recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ahh ikke plads til splitter på dåsen!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ahh ikke plads til splitter på dåsen!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ahh ikke plads til splitter på dåsen!!
    Sendt: 09-April-2013 kl. 14:42
Hej med jer
Jeg har tv fra Yousse, og har den her stikdåse i stuen.
Jeg vil gerne have delt signalet, så jeg kan trække en ledning til fjernsynet i soveværelset. 
Hvordan søren gør jeg det? Jeg synes sørme ikke der er meget plads ( til en splitter). Kan jeg dele signalet længere henne i kæden? Eller....

Mit fjernsyn i stuen står ca 3 meter fra dåsen, hvorimod fjernsynet i soveværelset står ca 15 meter fra dåsen. Jeg trækker internet fra samme dåse.

Jeg er virkelig lost, så alle input bliver modtaget med kyshånd. 

Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 14:50
Hvad med et kabel med F-connector i den ene ende og så normalt antennestik i den anden. Så en splitter med F-Connector. Derfra en Fconnector -> Normalt antennes stik til det i soveværelse og stue.

Håber det giver mening.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 14:51
Ja, du kan godt splitte signalet senere. Du kan i første omgang prøve med en god kvalitets splitter uden forstærkning - du skal bare købe det i en ordenlig kvalitet med F-terminaler (samme skruestik, som du har på data-stikket) på både stik og splitter. Sørg også for at have ordenligt afskærmede terminaler ved selve TV'et (metalhus).

Hvis signalet bliver for svagt, så kan det være, at der skal en forstærker på i stedet for blot en splitter, men den er noget dyrere, så du bør nok prøve splitteren først. Dvs. et kort kabel fra din stikdåse til splitteren og så to kabler fra splitter til hhv. TV i stue og soveværelse.

Splitter: http://www.av-cables.dk/antennefordeler/

edit: For langsom

Redigeret af Torben Rasmussen - 09-April-2013 kl. 15:07
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 15:11
udskift evt dåsen med en fstik udtag og så defra lav fordelingen 

Redigeret af jetdirect - 09-April-2013 kl. 15:12
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 15:12
Ahh selvfølgelig Big smile
Et bud kunne være den her splitter
kabler kunne være disse

Ser det fornuftigt ud?

Er det rigtig forstået at akilleshælen så bliver stykket fra stikdåsen til splitteren? Jeg spørger fordi dåsen hænger et meget synligt sted midt i stuen, men hvis jeg trækker den 1 1/2 m kan splitteren "gemmes" i mit tv møbel.
 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 15:16
denne http://www.greenline.dk/Lauritz-Knudsen-FUGA-1/LK-Fuga-Antennestik-9/LK-Fuga-f-konnektor-15-modul-4048

og så en tap fordeler (comega) ubrugte porte skal termineres ,kabel træk afsluttes i hf tætte slut dåser
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 15:35
Hmm... Jeg kan godt se at det vil være en mere elegant løsning, som samtidig giver bedre signal. 
Jeg ved dog ikke helt om jeg er frisk på at skifte stikkontakten - Jeg er minus handy!

Jeg tygger lige på den og siger mange tak for jeres input. Fedt med så hurtige tilbagemeldinger!
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 16:11
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af kloppern kloppern skrev:

Ahh selvfølgelig Big smile
Et bud kunne være den her splitter
kabler kunne være disse

Ser det fornuftigt ud?

Er det rigtig forstået at akilleshælen så bliver stykket fra stikdåsen til splitteren? Jeg spørger fordi dåsen hænger et meget synligt sted midt i stuen, men hvis jeg trækker den 1 1/2 m kan splitteren "gemmes" i mit tv møbel.
Det ser rigtigt fornuftigt ud.

Generelt bør splitteren sidde så tidligt som muligt, men du kan sagtens trække den 1½ meter hvis det passer bedre ind rent æstetisk. Jeg har et ca. 3 meter træk inden min splitter, det virker helt fint.

Du kan evt. købe en splitter med 3 udgange og smide en termineringsmodstand http://www.av-connection.dk/?PNo=06-039 på den udgang du ikke har brug for (endnu), så har du til et ekstra apparat hvis det en dag bliver aktuelt. 
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 20:07
Jesper, det ville helt sikkert være den bedste løsning dog bliver det også lidt for dyrt.

Jeg takker for jeres tilbagemeldinger og kaster mig ud i det.

Lige et tillægsspørgsmål: Jeg har også fået internet igennem yousee, det er den samme slags kabel jeg skal bruge til at forbinde routeren (Cisco epc3925) med stikdåsen, ik? 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 20:57
Jo, den bruger også coax-kabler med F-stik.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

denne http://www.greenline.dk/Lauritz-Knudsen-FUGA-1/LK-Fuga-Antennestik-9/LK-Fuga-f-konnektor-15-modul-4048

og så en tap fordeler (comega) ubrugte porte skal termineres ,kabel træk afsluttes i hf tætte slut dåser


Hvorfor en tap og ikke en splitter? Hvis stadig en tap, hvor meget dæmpning skal der så være på udgangene?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu