recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad gør man for at sikringen ikke slår fra?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad gør man for at sikringen ikke slår fra?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Tak til alle for hjælpen indtil videre. Jeg vil selvfølgelig benytte mig af rådene og finde ud af om jeg kan få en elektriker ud til mig og give mig en uforpligtende tilbud. Smile
 
Det er det helt rigtige at gøre.

Jeg opdatere lige tråden senere på dagen så i kan se præcis hvordan installationen ser ud.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Typisk at købe grej for en formue og ikke vil betale en elektriker.

Nogle folk køber også en bil til 500.000,- og synes at håndfri til mobilen er for dyrt.

Du risikerer at brænde hele hytten af med el eksperimenter.

Lad være med at sætte dit eget helbred/liv og andres i fare.

Løsningen i første omgang må være at tænde forskudt.

Så kan du på sigt få en elektriker til at udvide.

I bedste mening.Smile
Det var da noget af en arrogant kommentar. Nu skriver jeg jo intet om jeg ikke vil betale for det. Jeg skriver heller ikke noget om jeg vil fuske med noget selv. Desuden er det vel heller ikke alle der er født med en guldske i nummeren. Wink
 
Det var ikke for at være arrogant. Jeg har i tidernes morgen arbejdet hos en elektriker og set hvordan fuskede instalationer var skyld i brand og andre ulykker.
 
Så min kommentar var for at forhindre ulykker.
 
Jeg skriver også at du kan tænde forskudt og på sigt få en elektiker ud.(mulighed for at spare lidt op)
 
Lidt guldske må du for øvrigt have med at det grej.(det er ment som en joke)

Jeg vil egentlig gerne løse problemet lovligt, så fornuftigt og så billigt som muligt. Jeg vil hjertens gerne betale for forbedringen hvis det kan lade sig gøre, og hvis jeg overhovedet må.

Jeg er ikke elektriker, har meget lidt forstand på det og bor i en lejet lejlighed opført tilbage i 70'erne, så tænkte jeg lige ville spørge her inde først om nogen kendte til en hurtig, nem, billig og ikke mindst lovlig løsning.
 
Det forstår jeg så ganske udemærket.
 
Held og lykke med projektet.Smile

EDIT: Det her burde jeg nok have sagt fra start. TV, mediecenter, TV-tuner, receiver og alle 3 effekter er tilsluttet en elspareskinne, og mediecenteren er den der sidder i main stikket. Dvs. alt slukker og tænder på én gang. Har gjort således da effekterne ikke har en trigger.

I øvrigt kunne jeg godt tænkte mig at have andet kørende samtidig, så alt andet ikke skal slukkes når jeg vil tænde for hi-fi systemet. Smile


Redigeret af Mufti - 20-Marts-2013 kl. 08:40
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 08:57
Kære Hessi
 
Få nu en El-Instalatør til at udskifte den Automatsikring der levere strøm til Stuen med een der har en Laaangsom udkoblingskarakteristik - Det er det eneste der holder her...
Men den bedste løsning er dog at skifte til en D0-sikring (10/13 Amp), den holder til den dobbelte strøm i ca. 10 min + kan holde til de store startstrømme et års tid, så bliver den træt... og skal skiftes til en ny....


Redigeret af larsvj - 20-Marts-2013 kl. 09:10
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 10:35
Hvor meget må en "dims" der tænder dine forstærkere sekventielt fylde?

Hvor længe tror du at din elspareskinne holder med det strømtræk?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 12:00
Jeg havde samme problem. Jeg valgte den sekventielle løsning. Køb evt. nogle remote stikdåser hvor du kan tænde effektforstærkerne med en remote: http://www.harald-nyborg.dk/p6137/fjernbetjent-stikkontakt-alu

Forstår slet ikke at folk begynder at rådgive om at lave el-installation osv om, da det efter min mening er at skyde gråspurve med kanoner.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg havde samme problem. Jeg valgte den sekventielle løsning. Køb evt. nogle remote stikdåser hvor du kan tænde effektforstærkerne med en remote: http://www.harald-nyborg.dk/p6137/fjernbetjent-stikkontakt-alu

Forstår slet ikke at folk begynder at rådgive om at lave el-installation osv om, da det efter min mening er at skyde gråspurve med kanoner.
 
Jeg bruger selv de de fra Harld Nyborg, men de er dælme ikke alt for solide.
 
Angående el-installation.
 
På føste sidei tråden, skriver trådstarter der er en 10A sikring til at trække stort set hele lejligheden Confused.
Alene køleskab/mikrobølgeovn ville være nok til jeg ville have en ekstra guppe. Tænk hvis man tænder for en brødrister, en el-kedel og mikroovn (ikke utænkeligt hjemme hos os).


Redigeret af Hans j - 20-Marts-2013 kl. 12:21
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 12:35
Larsvj - Nemlig. I ældre bygninger hvor opdeling af grupper ikke er up to date, vælger jeg altid smeltesikringer. De er ikke lige så kræsne.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


 da det efter min mening er at skyde gråspurve med kanoner.

Ja med mindre man elsker brand. Det er super billigt at få lavet ordentligt, så hvorfor satse på mere eller mindre lovlige metoder, eller billige kina stikdåser.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


 da det efter min mening er at skyde gråspurve med kanoner.


Ja med mindre man elsker brand. Det er super billigt at få lavet ordentligt, så hvorfor satse på mere eller mindre lovlige metoder, eller billige kina stikdåser.


Hvor er det bare typisk, at lige så snart noget ikke er fra "kendte" LK, så er det per automatik noget "billig kineser skrammel"!!!   

Nu er SEKO - som Harald Nyborg sælger - faktisk en del af Danske A.O. Johansen, som er en kæmpe grossistvirksomhed. Hér er hvad de selv skriver:
"SEKO er leverandør til førende byggemarkeder i Danmark. Vi leverer kvalitetsprodukter fra udvalgte producenter. Alle produkter kvalitetsprøves og undergår skarp kontrol, før de lanceres på det danske marked."

M.v.h.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 15:47
Jeg kan godt li' at det hele tænder og slukker på samme tid. Og jeg kan godt li' at jeg kun skal bruge én fjernbetjening til det hele. Så de ting skal bevares.

Jeg venter lige med at gøre noget til jeg har opdateret tråden med billeder så i kan se præcis hvordan installationen er lavet hos os. Det kan være der falder nogle brikker på plads så jeg kan få det helt rigtige råd. Smile

Og hvis der skal gøres noget skal jeg først lige spørge varmemesteren/boligforeningen om jeg må få elektrikeren til at lave noget. Smile


Redigeret af Hessi - 20-Marts-2013 kl. 15:47
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg kan godt li' at det hele tænder og slukker på samme tid. Og jeg kan godt li' at jeg kun skal bruge én fjernbetjening til det hele. Så de ting skal bevares.

Jeg venter lige med at gøre noget til jeg har opdateret tråden med billeder så i kan se præcis hvordan installationen er lavet hos os. Det kan være der falder nogle brikker på plads så jeg kan få det helt rigtige råd. Smile

Og hvis der skal gøres noget skal jeg først lige spørge varmemesteren/boligforeningen om jeg må få elektrikeren til at lave noget. Smile


Det plejer ikke at være et problem at få lov at udføre lign. arbejder. De skal blot godkendes af varmemesteren. Hvis du vælger at få udvidet gruppen, så rådfør dig evt. med varmemesteren. I nogle tilfælde yder den elektriker, som er knyttet til boligselskabet, rabat til lejerne som får udført arbejder privat.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg kan godt li' at det hele tænder og slukker på samme tid. Og jeg kan godt li' at jeg kun skal bruge én fjernbetjening til det hele. Så de ting skal bevares.

Jeg venter lige med at gøre noget til jeg har opdateret tråden med billeder så i kan se præcis hvordan installationen er lavet hos os. Det kan være der falder nogle brikker på plads så jeg kan få det helt rigtige råd. Smile

Og hvis der skal gøres noget skal jeg først lige spørge varmemesteren/boligforeningen om jeg må få elektrikeren til at lave noget. Smile

Kunne du ellers leve med hvis det feks tog få sekunder ekstra før det hele var oppe og køre og du til gengæld ikke skulle have ændret på din el-installation? Nu ved jeg ikke hvor længe du har tænkt dig at blive boende i din lejlighed, kan måske ellers være lidt surt at kaste en pose penge efter at udvide installationen i noget som du ikke ejer, hvis du feks indenfor et års tid måske flytter.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2013 kl. 21:57
Du bestemmer naturligvis selv hvad du gør, men jeg ville nu vælge at tænde effektforstærkerne sekventielt, som Klaus DM skriver, det er jo i startøjeblikke at de trækker strøm. 

Hvorfor gøre problemet større end det er :-))


mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu