssid
Mvh

René
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 17:09
Du skal have samme SSID, samme kryptering og samme nøgle på de to trådløse netværk. Men de skal sidde på forskellige wifi kanaler, gerne med mindst 2 kanaler imellem sig.

Hvis du deler ip adresser ud startende fra 192.168.1.1, så ender din router2 vel med at have en IP magen til en DHCP klient og så har du problemet.

Sæt evt. DHCP serveren til at tildele adresser startende fra 192.168.1.50
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Min wrt610n har kørt fint alene indtil den anden router kom på, så nu skal jeg lige have fundet den smarteste måde, ellers må jeg lave dem med hver sin ssid

Først og fremmest skal du sørge for at de to routere sender på hver deres kanal. Derfra er der ikke meget mere at gøre, da det er klienten, der suverænt bestemmer om den vil på det ene eller det andet AP (den tager det med kraftigst signal).

/Mark
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 17:57
Cyber: jeg syntes ikke lige jeg kunne vælge kanal på ciscoen, mht ip adresser så kører alt fra den ene (som selv tager 1) og den sekundære router tager 3.. Og dhcp serveren er slået fra på den sekundære.. Men den skal jeg måske slå til også lade den dele ipadresser ud over den anden xxxx.1-100 den ene og xxxx.101-200 den anden, er det bedre?
Mvh

René
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 18:47
Det er ihverfald et godt forsøg at slå "automatiske radiokanaler" fra. Sæt dem til manuel og skan dit øvrige naboskab for ledige kanaler. Dette kan gøres med f. eks. InSSIDer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 19:51
Jeg ville:

1. sørge for at de sender på hver sin wifi kanal
2. slå DHCP server fra på router 2.
3. forbinde LAN siden af de 2 routere med et kabel (din router 2 skal ingen ip adresse have)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 20:13
arh Klaus
 
1. Og 2. Er ganske rigtigt og skrevet før. Men en IP adtesse til router 2 kommer du sgu ikke uden om ;-)
 
BS
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 20:41
Hvis den virker som en switch, så burde den ikke have behov for at få en IP adresse. Men du har ret -den bliver noget svær at sætte op, hvis ikke man kan snakke med den.

Så må det være:
1. sørge for at de sender på hver sin wifi kanal
2. slå DHCP server fra på router 2.
3. sæt router 2 op til en fast ip adresse, udenfor det adresse range router 1 uddeler adresser i.
4. forbinde LAN siden af de 2 routere med et kabel

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 21:12
Jeg har endnu ikke mødt en billig router som er istand til at modtage en ip adresse på lan siden fra en anden DHCP server.

Derfor anbefaler jeg at router 2 bliver givet eksempelvis 192.168.1.3 og man lader DHCP tildele fra eksempelvis 192.168.1.50.
Der må kun være én DHCP server på netværket, det er lettest at lade router 1 tildele ip adresser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu