recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Buggy Bluesound?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Buggy Bluesound?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Buggy Bluesound?
    Sendt: 05-April-2013 kl. 12:04
Hifi Klubben holder sig i den grad ikke tilbage med at lovprise Bluesound.
 
Når man læser om erfaringerne fra Norge (også helt aktuelle erfaringer), får man indtryk af et produkt, som man skal vente med at købe. Kan det virkelig passe, at Hifi Klubben sætter sin brand ind på noget som tilsyneladende ikke er helt klar? Mystisk synes jeg.
 
 
Og jeg ville ellers ELSKE, hvis Sonos endelig fik lidt konkurrence. Jeg elsker mit Sonos, men ville elske endnu mere, at de blev presset af konkurrenter!
 
/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 13:51
Hej.

Jeg er helt enig.
Modtog HIFI Klubbens nyhedsmail i denne uge, og gennemlæste med stor interesse deres salgstale af Bluesound. 24 bit og ingen bridge lyder tiltalende.
Mon mit elskede Sonos nu skulle udskiftes men noget bedre, og til en relativ lille merpris??
Efter lidt søgning på nettet om Bluesound (inkl. de norske erfaringer), blev svaret på mit spørgsmål et rungende NEJ.
Jeg er lidt bange for at HIFI Klubben ikke har læst nok på lektien endnu, til at de tilsyneladende vil være forhandlere at noget, der ikke er godt nok (endnu) og ikke er gennetestet.
Bluesound skal selvfølgelig have en chance, og jeg skal da også ned og have det præsenteret, men med mindre der netop er kommet en opdatering af deres firmware, så bliver jeg ikke kunde inden for det første års tid.
Jeg værdsætter ved mit Sonos, at det er brugervenligt, har god lyd (alt er relativt, men god lyd til mit behov) og stabilitet.
Efter sigende skulle Bluesound have en bedre DAC, hvilket taler for bedre lyd, men hvis firmwaren ikke er på plads, så hjælper det ikke på de sidste punkter.
Uanset hvad, er det positivt at Sonos får konkurrence, for jeg må sige, at deres kommunikation om bl.a. nye features er elendig. De kan bl.a. endnu ikke sige hvornår der kommer en app til Windows Phone 8 og om den overhovedet er under udarbejdelse.

/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 14:53
Har NAD ikke en finger med i produktionen, og dermed Hifiklubben selv? De fortæller da på deres homie at det er en NAD forstærker der sidder i en af modellerne.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2013 kl. 15:49
Hifiklubben har ikke noget med NAD at gøre mere. Ej heller Dali.
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 10:21
A hva? Siden hvornår?
Det er da min klare overbevisning at HFK ejer aktiemajoriteten i både NAD og Dali.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 11:38
NAD blev solgt fra helt tilbage i '99: http://en.wikipedia.org/wiki/NAD_Electronics

Hvornår Dali blev solgt fra, kan jeg dog ikke huske, men mener de er i Lyngdorf i dag. Dog har Hifiklubben eneret til at sælge dem, i de lande de har butikker.

Redigeret af Nagash - 06-April-2013 kl. 13:22
Til top
Micras19 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Maj-2010
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micras19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 12:47
Tror pt. kun bluesound vinder på hardwaren. Talte med en i HFK for et par måneder siden, og han lød ikke synderligt imponeret. Tror der går noget tid før de har noget, der funker bare halvt så godt som Sonos. Men spændende at se hvad de kommer med.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Micras19 Micras19 skrev:

Tror pt. kun bluesound vinder på hardwaren. Talte med en i HFK for et par måneder siden, og han lød ikke synderligt imponeret. Tror der går noget tid før de har noget, der funker bare halvt så godt som Sonos. Men spændende at se hvad de kommer med.

I den grad mystisk at Hifi Klubben vil sætte deres brand ind på noget, som virker så halvbagt. Forstår det simpelt hen ikke.
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 13:18
Lige for at vende tilbage til ejerskab af HFK, Dali og NAD. Ikke at der er noget forgjort i det, men der ER altså fortsat en del personsammenfald mellem AudioNord, HFK, Dali og NADs bestyrelse. AudioNord og Dali deler sågar fælles adresse. Så HFK har i den grad andel i BlueSound, som jeg på sigt håber og tror kan konkurrere med Sonos.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 13:31
De har i hvert fald ikke aktiemajoriteten i NAD. Det har canadiske Lenbrook Group.
Men jeg har aldrig benægtet at AudioNord stadig sidder i bestyrelsen, men det er ikke dem der styrer NAD mere.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

NAD blev solgt fra helt tilbage i '99: http://en.wikipedia.org/wiki/NAD_Electronics

Hvornår Dali blev solgt fra, kan jeg dog ikke huske, men mener de er i Lyngdorf i dag. Dog har Hifiklubben eneret til at sælge dem, i de lande de har butikker.

De forskellige selskaber er datterselskaber under Lyngdorf Holding. Fra skat.dk:

Virksomhedsnavn:
LYNGDORF HOLDING ApS

Selskabet bliver sambeskattet med følgende datterselskaber: 
Aktieselskabet af 15.06.1979.
AKTIESELSKABET AF 24.04.2006
AUDIONORD INTERNATIONAL A/S
DALI A/S
EJENDOMSSELSKABET ULVEVEJ 28 ApS
Hi-Fi Klubben A/S
LYNGDORF FINANS A/S
NEWANI A/S
NEWANI EJENDOM ApS
SL AUDIO A/S
WARP A/S


Venlig hilsen
KB
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2013 kl. 16:11
Vi har samme forbindelse til NAD, som vi har til B&W, hvilket vil sige; en meget tæt kontakt, da vi som firmaer er afhængige af hinanden.

For at vende tilbage til Blue Sound og de rapportede bugs...det korte svar: hvor tror I Sonos var da vi startede med at sælge det i 2006 ?

Det lidt længere svar må lige vente til imorgen, da IPhone ikke det bedste til den slags :-)

Redigeret af Tweaky - 06-April-2013 kl. 16:40
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu