recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lumagen Radiance erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lumagen Radiance erfaringer.

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lumagen Radiance erfaringer.
    Sendt: 28-Marts-2013 kl. 12:42
Jeg har nu haft min Lumagen Radiance XS+ 3D i ca. 1 års tid, og er ved at have et godt indtryk af hvad den har af stærke og svage sider.

Radiance har et væld af muligheder, og næsten alt er muligt.

Fantastiske kalibrerings muligheder samt unik scalering.

Men der er også ting den ikke gør perfekt.

SD deinterlacing er mildest talt elendig, og man kan med fordel lade ens afspiller klare deinterlacing.

Der er en bug i 422 og 444 color Space out, som gør at du får lidt banding, men RGB out fungere perfekt.


Analoge input er for mig ikke noget hit, til dels grundet den elendige deinterlacing, og så er fave sort og hvid balance helt skudt ved siden af i std. Settings i Radiance, så jeg bruger enten min DVDO VP50 men helst min Calibre Vantage HD2 som analog til Digital knoverter.

Der er rigtig mange EDIT muligheder som er en fantastisk mulighed for at få bedre ydelse ud af tilsluttede apparater.

Man lære ikke at håndtere en Radiance på et par dage, det er nærmest en rejse, og det første par dage kan være ret svære at komme igennem.
Men når først man finder ud af hvor de forskellige setting kan findes, og hvad de kan så er det et unikt apparat.

Det er svært at beskrive alle fordele og ulæmper, men jeg skal gøre mit bedste hvis nogle har spørgsmål, som jeg vil besvare efter bedste evne.

Det er også mit indtryk at mange displays foretrækker RGB, men man skal jo prøve sig frem..

Redigeret af stridsvognen - 28-Marts-2013 kl. 14:47
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


SD deinterlacing er mildest talt elendig, og man kan med fordel lade ens afspiller klare deinterlacing.


Det var jeg ikke klar over. Jeg har ellers, med fordel, synes jeg, sat min Oppo BDP-83 til source direct, så XD'eren klarer det hele. Jeg ser jo stadigvæk anime på dvd.

Jeg har aldrig brugt andet end RGB-farvekodning til output. Er der en grund til at bruge andet, hvis man har udstyr der er glad ved RGB?

Det bliver spændende når Otto en dag kommer forbi her, og ser om han kan få gang i min PSTwo, når den kører importspil. Det vil være et stort skridt i retningen med at få flere retro-konsoller til at køre. Jeg er dog parat til at købe en XRGB Mini en dag.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


SD deinterlacing er mildest talt elendig, og man kan med fordel lade ens afspiller klare deinterlacing.


Det var jeg ikke klar over. Jeg har ellers, med fordel, synes jeg, sat min Oppo BDP-83 til source direct, så XD'eren klarer det hele. Jeg ser jo stadigvæk anime på dvd.

Jeg har aldrig brugt andet end RGB-farvekodning til output. Er der en grund til at bruge andet, hvis man har udstyr der er glad ved RGB?

Det bliver spændende når Otto en dag kommer forbi her, og ser om han kan få gang i min PSTwo, når den kører importspil. Det vil være et stort skridt i retningen med at få flere retro-konsoller til at køre. Jeg er dog parat til at købe en XRGB Mini en dag.


Jeg har bemærket at animerede film.. Ala pixar og Disney køre fint her, men så snart alm SD film kommer på er der til tider ganske voldsom combing.
Så jeg skal ikke udelukke at du sagtens med fordel kan køre source direct ud på den type film. Da de muligvis er nemmere at deinterlace.

Der er en IFMD setting du kan justere om du vil have skarpt billede med megen combing, eller blødt slørret billede med mindre combing.


Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 14:51
Anime på dvd er det sværeste materiale at de-interlace.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Anime på dvd er det sværeste materiale at de-interlace.


Der må jeg så melde pas.. Men er meget nysgerrig hvorfor det er tilfældet.?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Anime på dvd er det sværeste materiale at de-interlace.


Der må jeg så melde pas.. Men er meget nysgerrig hvorfor det er tilfældet.?

De kan være lavet med nogle meget mystiske kadencer, såsom 6-4 og 8-7, og nogle gange med skæve edits.

Dine erfaringer med SD de-interlacing stemmer ikke overens med den gængse opfattelse af Radiance's de-interlacing egenskaber, ej heller mine tests. Har du prøvet at konfrontere Lumagen med de specifikke titler du har problemer med? Det er længe siden jeg har testet det, men da jeg gjorde var Radiance den eneste der klarede sig bedre end de bedste ABT løsninger, herunder Oppo BDP-83.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:



Der er en IFMD setting du kan justere om du vil have skarpt billede med megen combing, eller blødt slørret billede med mindre combing.



Det valg er kun relevant på SD video-materiale, ikke SD film. En korrekt de-interlacet film indeholder hverken combing eller er sløret.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Anime på dvd er det sværeste materiale at de-interlace.


Der må jeg så melde pas.. Men er meget nysgerrig hvorfor det er tilfældet.?


De kan være lavet med nogle meget mystiske kadencer, såsom 6-4 og 8-7, og nogle gange med skæve edits.

Dine erfaringer med SD de-interlacing stemmer ikke overens med den gængse opfattelse af Radiance's de-interlacing egenskaber, ej heller mine tests. Har du prøvet at konfrontere Lumagen med de specifikke titler du har problemer med? Det er længe siden jeg har testet det, men da jeg gjorde var Radiance den eneste der klarede sig bedre end de bedste ABT løsninger, herunder Oppo BDP-83.


Det er muligt min Radiance er defekt.. Jeg har for nogen tid siden snakket med Jim peterson i tlf, og han nærmest selv anbefalede at fodre Radiance med progresiv signal. Da han åbenbart ikke selv mente den var perfekt til formålet.

Men hvis den burde være bedre end DVDO, så beder jeg Jim om at sende en ny ASAP.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 

Det er muligt min Radiance er defekt.. Jeg har for nogen tid siden snakket med Jim peterson i tlf, og han nærmest selv anbefalede at fodre Radiance med progresiv signal. Da han åbenbart ikke selv mente den var perfekt til formålet.

Men hvis den burde være bedre end DVDO, så beder jeg Jim om at sende en ny ASAP.

Jeg siger ikke at du ikke kan finde en enkelt film eller to hvor den tripper, men jeg har ikke kunnet få den til det, og der er ret mange anmeldere der siger det samme. Om det kan skyldes en defekt, det skal jeg ikke kunne sige. Kan du nævne en specifik film hvor du har combing?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 

Det er muligt min Radiance er defekt.. Jeg har for nogen tid siden snakket med Jim peterson i tlf, og han nærmest selv anbefalede at fodre Radiance med progresiv signal. Da han åbenbart ikke selv mente den var perfekt til formålet.

Men hvis den burde være bedre end DVDO, så beder jeg Jim om at sende en ny ASAP.


Jeg siger ikke at du ikke kan finde en enkelt film eller to hvor den tripper, men jeg har ikke kunnet få den til det, og der er ret mange anmeldere der siger det samme. Om det kan skyldes en defekt, det skal jeg ikke kunne sige. Kan du nævne en specifik film hvor du har combing?


Stortset alt.. Ikke konstant, men især ved hurtige bevægelser/ panoreringer opstår der områder hvor der opstår combing.
Har både prøvet med PAL DVD / NTSC DVD / NTSC Laserdisc.

Jeg lister lige et par titler senere..

Redigeret af stridsvognen - 28-Marts-2013 kl. 16:27
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 17:11

King Kong / PAL DVD   


Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 08:12
Jeg tester det lige ved lejlighed. Er der en specifik scene du kan nævne, eller er det bare "ud over det hele"?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu