recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad gør man for at sikringen ikke slår fra?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad gør man for at sikringen ikke slår fra?

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad gør man for at sikringen ikke slår fra?
    Sendt: 19-Marts-2013 kl. 18:32
Hej med jer! Smile

Har tilføjet nogle effektforstærkere til surround setup'et, så nu slår sikringen til lejligheden nogen gange fra (springer ikke, relæet slukker) når jeg tænder det hele (TV, receiver, 3 x effekter, mediecenter).

Det er oftest lige når jeg tænder systemet, så kommer der jo en spidsbelastning og så slår sikringen på 10 ampere fra.

Hvis jeg f.eks. slukker én af effekterne, tænder det hele og så tænder den effekt jeg slukkede så er går det altid ok.

Jeg har i øvrigt endnu ikke koblet baghøjttalerne til så der suges ikke "max" endnu. Med 3 fronter (heriblandt en center) har jeg ikke kunne få sikringen til at slå fra ved at skrue op (går ud fra det øger strømforbruget).

Tænkte om jeg ikke bare kan sætte en sikring i med lidt flere ampere? Vil det øge risikoen for at smelte kabler og lave skader på den måde (brand osv.)?

Hvad kan jeg ellers gøre?

Jeg takker for hjælpen! Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 18:46

Det der sker er, at du trækker for mange strøm ud af kontakten i det øjeblik du tænder,hvis ikke du kan dele forbruget på en anden sikringsgruppe, så skal du forhøre dig hos en elektrikker om den existerende gruppe kan opgraderes til 13A, eller se på om der skulle være et problem et sted.
Der skal jo også være nok tilrådig til øvrige strømbrugere i huset.
Du kan regne lidt på det. På en fase med 10 A kan der trækkes 2200W.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 18:46
Den eneste sikre og helt forsvarlige løsning er, at få lavet en ny gruppe i eltavlen. Det kræver selvfølgelig, desværre, et nyt kabeltræk til stuen med enhederne.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det der sker er, at du trækker for mange strøm ud af kontakten i det øjeblik du tænder,hvis ikke du kan dele forbruget på en anden sikringsgruppe, så skal du forhøre dig hos en elektrikker om den existerende gruppe kan opgraderes til 13A, eller se på om der skulle være et problem et sted.
Der skal jo også være nok tilrådig til øvrige strømbrugere i huset.
Du kan regne lidt på det. På en fase med 10 A kan der trækkes 2200W.
Det var også noget i den stil jeg tænkte på, nåede nemlig frem til nogenlunde samme resultat da jeg regnede på det. Varmemesteren må vide om jeg kan skifte sikringen ud med en på 13/15 ampere... eller hvad?

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Den eneste sikre og helt forsvarlige løsning er, at få lavet en ny gruppe i eltavlen. Det kræver selvfølgelig, desværre, et nyt kabeltræk til stuen med enhederne.
Det er lidt det jeg frygter. Ved ikke helt om det kan lade sig gøre. Måleren og grupperne med sikringerne er nemlig installeret ude i den fælles opgang, men relæet, som slår fra, er selvfølgelig installeret i lejligheden.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 19:01
Du skriver: "relæet slukker"  -  hvilket relæ ?

Har du "automat-sikringer" er der tale om et "nyere" byggeri og dermed +13A sikring ? (slår disse fra, er der tale om et "for højt forbrug").... men er det H(p)fi-relæet  som slår fra ? ... er der tale om "fejl-strøm".

Bond Cool
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 19:01
Du kan være heldig at der i umiddelbar nærhed af anlægget er en stikkontakt fra en anden gruppe du kan benytte til 1/2 delen af anlægget. Så deles grupperne om belastningen og problemet er løst.
 
BS
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 19:47
Det er dem i den blå der slukker. Det er til både lys og alt andet som ikke er ovn. Dvs. køleskab, lys, mobil lader, emhætte, mikrobølgeovn, opvaskemaskine osv.


Opvaskeren kommer dog på en af faserne som ovnen også køre på. Dem til ovnen er slået fra fordi jeg lige ville teste om andet var på den.

Grøn = 15 A, Blå = 10 A, Rød = 10 A. Det er hvad der sad i da jeg flyttede ind og det er hvad der sidder i nu.


Redigeret af Hessi - 19-Marts-2013 kl. 19:54
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 19:58
Hvis jeg var dig, ville jeg smutte i Harald Nyborg, og købe en ny 13  ampere automatsikring og så montere den! Evt. få en elektriker til det.
Sådan en automatsikring koster ca. 50,-
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 20:00
Det er i øvrigt helt lovligt at "opgradere" til en 13 ampere sikring!
 
M.v.h.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvis jeg var dig, ville jeg smutte i Harald Nyborg, og købe en ny 13  ampere automatsikring og så montere den! Evt. få en elektriker til det.
Sådan en automatsikring koster ca. 50,-
 
M.v.h.
Me no understand, hehe.
Har brug for link og evt. billede tak. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 20:02
Er det denne?


Redigeret af Hessi - 19-Marts-2013 kl. 20:03
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2013 kl. 20:12
Jep! Lige nøjagtig.
Det vil løse dit problem, at udskifte med den...
 
M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu