recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG til MediaPortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG til MediaPortal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér - Iver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EPG til MediaPortal
    Sendt: 27-Marts-2013 kl. 22:30
Hej

Er der nogen der hurtigt kan pege mig i retningen af en god EPG løsning til MP?

Jeg kan se de 2 standard plugins hedder WebEPG og Xmltv, men har intet clue om hvilken en jeg bør vælge.

Min søgning i forum gav en lille trilliard hits med dvb viewer og timefortv. Kan det også bruges til MP?
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér - Iver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 00:10
Har fundet ud af det.
Til top
DAx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DAx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 11:54
Har du mulighed for at dele dine erfaringer?

Bruger selv både det "indbyggede" DVB EPG og WebEPG, men synes at WebEPG er ret uddateret.

Den finder ikke alle kanaler, og slet ikke dem med HD i enden af navnet
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 13:36
Køb dig til servicen, det er rigtig godt det timefor.tv sælger. Et år for 100 kr. Så kan du parre alle dine kanaler også dem med HD. Vær glad for du har et stykke software der er xmltv kompatibelt. Det er dvbviewer ikke uden forskellige tveaks.
 
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

Hej

Er der nogen der hurtigt kan pege mig i retningen af en god EPG løsning til MP?

Jeg kan se de 2 standard plugins hedder WebEPG og Xmltv, men har intet clue om hvilken en jeg bør vælge.

Min søgning i forum gav en lille trilliard hits med dvb viewer og timefortv. Kan det også bruges til MP?
 
Kan du ikke bruge den du får med din stream?
Den Ben
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:24
xmltv er den man bruger til det jeg henviser til. Den i streamet er slet ikke så udbygget som den man får fra dem der lever af at lave det, bare min erfaring. Streamet på sat viasat har ej heller ret meget.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

xmltv er den man bruger til det jeg henviser til. Den i streamet er slet ikke så udbygget som den man får fra dem der lever af at lave det, bare min erfaring. Streamet på sat viasat har ej heller ret meget.
På Canal Digital er TV2 det værste skrald der findes, hvad angår EPG. De oplyser kun programnavn og tidspunkt. Da jeg kontaktede TV2, var svaret "at de prioriterede andre ting"
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 20:09
Jeg bruger selv Timefor.tv det koster 99,- / år og de har stort set alle kanaler og en super nice app til mobilen. Derudover går den vel 14 dage frem i tiden, hvilket er super lækkert. 

Kan kun give dem de varmeste anbefalinger. 
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg bruger selv Timefor.tv det koster 99,- / år og de har stort set alle kanaler og en super nice app til mobilen. Derudover går den vel 14 dage frem i tiden, hvilket er super lækkert. 

Kan kun give dem de varmeste anbefalinger. 

Jeg kan også kun anbefale den løsning.
Jeg importerer filen hver nat med en lille løsning lavet af en bruger herfra (kan ikke lige huske profil og navn på filen).
Jeg har Argus TV og med den nye udgave er der vist kommet en ny time4tv importer:

http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=70&t=4026 Det kan være den også kan bruges med en ren MP løsning.

I den forbindelse vil jeg også anbefale at bruge Argus som TV backend - det kører bare, også med browser, mobil- og Ipad adgang.



Redigeret af noerden - 03-April-2013 kl. 09:57
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 18:45
Behøver ikke krumspring med MP, den har det der skal til via det almindelige plugin.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér - Iver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 14:53
DAx, du går ind på http://dk.timefor.tv/, der betaler du for et års pro abonnement. Vælg derefter dine favorit kanaler. Det er dem der kommer med ud i dit personlige XML feed. Find XML url'en på siden (kan ikke lige huske hvor, men det er nemt nok).

Gå i MP TvServer konfiguration -> plugins -> enable xmltv -> åben xmltv pluin -> indsæt url i den sidste fane -> tryk download og sæt tidspunkt for daglig download -> gå i midterste fane og tryk refresh -> match dine kanaler med xml'en -> gå til første fane og tryk importer -> done.

Har du brug for flere downloads-forsøg for at ramme de rigtige kanaler, så skal nulstille dine downloads på http://dk.timefor.tv/, da du kun har 2 daglige downloads. Det gør du på samme side, som hvorpå du fandt xml url'en.

Det hele er skrevet fra ren hukommelse, så jeg kan næsten garantere fejl, men det burde alligevel hjælpe dig godt på vej.


Redigeret af - Iver - 08-April-2013 kl. 14:54
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu