recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: B&W XT2 - 3000kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: B&W XT2 - 3000kr

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: B&W XT2 - 3000kr
    Sendt: 08-April-2013 kl. 10:28
Så er det blevet besluttet. Jeg sælger højtalerne, da der ikke er mulighed for surround i den nye lejlighed. Herefter bliver der nok købt nogle gulvhøjtalere (har ikke helt besluttet mig for hvilke endnu). 

Min Velodyne og B&W XTC er længe afsat. Så nu er det front og baghøjtalerne der skal sælges.

De vil ikke blive solgt før til maj. Vi overtager den nye lejlighed den 1. maj og flytter nok første weekend derefter. Vi flytter ind i Odense centrum og det vil være der højtalerne kan afhentes (de kan også sendes, læs videre). Jeg skal nok sørge for at slutte højtalerne til receiveren, så der er mulighed for at lytte til dem.
Jeg har tænkt lidt på det og det er faktisk lidt ulogisk at flytte højtalerne med. Derfor vil de højtalere der er blevet budt på, kunne hentes fra onsdag den 24. Højtalerne kan høres og hentes i Odense SØ. Skal de sendes bliver det først efter vi er flyttet, så jeg er sikker på at de bliver sendt forsvarligt.

Jeg tænker at vi kan lade bud køre i en uge fra nu af - dvs. fra den 16/5 - 23/5, hvor de vil slutte kl20 om aftenen. 

Højtalerne der er tale om er følgende:

2 stk. B&W XT2. Der er ingen kvittering. De har aldrig været voldtaget og spiller som de skal. Dog skal det siges at jeg har købt dem brugt for et par år siden og da de ankom med posten var de udsat for en skade (klassisk PostDK behandling). Herefter er de blevet sendt ind til reperation. Skaden er blevet ordnet og højtaleren spiller fint, men gitteret til den ene diskant er ikke 100% rundt længere. Det er dog ikke noget jeg personligt har bemærket så meget, men så er det sagt. 
Derudover skal gummiet i toppen af begge højtalere renses på en eller anden måde. Det er ikke beskidt og man kan sagtens rengøre det, men det er en smule "klistret". Ja det lyder lidt underligt, men sådan har de været fra jeg købte dem. Det er ikke noget der har generet mig, men det samler dog lidt støv. 

Med til højtalerne følger der vægbeslag.

2 stk. B&W M1. Igen ingen kvittering. Højtalerne er for nogle år siden købt af Hother og spiller ligeledes fint. Eneste issue er at min kæreste ved et uheld har ridset den ene, så der er en hvid ridse. På den modsatte side af højtaleren er sket et lille uheld (sådan blev de modtaget). Den anden højtaler fejler ikke noget.

Med til højtalerne følger der både fod og vægbeslag. Dog skal det siges at vægbeslagene ikke er 100% komplette. Grunden til det er, at når man køber sådan nogle løst hos hifiklubben, følger kun selve beslaget med. Der fulgte ikke noget plastiklåg med som dækker og det har jeg aldrig gidet bruge penge på (beslagene var i forvejen dyre, specielt fordi jeg også købte vægbeslag til mine XT2'er i samme omgang).

Jeg tænker at jeg som minimum vil have følgende:

2 x B&W XT2 - 3000kr (org. pris 7200kr) 
2 x B&W M1 - 900 (org. pris 3200kr)

Man kan købe nogle XT2 højtalere for 4000kr og M1 2000kr  på DBA, men grundet mine højtaleres tilstand tænker jeg at prisen er fair nok. Hvis der er flere om buddet kan folk byde. 

Højtalerne befinder sig som sagt i Odense, de skal helst afhentes (så kan de også høres), men skal de sendes bliver det for købers regning. I tilfælde  af at de skal sendes kan min kære fader sikkert pakke dem ordenligt og forsvarligt ind (han er lagermand). Dog vil der så være lidt længere tid på levering. 

Højtalerne er forresten hovedsageligt blevet brugt til film og playstation 3. De er nogle gange blevet brugt til fest, men som sagt aldrig voldtaget. 

Billeder der er nogle år gamle (fra vores tidligere lejlighed) kan findes her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48540&KW=&title=steffend89-xt2-og-velodyne-spl1200-ultra

Jeg får lige uploadet nogle nye billeder af højtalerne så hurtigt så muligt. 

Er der spørgsmål af nogen art så stil endelig. Måske har jeg glemt noget jeg ikke lige tænker over? :)

Jeg beklager billedernes størrelse, de kan naturligvis sendes til en mail, hvor de kan ses i deres oprindelige størrelse.

Venstre baghøjtaler

Højre baghøjtaler 

Venstre fronthøjtaler

Højre fronthøjtaler

Jeg fandt lige nogle lidt ældre billeder, hvor mine m1'er står på fødderne:

Redigeret af SteffenD89 - 28-April-2013 kl. 00:26
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 12:01
Hvis dine højtalere er omkring 1-1.5 år, så regn med omkring 50% af nyprisen, hvis alt er i orden.

En Sub taber typisk lidt mindre i pris (jeg ved ikke hvorfor), men eftersom den har fået "Et gok", så er det svært at angive en pris, men regn ikke med meget over 4K.

Din Marantz kan jeg ikke forholde mig prismæssigt til - desværreEmbarrassed
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 12:15
Det er okay. 50% for noget der kun er 1 år gammelt lyder af vanvid, der burde stå en advarsel når man køber højtalereLOL

Hvis vi fjerne recieveren, vi vil der så kunne være tale om ca. 10000kr? eller er vi helt nede på 7-8000kr? Ouch

*EDIT* 

jeg havde ikke set at du skrev 4000kr for subben. Det er under 1/3 af prisen. Lidt mindre end jeg havde forventet.. så kan jeg godt se at det bliver svært at få 10k for det.. Tongue

Redigeret af SteffenD89 - 08-April-2013 kl. 12:16
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det er okay. 50% for noget der kun er 1 år gammelt lyder af vanvid, der burde stå en advarsel når man køber højtalereLOL

Hvis vi fjerne recieveren, vi vil der så kunne være tale om ca. 10000kr? eller er vi helt nede på 7-8000kr? Ouch

*EDIT* 

jeg havde ikke set at du skrev 4000kr for subben. Det er under 1/3 af prisen. Lidt mindre end jeg havde forventet.. så kan jeg godt se at det bliver svært at få 10k for det.. Tongue
Nu er mine vurderinger jo ikke den endelige domLOL Omkring subben, jamen måske kan du få mere for den, hvis en køber ikke er så nøjeregnende med udseendet. Alt andet lige er skaden jo ikke medvirkende til funktionenSmile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 13:02
tjah.. Ser på det.. Jeg har i hvert fald lige umiddelbart fået en lejlighed (mangler kun kontrakten) og der vil ikke være mulighed for surround pga. indretningen.

Lige umiddelbart er der højtalere for ca. 29000kr, så ca. 1/3 af originalprisen virkede rimeligt i mit hoved, men ja.. det er ikke nyt mere og har lidt ridser og sådan. Så nu må vi se. 

M1-højtalerne er forresten købt af digTongue
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

tjah.. Ser på det.. Jeg har i hvert fald lige umiddelbart fået en lejlighed (mangler kun kontrakten) og der vil ikke være mulighed for surround pga. indretningen.

Lige umiddelbart er der højtalere for ca. 29000kr, så ca. 1/3 af originalprisen virkede rimeligt i mit hoved, men ja.. det er ikke nyt mere og har lidt ridser og sådan. Så nu må vi se. 

M1-højtalerne er forresten købt af digTongue
Så burde jeg jo overveje at købe de M1´er tilbage, de er dæleme i ordenBig smile
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 13:49
ligger på 4-5k på den Velodyne SPL 1200 Ultra hvis du er int. .. 
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
nsane206 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nsane206 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 20:52
Har du billede af skrammen på din sub?
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 23-Februar-2010
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 20:52
Det var godt nok synd du har givet så meget for den Velodyne........
Den var måske det halve værd.
En salgspris på 4000 kr ville være godt for dig, hvis den står som i ny kondition.

Har haft først en, så 2 på prøve/test og det var dårlig performance, selvom jeg fik et tilbud på 18000 kr for 2.
Fik en Teufel M12000SW til 17000 kr. De 2 for fuld hammer var meget stille og upræcis og forvrænget i forhold til halv blus på "Uncle Doc" 

Redigeret af audiogon - 08-April-2013 kl. 20:53
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Det var godt nok synd du har givet så meget for den Velodyne........
Den var måske det halve værd.
En salgspris på 4000 kr ville være godt for dig, hvis den står som i ny kondition.

Har haft først en, så 2 på prøve/test og det var dårlig performance, selvom jeg fik et tilbud på 18000 kr for 2.
Fik en Teufel M12000SW til 17000 kr. De 2 for fuld hammer var meget stille og upræcis og forvrænget i forhold til halv blus på "Uncle Doc" 

Sådan kan det gå. Nu bliver det nok et par gulvhøjtalere i stereo også vil jeg prøve det. 4000kr er måske ikke hvad jeg havde regnet med, men jeg kommer nok over det.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2013 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af nsane206 nsane206 skrev:

Har du billede af skrammen på din sub?

Ikke på stående fod, må lige få det gjort.Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 13:28
Bump.

Sub og center er afsat. Jeg sælger det der står i teksten og jeg bryder ikke de aftaler jeg har lavet med de andre.Handshake

Priser kan ses i teksten. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu