recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sub kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sub kabel

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
R Svendsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2013
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sub kabel
    Sendt: 29-Marts-2013 kl. 06:55
Vis dit beuget er til et kabel til 200 kr. Så er det du køber det er næsten religion.

TV: Panasonic TX-P50VT50 | Front: ELAC FS-257 | Center: ELAC 241CC | Bag: ELAC WS-1235 | SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra | Yamaha RX-A1010 | Dyrholm audio kabler.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 11:59
Subkabel skal bare ha' en ekstra god afskærmning, så udefra kommende ikke blir' til brum
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Hindsberg Hindsberg skrev:

Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Der er jo, som det efterhånden burde være bekendt, ikke hørbar forskel på kabler, så det er fint fint

Det er noget af en påstand.....muligt der ikk er stor hørbar forskel på mindre gode anlæg men jo bedre og højere kvalitet dit anlæg har desto større forskel er der på kablerne.....



Nope, det er ikke en påstand, der findes ingen blindtest hvor signifikante hørbare forskelle er konstateret, der findes en del del blindtest der viser at man ikke kan høre forskel. Liugesom der heller ikke er forskelle på forstærkere, CD spillere, "højopløste digitale filer" etc. Men der er en hel industri der lever af at at pådutte os ikke-eksisterende forskelle.
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 11:25
Tak for svar til jer begge :)

FLarsen, ja det sidder jeg også og bøvler lidt med :)

Er lidt i tvivl hvad jeg skal sætte min subwoof indstillinger til bagpå, nu hvor det er en Soundbar jeg køre, så det er muligvis lidt anderledes..

B&W anbefalder at man sætter cross over så højt som muligt hvis man har Panorama 2'eren..

Jeg syntes dog min lyd er meget dyb pt. Læste også de anbefalder man stadig benytter bass funktionen i soundbaren, da den selv skulle gå ind og finde ud af når der er en sub tilsluttet som der er nu.

Det er ASW610'eren jeg har smidt på.. 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 11:11
Crelle du skal ikke tænke på forsinkelse i dine kabeler. Men du skal tænke på den der er i luften. - - - Og det gøres ved at fortælle forstærkeren hvad afstanden er fra lytte positionen til hver højtaler. Eller bare at køer en auto setup.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Crelle Crelle skrev:

kan ikke lade være med at tænke på om der kan være forsinkelser på sådan et 10 meter kabel :(


Det er der. Men det er så hurtigt at det skal du ikke bekymre dig om.
Worst case scenario i dit signalkabel er en hastighed på 120.000.000 m/sekund. Det vil sige at 10 meter kabel forsinker dit signal en tolvtedel million af et sekund (eller 83 nanosekunder om man vil).

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:

Der er jo, som det efterhånden burde være bekendt, ikke hørbar forskel på kabler, så det er fint fint

Det er noget af en påstand.....muligt der ikk er stor hørbar forskel på mindre gode anlæg men jo bedre og højere kvalitet dit anlæg har desto større forskel er der på kablerne.....

Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 10:59
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 10:42
Tak for svar Klaus :) fandt ud af det..

Havde godt nok set, ville dog bare lige høre en af de kloge herinde fra :)


kan ikke lade være med at tænke på om der kan være forsinkelser på sådan et 10 meter kabel :(
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 07:49
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Crelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2010
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Crelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 07:45
Hej igen,

Der er 2 sub indgange på min ASW610, på min B&W soundbar er der kun en udgang..

Så det er vel bare at smide det fra sub udgang på soundbar, også bare enten vælge venstre eller højre på sub ?
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 16:40
Jeg bruger pt 6m coax kabel hvor jeg har monteret to stik, det virker helt fint.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu