recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround fra TV via HDMI return
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround fra TV via HDMI return

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Scavenger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scavenger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround fra TV via HDMI return
    Sendt: 24-Marts-2013 kl. 13:55
Jeg har købt følgende udstyr til mine forældre og roder med at få det hele til at spille sammen:

Philips 40PFL8007T LED TV
Philips HTS3563 5.1 Home Cinema sæt med 3D Blu-ray.

Derudover har de en Stofa Zaptor box.

TV og Surround er koblet sammen og TV'et styrer lyden på surround enheden, via HDMI return. Har testet surround via et par blu-ray film og der virker det perfekt.

Så er Stofa boksen sat til TV med hdmi, og lyden går via TV og så til Surround enheden, og det både ser og lyder fint nok. Stofa boksen er sat op til multichannel lyd.

Problemet er at når jeg ser på Stofa boksen så synes jeg ikke at jeg på noget tidspunkt kan høre lyd i baghøjttaleren. Ej heller hvis jeg tager en trailer fra shoppen, hvor der burde være surround.

Kan det passe, eller det mig der er galt på den?

Døjer også engang imellem med en kortvarrigt høj hvæsen fra højttalerne når jeg skifter kanal på Stofa boksen. Har en idé om at det er når der bliver skiftet imellem alm. og HD kanal.. muligvis noget med AC3 lyd.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 14:03

Du får ikke Surround fra Stofa modtageren til HTS3563, når den er tilsluttet TVet, der skal en direkte tilslutning til HTS3563 for at det kan lade sig gøre. Så tilslut STBen til Digital In på HTS3563, der er både en Coax og en Toslink på det. Kan ikke huske hvilken af den type Out der er på Stofa STBen.

Hvorfor Stofa box, når der er DVB-C i TVet.

Redigeret af Radiomanden - 24-Marts-2013 kl. 14:14
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Scavenger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scavenger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 14:22
Ok, var under den opfattelse at stofa sendte f.eks. AC3 til TV'et, som via HDMI return sendte lyden direkte videre til HTS3563'en.

Grunden til stofa boksen er blandt andet vane og adgang til leje af film, samt start forefra og muligheden for at spole tilbage i det man ser.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 14:30

HDMI vidersender kun 2 CH lyd. Så for 5.1 tilslut til HTS3563.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Scavenger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scavenger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 15:13
Ok, tak for hjælpen Thumbs Up

Når jeg læser manualen til TV'et får jeg let det indtryk at det skulle virke.
http://download.p4c.philips.com/files/4/40pfl8007t_12/40pfl8007t_12_dfu_dan.pdf

Men jeg kan se på nettet at mange har problemer med Audio Return Channel i det hele taget.
Ville bare være træls at skulle vælge lydkilden manuelt, når man nu har et helt system der skulle kunne arbejde sammen.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 17:18

Det er sådan tingene er, så hvis der skal være 5.1 lydmulighed fra Zaptor, så er det som jeg har skrevet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Scavenger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scavenger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 17:29
Fair nok, har dog efterfølgende fundet frem til at som udgangspunkt vil de fleste TV kun sende stereo lyd via Audio Return Channel fra eksterne enheder.
Dog findes der flere TV der sender multichannel lyd via ARC fra eksterne enheder, men det vil aldrig være et "rent" signal, da det næsten altid vil blive downsampled eller noget i den stil.

Så som du siger, for det bedste result, tilslut audio fra eksterne enheder direkte til surround enheden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 17:38


Ja lige precis, altid først til Surround systemet, og derfra til TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu