recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strømforbrug - NAS, Ekstern HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strømforbrug - NAS, Ekstern HDD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
natteravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér natteravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strømforbrug - NAS, Ekstern HDD
    Sendt: 14-Marts-2013 kl. 23:49

Hej AlleSmile

Er der nogen som kan fortælle mig , hvor jeg finder en liste over hvad diverse NAS samt eksterne HDD fra de forskellige fabrikanter og modeller bruger i reelt strømforbrug?
Til top
HamDenFede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Status: Offline
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HamDenFede Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 08:46
En sådan liste findes vist ikke. Du må igang med Google, men allerførst definere hvad du mener med 'reelt' forbrug. Der er mange måder at måle på, afhængig af driftsstatus, antal diske, disktype etc. Tag de tal du finder og læg lidt til, så bliver du ikke alt for overrasket.

Jeg er selv meget bevidst om, ikke at lade min stationære pc med i5 og SLI grafik etc. stå og køre i døgndrift, men om en NAS bruger 21 eller 26 watt i idle betyder nok ikke så meget i det store billede.
Mvh. HamDenFede
Til top
natteravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér natteravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 11:15

Ok tak for svaret :-). Men er der nogen som kan sige hvad nogle udbredte modeller på markedet bruger i strømforbrug, harddiske og NAs serverer?
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 11:23
Undersøg hjemmesiderne. Min bruger mellem 14,4 og 30 w pr time.
Til top
natteravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér natteravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 11:56

Okay er det din NAS der bruger det?

En ekstern harddisk bruger vel lidt mindre?
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 12:09
Det er min synology ds209-ii
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 12:10
Tvivler på en ekstern harddisk bruger mindre, den vil jo køre konstant. Min Qnap bruger ca. 26W i brug og ca. 11W i standby. 

Redigeret af Jakabov - 15-Marts-2013 kl. 12:11
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 12:13
http://www.smallnetbuilder.com/ - de har en ganske stor database med power consumption figures
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Tvivler på en ekstern harddisk bruger mindre, den vil jo køre konstant. Min Qnap bruger ca. 26W i brug og ca. 11W i standby. 

Selvfølgelig vil en ekstern harddisk da bruge mindre strøm end en komplet NAS med harddisk i. NAS'en har jo CPU etc. udover harddiskene.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 13:02
Du har ret, gik lidt stærkt der. :-) 
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér teleplus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 13:16
QNAP oversigt:
http://www.qnap.com/static/products/comparison/All_NAS.php

Min QNAP (TS-219 PII med 2x WD Red 3 TB diske) bruger ca. 20w mens der streames HD/Musik til klienterne.

Hvis den kørte 24/7 med fuld fart ville den koste ca. 385.-/år ved 2,2.-/kwt


Redigeret af teleplus - 15-Marts-2013 kl. 13:20
Til top
natteravn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér natteravn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2013 kl. 16:45
Tak for tilbagemeldingerSmile
Jeg har en liniær PSU med et output på 12V og 1,25A.
Jeg går så ud fra at den passer til langt de fleste Eksterne Harddiske på markedet. Men til diverse NAS servere er det ikke nok med 1,25 A.
Er det ikke rigtig konkluderet ?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu